تماشا کنید: آخرین نسخه‌ Autopilot 2.0 شرکت تسلا

بر اساس گزارش‌ها شرکت تسلا به پایان پروژه‌ی به روز‌رسانی Autopilot 2.0 نزدیک می‌شود. در نتیجه‌ی این به روز رسانی محدودیت‌های سرعت حذف شده و این سامانه به برابری‌هایی با نسل اول Autopilot دست یافته است. در این مقاله آخرین نسخه‌ی مجموعه‌ی سخت افزاری جدید Autopilot ضمن تجربه‌ی ۳۰ دقیقه‌ای رانندگی با مالک یک خودروی خودران مدل S بررسی شده است.

تماشا کنید: آخرین نسخه‌ Autopilot 2.0 شرکت تسلا

ما در این فیلم جذاب به همراه Hakan Forss که اهل سوئد است، به گردش در جاده‌های محلی و بزرگراه‌های جنوب مرکز استکهلم می‌رویم. Forss قصد دارد آخرین نسخه‌های سامانه‌ی هدایت خودکار خودرو (Autosteer) و سامانه‌ی خودکار کنترل سرعت ترافیک-آگاه (Traffic Aware Cruise Control) را بر روی مجموعه‌ی سخت افزاری نسل دوم Autopilot شرکت تسلا با به روزرسانی نرم افزار ۸.۰.۱۷.۹.۳ آزمایش کند. از نظر Forss این به روز رسانی یک «پیشرفت بزرگ» نسبت به به‌روزرسانی‌های قبلی است.

بر اساس گزارش‌های اخیر، تسلا حدود سرعت Autopilot 2.0 را با یک به روز رسانی افزایش داده است اما این سرعت برابر با «سرعت کامل» نسل اول Autopilot که شامل سامانه‌ی Mobileye بود، نیست. شرکت تسلا هنوز در حال تلاش برای ایمن ساختن عملکرد ویژگی‌های Autopilot بر روی سامانه‌ی پردازش تصویر (Tesla Vision) است.

در حالی که نسل جدید در حال تلاش برای دست‌یابی به قابلیت‌های نسل اول Autopilot است، اما مشخصا این تغییرات هنوز برای قابل اطمینان کردن ویژگی‌های سیستم هدایت خودکار کافی نیست. این نسخه در حال حاضر تنها یکی از هشت دوربین مجموعه‌ی سخت افزاری جدید را به کار می‌برد و از شرکت تسلا انتظار می‌رود که آغاز به استفاده از حسگرهای بیشتری بکند که بر اساس گفته‌ی مدیرعامل این شرکت، ایلان ماسک (Elon Musk) این اتفاق در هفته‌ی آینده خواهد افتاد.

بر اساس رانندگی Forss این واقعیت دارد که در این خودرو بهبود اتفاق افتاده است،خصوصا در بزرگراه‌ها اما این سامانه هنوز در جاده‌های محلی بدون جداکننده مقدار کمی لرزش دارد.

برای تماشای فیلم کامل این تجربه‌ی رانندگی با مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید:

تغییرات سامانه‌ی خودکار کنترل سرعت و سامانه‌ی هدایت خودکار ضمن به روزرسانی جدید (۸.۰.۲.۱۷.۹.۳) به شرح زیر است :

سرعت سامانه‌ی خودکار کنترل سرعت از ۸۰ به ۸۵ مایل بر ساعت (۱۳۵ کیلومتر بر ساعت) افزایش یافته است.

حد سرعت سامانه‌ی هدایت خودکار در بزرگراه‌ها از ۵۰ به ۵۵ مایل بر ساعت (۹۰ کیلومتر بر ساعت) افزایش یافته است.

منبع: electrek

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *