قرارداد ۱۵٫۳ میلیارد دلاری شرکت Intel و شرکت MobilEye

شرکت MobilEye پس از جدا شدن از شرکت Tesla، با قراردادی به ارزش ۱۵٫۳ میلیارد دلار برای تولید فناوری‌های خودکار با شرکت Intel در حال همکاری است.

قرارداد 15.3 میلیارد دلاری شرکت Intel و شرکت MobilEye

همکاری اخیر Intel و MobilEye برای تولید خودروهای خودران منجر به نتیجه‌ی خوبی شده و Intel غول تولیدکننده‌ی تراشه‌ها، اکنون با قراردادی به ارزش ۱۵٫۳ میلیارد دلار با شرکت MobilEye وارد مشارکت شده است. این قرارداد که ابتدا در تارنمای Israeli business گزارش شد، اکنون توسط هر دو شرکت تایید شده است. MobilEye یکی از بزرگترین فعالان در زمینه‌ی فناوری وسایل نقلیه خودران است که بر اساس آخرین اخبار به دنبال یک تصادف مهلک خودروهای Model S در فلوریدا با شرکت Tesla دچار اختلافاتی شد. شرکت MobilEye اخیرا با شرکت Intel برای بستر خودرو خودران iNext ساخت BMW وارد همکاری شده است و امید دارد که تا سال ۲۰۲۱ آن را عرضه کند.

البته فناوری که این شرکت‌ها روی آن کار می‌کنند فقط برای استفاده در خودروهای BMW نیست. شرکت MobilEye قصد دارد یک «معماری مقیاس پذیر» ارائه نماید که برای همه‌ی تولیدکنندگان خودرو، به خصوص تولیدکنندگانی که همه‌ی بخش‌های فناوری تولیدیشان را از ابتدا طراحی نمی‌کنند، قابل استفاده باشد. براین اساس ارائه‌ی این فناوری که ارزش مالی زیادی دارد، می‌تواند برای شرکت MobilEye یک کسب و کار بسیار بزرگ باشد. این قرارداد یکی از بزرگترین دارایی‌های به دست آمده برای یک شرکت فناوری اسرائیلی تاکنون است.

با وجود این که به لطف مایکروسافت سرفیس و سایر وسایل رنسانسی در تولید رایانه‌های شخصی اتفاق افتاده است، اما فناوری‌های رومیزی هنوز هم در برابر وسایل همراه شکست می‌خورند. این حقیقت درآمد سالیانه‌ی شرکت اینتل را تحت تاثیر قرار داده است در حالی که شرکت‌هایی مانند Qualcomm که تراشه‌های مورداستفاده در بسیاری از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها را تولید می‌کنند، از آن سود برده‌اند. تحت این شرایط شرکت اینتل وادار شده است به تولید در زمینه‌هایی مانند فناوری‌های پوشیدنی، خانه‌های هوشمند و وسایل «اینترنت اشیا» روی بیاورد.

خودروهای خودران، از سویی دیگر، یکی از داغ‌ترین تولیدات فناوری هستند که تقریبا همه‌ی تولیدکنندگان خودرو، شرکت‌های فناوری و حتی شرکت‌های جانبی مانند Uber و Lyft روی آن کار می‌کنند. حتی اگر خودروهای تمام خودکار آن طور که برنامه‌ریزی شده کار نکنند، فناوری autopilot که به رانندگان یاری می‌رساند و از تصادفات جلوگیری می‌کند اکنون روی وسایل نقلیه‌ی الکتریکی تسلا و سایر خودروها موجود است. بخش بزرگی از موفقیت زودهنگام MobilEye به خاطر همکاری با شرکت تسلا بود که این مشارکت تحت شرایطی که خیلی دوستانه نبود به پایان رسید.

این نوشتار برای نخستین بار با عنوان « قرارداد ۱۵٫۳ میلیارد دلاری شرکت Intel و شرکت MobilEye» در مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی منتشر شده است.

منبع: engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *