ایرباس به دنبال بکارگیری اسکلت‌های بیرونی در خطوط تولید

ایرباس به دنبال پوشاندن افراد با اندام رباتیک است

ایرباس به دنبال پوشاندن افراد با اندام رباتیک است تا از هزینه‌ها کاسته و افراد مسن را در شغل خود نگه دارد.

اسکلت‌های بیرونی در کارخانۀ شرکت ایرباس در هامبورگ از سایۀ داستان‌های علمی تخیلی خارج شده و به کار گرفته می‌شوند تا هزینه‌های اصلی در ساخت هواپیماهای مسافری به نصف کاهش یابد.

ایرباس در مراسم روز نوآوری که به صورت سالانه برگزار می‌کند، چیزی را به نمایش گذاشت که در اصل یک بازوی دارای بند با توانایی انجام کارهای فوق بشری مانند بلندکردن، قرار دادن و ماشین‌کاری قطعات یک هواپیمای جت  برای صدها بار در یک شیفت کاری بود.

همچنین ایرباس، از عینک هوشمندی رونمایی کرد که به کاربر اجازه می‌دهد مشکلات را ذخیره و گزارش کند. یا به دنبال کمک بگردد و یا به آسانی محل یک وظیفۀ جدید را در یک بخش پیچیده از هواپیمای مسافربری تکمیل نشده بیابد.

فکر کنید که یک دوربین روی زمین کارخانه پوشیده‌اید در حالی که قادر هستید به صورت لحظه‌ای با همکاران خود که می‌توانند در هرجایی از ساختمان یا دنیا باشند گفتگو کنید.

تام ویلیامز، مدیر اجرایی ایرباس گفت که استفاده از این ابزارها فقط برای پیشرفت‌های عمده در بهره‌وری و یا کاهش هزینه‌های ساخت هواپیما نیست، بلکه برای سازگاری با نیروی کاری است که همراه با عموم مردم تا حد زیادی در حال پیر شدن است.

ایرباس در حال مطالعۀ دستگاه‌ها و راه‌حل‌های گوناگون برای کمک به کارکنانی است که کارهای فشرده و تکراری با دستگاه‌های حفاری در محل کار انجام می‌دهند و هیچ کمک مکانیکی ندارند. هدف این راه‌حل‌ها بهبود آسایش و افزایش بهره‌وری کارکنان است.

پیش‌نمونۀ کاربردی اسکلت بیرونی Third Arm یکی از نمونه‌های تحت مطالعه در شرکت ایرباس است. این اسکلت بیرونی طراحی شده است تا با استفاده از یک واحد حفاری اتوماتیک (ADU) در مرحلۀ اتصال بال به بدنه به کارکنان کمک کند. در این مرحله با استفاده از واحد حفاری اتوماتیک که تا ۱۲ کیلوگرم وزن دارد تا ششصد سوراخ در هر بال ایجاد می‌شود.

منبع: blogs.crikey.com.au

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *