آشنایی با چاپگر سه بعدی بافتنی Kniterate

استفاده از فناوری چاپ سه بعدی برای تولید وسایلی از جنس پلاستیک، فلز و سرامیک بسیار کارآمد است. اما برای تولید وسایل گرم‌ و نرم‌تر مانند یک شال یا ژاکت چه باید کرد؟ Enter Kniterate یک دستگاه بافتنی دیجیتالی است. با استفاده از این دستگاه می‌توان طراحی‌های دیجیتالی را به صورت خودکار بافته و به پارچه‌های قابل پوشیدن تبدیل کرد. با مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

Enter Kniterate یک دستگاه بافتنی دیجیتالی است. با استفاده از این دستگاه می‌توان طراحی‌های دیجیتالی را به صورت خودکار بافت و به پارچه‌های قابل پوشیدن تبدیل کرد. طراحی‌های ساده‌تر مانند شال و کراوات به طور کامل با استفاده از Kniterate بافته می‌شوند. در حالی که لباس‌های پیچیده‌تر مانند پیراهن یا ژاکت پس از این که توسط دستگاه بافته شدند، به مونتاژ مختصری نیاز خواهند داشت. شرکت تولید کننده‌ی این دستگاه در حال توسعه‌ی یک برنامه‌ی کاربردی است تا طراحی الگوهای جدید را آسان نموده و امکان اضافه کردن متن، تصویر و دوخت‌های سفارشی برای هر شخص را فراهم نماید.

آشنایی با چاپگر سه بعدی بافتنی Kniterate

طرز کار دستگاه Kniterate

این دستگاه برای به کارگرفته شدن در کسب و کارهای محدود در زمینه‌ی مد، کارگاه‌های طراحی و مدارس بسیار مناسب است.کاربردهای این دستگاه فراتر از یک بافنده‌ی معمولی است و می‌توان برای تولید وسایل پزشکی تا پوشاک فنی و تجهیزات ورزشی از آن استفاده کرد. حتی به کمک این دستگاه می‌توان نسل جدیدی از وسایل پوشیدنی را تولید کرد.

با استفاده از Kniterate می‌توانید محصولات سفارشی مانند شال، رویه‌ی کفش، ژاکت،پیراهن و… را تنها با طی کردن سه گام آسان تولید نمایید:

گام اول: طراحی مورد نظر خود را انجام دهید یا از الگوهای آماده استفاده کنید.

گام دوم: اجازه دهید دستگاه Kniterate طرح مورد نظر شما را ببافد و برای پوشیدن یا مونتاژ آماده کند.

گام سوم: بافته‌های منحصر به فرد خود را بپوشید یا به دیگران هدیه دهید و یا حتی بفروشید.

بر اساس تارنمای شرکت Kickstarter، تولیدکنندگان Kniterate امیدوارند که بتوانند با استفاده از این دستگاه شکاف میان دستگاه‌های بافتنی خانگی که ارزان‌ترند ولی طرز کار پیچیده‌ای دارند و استفاده از آن‌ها مشکل است، و دستگاه‌های بافتنی صنعتی گران قیمت را پر کنند. ۱۲۵ دستگاه Kniterate به صورت سرمایه‌گذاری جمعی (crowdfunding) به فروش می‌رسد که قیمت هر دستگاه برابر با ۴۶۹۹ دلار است. در صورتی که خریداران این فرصت خرید را از دست بدهند باید دستگاه را به قیمت ۷,۴۹۹ دلار خریداری نمایند. انتظار می‌رود نخستین دستگاه Kniterate در ماه آوریل سال ۲۰۱۸ برای عرضه به بازار آماده باشد.


در زمینه‌ی سایر تولیدات جالب فناوری چاپ سه بعدی بخوانید:

>>بافت لباس با فناوری چاپ سه بعدی

>>آدیداس از نخستین کفش ساخت ربات‌ها رونمایی کرد


منبع: theverge

باز نشر این نوشتار تنها با ذکر لینک مرجع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی » مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *