آخرین اخبار مالی رباتیک پوشیدنی ، تابستان ۲۰۱۶

آخرین اخبار مالی رباتیک پوشیدنی در تابستان ۲۰۱۶ را از دست ندهید. شرکت Active Bionics تعطیل شد، مایکروسافت بر روی Sarcos سرمایه‌گذاری کرد، CYBERDYNE مورد حمله کوتاه قرار گرفت، یک دادگاه آلمانی حکم داد که اسکلت بیرونی باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرد و شرکت رباتیکReWalk تحت تعقیب قانونی قرار گرفت. اینها تنها برخی از اخبار مالی و مدیریتی اسکلت بیرونی از ماه اوت و سپتامبر ۲۰۱۶ بوده است.

اخبار مالی رباتیک پوشیدنی ، تابستان 2016

تعطیلی Active Bionics

Active Bionics تعطیل شد

active-bionics-modo-exoskeleton-225x300

نمایش لباس مصنوعی Active Bionics از طریق Brace Works

شرکت Active Bionics Development یک استارت‌آپ کانادایی بود که تمرکزش روی اسکلت بیرونی پزشکی پایین‌تنه بود. تلاش‌ پژوهشی آنها روی ربات پوشیدنی ارتوتیک MODO برای گام‌برداری بود. هدف آنها طراحی یک اسکلت بیرونی پایین تنه قابل انعطاف‌تر، مقرون به صرفه‌تر و انسانی‌تر بود. این گروه در اتاوای کانادا مستقر بود و تعداد افراد آن از سه نفر در ابتدا به شش نفر رسیده بود. متأسفانه در حال حاضر روی وب سایت این شرکت تنها یک پاراگراف قرار دارد:

«متأسفیم اما باید عملیات را متوقف کنیم. از حمایت و توجه شما متشکریم. Active Bionics Development »

Active Bionics  از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ فعال بود. این شرکت قصد داشت تا از طریق شلوغ‌ترین زمینه یعنی دستگاه توانبخشی گام برداشتن وارد صنعت اسکلت بیرونی شود. حتی اگر گروه اتاوا یک ربات پوشیدنی برتر ثبت می‌کرد، هزینه آزمایش‌های پزشکی بدون سرمایه‌گذاری عمده می‌توانست غیر قابل تحمل باشد.

سرمایه گذاری مایکروسافت در Sarcos

اخبار مالی رباتیک پوشیدنی ، تابستان ۲۰۱۶

Sarcos XOS

در مورد موضوع سرمایه‌گذاری، MS Power User گزارش داد که مایکروسافت، جنرال اکتریک و کاترپیلار در توسعه اسکلت کامل بدن Sarcos سرمایه‌گذاری کرده‌اند. برای یادآوری،شرکت رباتیک Sarcos با انتشار دومین اسکلت بیرونی کامل بدن خود، XOS2 در سال ۲۰۱۰ به عنوان ستاره درخشان در صنعت اسکلت بیرونی شناخته ‌شد. XOS2 در ابتدا برای ارتش طراحی شد. این اسکلت بیرونی قدرت بسیاری را برای کاربر فراهم می‌کند به طوری که به آنها اجازه می‌دهد بارهای بزرگ را با کمترین فشار حمل کنند.

متأسفانه، XOS2 یک دستگاه متصل به اینترنت بود. Sarcos اعتقاد داشت که فناوری باتری با فراز و نشیب و درگذر زمان بهبود می‌یابد و می‌توان از آنها برای انرژی ربات‌های پوشیدنی بزرگ بهره برد. در حالی که دیگر توسعه دهندگان اسکلت بیرونی در مورد چگونه محدود کردن مصرف انرژی پژوهش می‌کردند، Sarcos یک دستگاه زیبا و قدرتمند ساخت که از راه دور کنترل نمی‌شد و امیدوار بود که XOS2 توسط ارتش گسترش یابد.

GeekWire گزارش می‌دهد که کل سرمایه گذاری به ارزش ۱۰٫۵ میلیون دلار بود اما مشخص نیست که از این مقدار چه نتیجه‌ای حاصل شد.

یک نکته ویژه این است که مطبوعات Guardian XO جزئیات سرمایه‌گذاری را با تصویری از یک محصول جدید منتشر کردند. این تصویر از لحاظ ظاهری شبیه مدل‌های قبلی XOS است جز اینکه در مدل جدید اسکلت بیرونی، بازوهای فعال و کابل اتصال به اینترنت حذف شده است. این اسکلت بیرونی، یک کوله پشتی بزرگ دارد، احتمالاً برای نگهداری باتری که به ربات پوشیدنی اجازه می‌دهد به طور مستقل فعالیت داشته باشد.

به روز رسانی در اکتبر۲۰۱۶:

سری XOS از اسکلت‌های بیرونی به اینترنت متصل می‌شدند اما نسخه‌ای که به اینترنت متصل نشود هم ساخته شده است. تصویر موجود در این مقاله، تصویر منتشر شده در Guardian XO نیست اما دستگاه جدید است.

گروه Sarcos همواره روی کاهش مصرف انرژی فناوری‌های پوشیدنی خود متمرکز بوده است. به عنوان مثال، XOS2 تنها نیمی از انرژی که برای راه‌اندازی XOS لازم است را مصرف می‌کند.

Sarcos متعهد به اسکلت بیرونی کامل بدن و راهکارهای عملی پوشیدنی برای قسمت‌های بالای بدن باقی می‌ماند.

حمله کوتاه به CYBERDYNE

رویترز در ماه اوت گزارش داد که تولید کننده ژاپنی اسکلت بیرونی (و مسلماً بزرگترین شرکت مختص اسکلت بیرونی در جهان) مورد یک حمله کوتاه قرار گرفته است. حمله کوتاه زمانی است که یک شخص یا یک شرکت، سهام یک شرکت را پایین می‌آورد (حدس می‌زند که سهام در آینده نزدیک پایین می‌آید) سپس مقدار بسیاری از اطلاعات منفی درمورد شرکت منتشر می‌کند. CYBERDYNE توسط پژوهش‌های سیترون (Citron Research) ایالات متحده مورد حمله قرار گرفت. در حمله آنها، پژوهش‌های سیترون به CYBERDYNE عنوان «مضحک‌ترین سهام قیمت گذاری شده در جهان» را داد که ظاهراً با هدف گمراه کردن سرمایه‌گذاران در فناوری‌ها و قابلیت‌های این شرکت بوده است.

این حمله به طور کامل، ساختگی و عاری از هر گونه تحقیق واقعی بوده است. با این وجود ما قدرت یک حمله را قبلاً دیده‌ایم حتی اگر آن خالی از حقایق باشد. در سال ۲۰۱۵ شرکت Ekso Bionics نیز مورد یک حمله کوتاه قرار گرفت که آسیب زیادی به ارزش سهام این شرکت زد: Ekso-Bash: Trashing Ekso Bionics’Image and Lessons Learned (June2015).

این نگران کننده است که شرکت‌های اسکلت بیرونی مجموعه‌ای آسان برای حملات کوتاه هستند اما تعجب‌آور نیست. برای بسیاری از سرمایه‌گذاران و عموم مردم هنوز هم در هاله‌ای از ابهام است که اسکلت‌های بیرونی واقعی چه توانایی‌هایی دارند و چه توانایی‌هایی ندارند. قابلیت‌های اسکلت بیرونی واقعی هنوز هم اغلب با قابلیت‌های همتایان علمی تخیلی خود مخلوط شده است. علاوه براین بسیاری از مواد آموزشی که نه تنها قابلیت‌های محصول بلکه محدودیت‌های آنرا به وضوح مشخص کند، وجود ندارد.

متقاعد کردن شرکت‌های بیمه برای تحت پوشش قرار دادن اسکلت بیرونی

در ماه اوت، دادگاه رفاه اجتماعی در اشپیر آلمان، به نفع مدعی‌ای که می‌خواست شرکت بیمه‌اش هزینه خرید یک اسکلت بیرونی ReWalk برای استفاده شخصی را پرداخت کند، حکم داد. دادگاه حکم داد که ۱) اسکلت بیرونی بهتر از صندلی چرخدار است ۲) این واقعیت است که اپراتور اسکلت بیرونی نیاز به کمک و نظارت ثابت دارد نه دلایل کافی برای اخراج.

اما حکم بالا پایان داستان نیست. پس از صدور حکم، شرکت رباتیک ReWalk امیدوار شد تا دیگر مدعیان نیز از حکم دادگاه اجتماعی آلمان الهام بگیرند و مناقصه خود برای فروش اسکلت بیرونی را راه‌اندازی کرد. South Wales Argus گزارش می‌کند که یک بیمار از این حکم برای طرح دعوی خود در دادگاه بهره برده است و استدلال کرده که اسکلت بیرونی برای استفاده شخصی ضروری است و صندلی چرخدار دیگر به اندازه کافی مؤثر نیست.

صرفنظر از اینکه در این مورد چه حکمی صادر شد، این امکان وجود یک اثر دومینو را نشان می‌دهد. در حال حاضر، شرکت‌های بیمه استفاده شخصی از اسکلت بیرونی برای افراد مبتلا به اختلالات حرکتی را پوشش نمی‌دهد. اما با گذشت زمان این اتفاق می‌تواند رخ دهد.

شکایت از ReWalk

GlobalNewswire گزارش می‌دهد بنیاد سهامداران تصمیم گرفته‌اند از شرکت رباتیک ReWalk شکایت کنند. بنیاد سن‌دیگو در دادگاه بر علیه ReWalk از سپتامبر ۲۰۱۴طرح دعوی کرد. دعوی ادعا می‌کند که شرکت رباتیک ReWalk موفق به ارائه اطلاعات در مواردی که FDA خواسته نشده است. یکی از همکاران ما نامه FDA و درخواست اطلاعات در مورد روش‌های گوناگون امنیت اسکلت بیرونی را فرستاده است. (سپتامبر ۲۰۱۶)

این تکان دهنده است و ما این داستان را دنبال خواهیم کرد. الیته باید تأکید کرد که اسکلت بیرونی ReWalk تأییدیه FDA را از دست نداده است. شما می‌توانید اخبار کامل منتشر شده در GlobalNewswire را دنبال کنید.

منابع:

Canadian entrepreneurs develop lightweight exoskeleton, June 2015, link

MS Power User, Microsoft invests in robotics company Sarcos, September 2016, link

PR Newswire, Sarcos Robotics Secures Investment from Caterpillar, GE and Microsoft, link

Reuters, Short-sellers smell blood as Japan Inc wounded by accounting scandals, August 2016, link

ReWalk Robotics, German Social Court Ruling Deems ReWalk Exoskeleton Medically Necessary as Medical Aid for Recipient with Spinal Cord Injury, August 2016, link

South Wales Argus, Paralysed could get bionic suits in insurance payouts, says Newport clinic boss, September 2016, link

GlobalNewsire, Lawsuit for Investors in ReWalk Robotics Ltd (NASDAQ:RWLK) shares announced by Shareholders Foundation, September 2016, link

 

منبع: exoskeletonreport

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *