استفاده موثر از اسکلت بیرونی در محیط کار

اسکلت های بیرونی با هدف کمک به کارگران در انجام کارهای سخت، باید انتظارات بسیاری را برای ارتقای شرایط شغلی فراهم کنند. این امر با کاهش بار فیزیکی و خطر آسیب استخوانی-عضلانی برای کاربران آن محقق می‌شود. INRS اطلاعاتی را در مورد جنبه‌های گوناگون استفاده از اسکلت‌های بیرونی منتشر نموده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

شش نقطه تاثیر پذیر از اسکلت بیرونی در بدن

موسسه پژوهش و ایمنی(The national research and safety institute یا INRS) در حال پژوهش بر مزایا و محدودیت‌های استفاده از اسکلت بیرونی است. پژوهش‌های پیشین نشان می‌دهد که این فناوری جدید کمکی می‌تواند در کاهش تقلای عضلات موثر باشد. اما استفاده از اسکلت بیرونی در زمان کار سوالات بسیاری پیرامون محدودیت‌های آن برای پیشگیری از جراحت‌های فیزیکی مرتبط با بارهای سنگین را نیز مطرح می‌کند. از جمله آسیب‌های استخوانی-عضلانی. به عقیده Atain-Kouadio ، یکی از متخصصان INRS، در واقع کارایی اسکلت بیرونی در محیط کار باید و در شرایط واقعی و در طول زمان باید به دقت سنجیده شود.

INRS شش نقطه اساسی در بدن را به اسکلت بیرونی معرفی کرده است. در این نقاط ناراحتی‌ها، آزردگی در پوست، تنش افزوده، برخورد با سایر اجسام در محیط کار و … می‌تواند ایجاد شود.

راهنمایی برای متخصصان و مخاطبین فناوری اسکلت بیرونی صنعتی

INRS همچنین یک راهنمای تخصصی نیز برای سازندگان اسکلت بیرونی منتشر نموده است. این راهنما پاسخ سوالات بسیاری را در مورد اسکلت بیرونی در محیط کار خواهد داد. این راهنما با تعریف و ارزش‌گذاری نیاز فیزیکی در محیط کار برای دریافت کمک آغاز می‌شود و با ادغام این ابزار در محیط کار خاطمه می‌یابد.

این راهنما در سه فاز مختلف ارائه می‌شود. هدف این است که شرکت‌هایی که قصد استفاده و سفارش اسکلت‌های بیرونی را دارند کمکی دریافت کنند و به این صورت شرایط مناسب جهت ادغام این ابزار در محیط کاریشان فراهم شود.

برای دریافت راهنمای ذکر شده به این صفحه مراجعه نمایید.


بیشتر بخوانیم:
رونمایی از یک کلاه ایمنی هوشمند و یک اسکلت بیرونی پوشیدنی برای امدادگران
ربات پوشیدنی جدیدی که برای شرکت در المپیک سایبورگ ها طراحی شده است
فناوری های تقویت توانایی های فیزیکی و ذهنی بشر (بخش پایانی)


منبع: INRSnews

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *