اسکلت بیرونی ارگونومیک MATE با هدف افزایش بهره وری صنایع و محیط کار

شرکت خودروسازی ایتالیایی کوماو (Comau)، اسکلت بیرونی ارتجاعی غیرفعال MATE را در نمایشگاه بین‌المللی اتوماسیون و مکاترونیک Automatica ارائه کرده است. این نمایشگاه در روزهای ۱۹ تا ۲۲ ماه ژوئن ۲۰۱۸ در شهر مونیخ برگزار شد. اسکلت‌های بیرونی صنعتی با هدف افزایش بهره‌وری افراد در محیط کار طراحی می‌شوند. با این وجود، تعداد کمی از اسکلت‌های بیرونی به مرحله‌ی تجاری رسیده‌اند و وارد بازار شده‌اند. بسیاری از اسکلت‌های بیرونی صنعتی از نوع رباتیک هستند. اسکلت بیرونی MATE بدون هیچ موتور، باتری طراحی شده است. برای آشنایی با فناوری پوشیدنی MATE با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اسکلت بیرونی ارگونومیک MATE با هدف افزایش بهره وری صنایع و محیط کار

شرکت کوماو، این اسکلت بیرونی را به عنوان فناوری پیشرفته کمکی برای استفاده پیوسته‌ی افراد در محیط کار فراهم کرده است. MATE می‌تواند فشار وارد بر برخی از ماهیچه‌های کتف کاربر را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. ساختار اسکلت بیرونی غیرفعال MATE، بر پایه حالت فنری است. این وسیله بسیار سبک و با طراحی ارگونومیک، بدون نیاز موتور و باتری ارائه شده است. شرکت کوماو با همکاری شرکت ایسلندی ÖSSUR تولیدکننده‌ی وسایل ارتوپدی‌ غیرتهاجمی، و همچنین شرکت اسپین‌آف IUVO وابسته به موسسه BioRobotics اسکلت بیرونی توان‌افزا MATE را تولیده کرده است.

این اسکلت پوشیدنی حامی کمر با هر نوع حرکت کتف کاربر سازگار است. این فناوری پوشیدنی با همکاری کارکنان یک کارخانه طراحی شده است تا بر اساس نیازهای کارگران باشد. کارگران با این اسکلت بیرونی، با فشار و خستگی کمتر کارهای مشابه و روزمره‌ی خود را در محیط کار انجام می‌دهند. MATE در دو اندازه‌ی متفاوت تولیده شده است. در بخش شانه‌، کاربر می‌تواند اسکلت بیرونی را در پنج حالت تنظیم کند. طول بخش کمری نیز بر اساس طول دوره کمر کاربر تنظیم می‌شود. MATE گشتاور لازم برای حرکت بازو‌ها را در هفت سطح فراهم می‌کند.

ویژگی‌های اسکلت بیرونی MATE

سازگاری با انواع حرکت‌های کتف کاربر
دارای مکانیسم غیر فعال بدون نیاز به موتور و باتری
ساختار یکپارچه
مطابق با نیازهای کارکنان صنایع
کاهش خستگی و فشار بر شانه‌های کاربر
بهبود وضعیت سلامتی کاربران در محیط کار
دارای طراحی ارگونومیک


بیشتر بخوانیم:

>>کار طولانی تر و سخت تر با اسکلت بیرونی صنعتی SuitX MAX


منبع : engineering.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *