اسکلت بیرونی زانو PROTON به دنبال تأمین مالی جمعی

شرکت Polish Bionics که توسط Jędrzej Stranz تأسیس شد، آخرین شرکتی است که فناوری اسکلت بیرونی خود را به تارنمای محبوب تأمین مالی جمعی کیک‌استارتر وارد کرده است. بنیانگذار این شرکت با یک گروه بین رشته‌ای، مقرون به صرفه‌ترین اسکلت بیرونی زانو در جهان را ساخته‌اند. این اسکلت بیرونی می‌تواند تا ۷۰ کیلوگرم بار روی زانوها را کم کند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اسکلت بیرونی مقرون به صرفه PROTON به دنبال تأمین مالی جمعی

آرتریت شدید زانوی پدربزرگ و مادربزرگ بنیانگذار اصلی، Jędrzej Stranz، انگیزه‌ای بود تا وی پژوهش‌های خود در زمینه رباتیک پوشیدنی را آغاز کند. پس از پنج سال توسعه، گروه Polish Bionics ادعا می‌کند اسکلت بیرونی منفعل آنها با نام PROTON، می‌تواند یک راهکار مقرون به صرفه و عملی باشد. PROTON برای کاهش هزینه و پیچیدگی از فنرهای پلیمری (که سبکتر و کوچکتر از فنرهای فولادی هستند) به جای عملگرها و کنترل کننده‌های برقی استفاده می‌کند. ساختار این اسکلت بیرونی از آلومینیوم درجه هوافضا تشکیل شده است. در صورت تأمین مالی، این اسکلت بیرونی تنها ۱٫۱ کیلوگرم وزن برای هر پا دارد و می‌تواند از ۱۵۰ پوند (۷۰ کیلوگرم) بارِ روی زانوها در حرکت اسکوات حمایت کند.

استانداردها و آزمایش

پویشِ کیک‌استارتر Polish Bionics را می‌توان به عنوان نمونه‌ای از اهمیت آزمایش‌های استاندارد اسکلت بیرونی در نظر گرفت. بدون روش مورد توافق صنعتی برای آزمایش اسکلت‌های بیرونی، هیچ راه مستقیمی برای تأیید ادعاهای عملکرد این گروه وجود ندارد. تحت چه شرایطی PROTON می‌تواند در حرکت اسکوات از ۷۰ کیلوگرم بار روی زانوها بکاهد؟ کاربر چقدر باید آموزش ببیند؟ آیا در برابر حرکتی مانند راه رفتن یا دویدن مقاومت می‌کند؟ چقدر؟ آیا کارگری که PROTON را می‌پوشد می‌تواند در صورت وقوع حادثه، به سرعت ساختمان را تخلیه کند؟ این بدان معنا نیست که PROTON یا هر دستگاه اسکلت بیرونی دیگری که در بازار وجود دارد، بدون آزمایش به فروش می‌رسد. این فرصتی است تا برخی از عدم قطعیت‌ها هنگام معرفی دستگاه‌های پوشیدنی جدید در بازار را کاهش دهیم.

پرسش و پاسخ

۱٫ آیا مکانیزمی برای غیرفعال کردن اسکلت بیرونی وجود دارد؟

یک کلید قطع کننده فنر (در حالت ایستاده) وجود دارد که امکان نشستن، دویدن، رانندگی با ماشین یا دوچرخه‌سواری را فراهم می‌کند.

۲٫ برنامه‌هایی که در ذهن دارید چیست؟

PROTON یک اسکلت بیرونی همگانی و همچنین با قیمت فوق‌العاده پایین است. این فناوری با بازخورد بسیار مثبت در باغبانی، مشاغل خانگی و مشاغل صنعتی (صنعت فولاد و ساختمان) آزمایش شده است. PROTON بازی با نوه‌ها را برای سالمندان آسان می‌کند و به آنها استقلال می‌بخشد که تأثیر بسیاری بر زندگی آنها دارد. همچنین کارایی کارگران سالم را افزایش می‌دهد.

اسکلت بیرونی مقرون به صرفه PROTON به دنبال تأمین مالی جمعی

اسکلت بیرونی در کیک استارتر

اسکلت بیرونی مقرون به صرفه و قدرتمند  PROTON، اکنون بیست و نهمین اسکلت بیرونی در کیک‌استارتر است. این پلتفرم تأمین سرمایه جمعی متکی بر کمک‌ها و پیش سفارش‌های مشارکت کنندگان انفرادی برای بنیان‌گذاران پروژه است تا نمونه‌های اولیه خود را به محصولات قابل تولید با حجم کم تبدیل کنند. کیک‌استارتر معتقد است که روی محصولات دیجیتالی و تفریحی، مانند بازی‌های صفحه‌ای، که در مرحله نمونه اولیه شکل مشخص‌تری دارند، خوب کار می‌کند. در مقابل، دستگاه‌های فیزیکی در شرایط نامطلوبی هستند زیرا حتی تغییرات جزئی هنگام انتقال از نمونه اولیه به محصول تولیدی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر ظاهر و عملکرد نهایی داشته باشد. صرف نظر از این که آیا یک اسکلت بیرونی در کیک‌استارتر تأمین مالی می‌شود یا خیر، هر پروژه‌ای که با فکر و برنامه طراحی شده باشد، فناوری اسکلت بیرونی را به مخاطبان بیشتری معرفی می‌کند.


بیشتر بخوانیم:

>> کمک به توسعه و ساخت ربات های پوشیدنی توانبخشی

>> کمک مالی NSF در توسعه اسکلت های بیرونی رباتیک کمک کننده در پیاده روی


منبع: exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *