تازه های اسکلت بیرونی توان افزا، پزشکی و صنعتی

اخبار اسکلت بیرونی شامل موارد موفقیت در استفاده از اسکلت‌های بیرونی پزشکی، تجاری سازی و به کارگیری اسکلت‌های بیرونی صنعتی و یا موفقیت طرح‌های نظامی بوده است. در ادامه به تعدادی از این اخبار اشاره خواهد شد. با مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

شرکت در ماراتون با یک اسلکت بیرونی

شرکت در مسابقه‌ی ماراتون به خودی خود امری شگفت انگیز است. عبور از خط پایان این مسابقه با یک اسکلت بیرونی برای فردی با آسیب نخاعی شگفتی بیشتری نیز دارد. Charleston یک مسابقه ماراتون است که در ژانویه‌ی سال ۲۰۲۰ به پا شد. Adam Gorlitsky در این مسابقه با یک اسکلت بیرونی از خط پایان عبور کرد. ۱۴ سال پیش وی به علت تصادف رانندگی از ناحیه‌ی شکم به پایین فلج شد. ReWalk یک اسکلت بیرونی است که برای نخستین بار پس از حادثه فکر شرکت در مسابقه را به وی بازگردانید. Gorlitsky در نوجوانی نیز در چنین مسابقاتی شرکت می‌کرد. این دومین تلاش وی برای شرکت در مسابقات ماراتون است. ۱۷.۲ مایل مسافتی است که وی در نخستین تلاش خود برای شرکت در ماراتون ثبت نمود. در این مورد وجود تپه‌های بسیار در مسیر سبب شد پیش از کامل شدن مسابقه، از آن کناره گیری کند

اسکلت بیرونی برای توانبخشی بیماران ام‌اس

در این پروژه از اسکلت بیرونی برای توانبخشی و افزایش تحرک بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس استفاده می‌شود. این پروژه یک کمک مالی از Caregiver Catalyst Grant دریافت کرده است.

آزمایش اسکلت های بیرونی توسط Audi

شرکت Audi در دوره‌ای آزمایشی چند اسکلت بیرونی را به کارگرفته است هدف انتخاب سازگارترین این اسکلت های بیرونی با خط تولید Audi است. این دستگاه‌ها ساخت Skelex هستند و Paexo ، و Ottobock و Skelex 360 نام دارند. این ادوات به شکل جلیقه‌هایی با مفاصلی در قسمت شانه است که وزن اضافی را لگن منتقل می کند. در هنگام کار به مدت طولانی بالای سر این جلیقه‌ها از آسیب رسیدن به گردن و شانه پیشگیری می‌کند. سوالاتی که این آزمایش به آن پاسخ می‌دهد میزان دوام وسیله پس از مدت طولانی، کارایی در انتقال نیرو و درصد محدود کنندگی حرکات است.

به کارگیری اسکلت های بیرونی در کارخانه‌ی Audi برای ساخت خودرو در هنگام انجام کار بالای سر
به کارگیری اسکلت های بیرونی در کارخانه‌ی Audi برای ساخت خودرو

اسکلت بیرونی استنفورد

یک دانشجوی دکترا به نام Gwen Bryan و همکارانش در آزمایشگاه بیومکاترونیک استنفورد در حال توسعه یک اسکلت بیرونی برای بهبود کارآیی، سرعت و تعادل حین راه رفتن و دویدن است. این فناوری، که به تغییرات محیطی به سرعت پاسخ می‌دهد، بویژه برای افرادی که دچار سکته مغزی یا قطع عضو شده‌اند مفید است.

ازمایش اسکلت بیرونی استنفورد برای افرادی که عضوی را از دست داده‌اند

اسکلت بیرونی رباتیک به افراد معلول کمک میکند تا دوباره راه بروند

اسکلت بیرونی یک سامانه کمکی رباتیک است که توانایی حرکتی انسان را تقویت می‌کنند. این فناوری به افرادی که از فلج، سکته مغزی، آسیب نخاع (SCI) و سایر شرایط عصبی رنج می‌برند، کمک خواهد کرد. این دستگاه همچنین برای افرادی که به دلیل کهولت سن با مشکلات تحرک مواجه هستند مفید خواهد بود. گروه GenElek تنها گروه از هند است که در المپیک سایبورگ‌ها، Cybathlon 2020 شرکت خواهد کرد. ورزشکار این گروه یک مرد ارتشی پاراپلژیک است.

ربات پوشیدنی WalkON Suit و آماده شدن برای Cybathlon 2020

ایستادن و راه رفتن به تنهایی حرکات بسیار ساده اما اساسی است که انسان را از بسیاری از موجودات دیگر متمایز می‌کند. به نظر می‌رسد فناوری‌های پوشیدنی و پروتز عملکرد حرکتی انسان را تقویت می‌کند. با این حال، پیشرفت‌های فناوری در زمینه ربات‌های پوشیدنی به ویژه برای Byoung-Wook Kim، که به مدت ۲۲ سال و در پی یک تصادف ویرانگر مبتلا به تری‌پلژی شده، بسیار مهم بوده است. وی با پوشیدن اسکلت بیرونی WalkON Suit توانست دوباره بایستد و راه برود. حتی بیشتر، Kim در رقابت‌های Cybathlon 2016 یا المپیک سایبورگ‌ها که به میزبانی ETH زوریخ برگزار شد مقام سوم را بدست آورد. حال گروه Kim، پروفسور Kyoungchul Kong و استارت‌آپ وی، Angel Robotics، خود را برای Cybathlon 2020 آماده می‌کنند.

ساخت اسکلت بیرونی برای یک مرغ شاخدار و بررسی عملکرد ربات‌های پوشیدنی

سوزان کاکس و جوناس رابنسون از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا با همکاری جورج ساویکی از مؤسسه فناوری جورجیا یک ارتز پایین تنه برای یک مرغ شاخدار ساختند. سوزان در حال بررسی سازگاری‌های اسکلتی عضلانی و تطبیق عصبی با ربات‌های پوشیدنی است. وی در تلاش است مکانیسم بازخورد حسی و حرکتی حیوانات در استفاده از ربات‌های پوشیدنی را بررسی کند. پروژه Robobird یک چارچوب جدید برای پاسخ به پرسش‌ها در مورد عملکرد اسکلت بیرونی است. برای نمونه سازگاری‌های اسکلتی عضلانی در استفاده طولانی مدت از اسکلت بیرونی یا تجزیه و تحلیل بار روی عضلات و تاندون‌ها.

گچ و ضد آب سبک برای شکستگی

اگر تاکنون دچار شکستگی شده‌اید حتما می‌دانید که گچ گرفتن تا چه میزان ناراحت کننده است. گچ‌ها سنگین هستند و برای حمام کردن و بسیاری از موارد دیگر باید از کیسه‌های پلاستیکی استفاده کنید. همچنین تمیز کردن زیر یک گچ سنتی کاری غیر ممکن است که می‌تواند زمینه‌ساز زخم و عفونت شود. استارت‌آپ Cast21 یک گچ دست سبک و ضدآب ساخته است که می‌تواند جایگزین گچ‌های سنتی شود. استفاده از این قالب بسیار راحت است و برای باز کردن آن نیازی به اره نیست.

اسکلت بیرونی در شرکت نیسان

شرکت نیسان به زودی از یک اسکلت بیرونی جدید در خط تولید کارخانه خود در بارسلونا استفاده خواهد کرد. اسکلت‌های بیرونی موجب کاهش فشار روی عضلات کارگران می‌شود تا خطر صدمات ناشی از کار را کاهش دهد. نیسان تاکنون پنج مدل مختلف اسکلت بیرونی که از پاها، شانه‌ها و پشت حمایت می‌کند را در کارخانه‌های خود بکار برده است. دو مدل جدید که آزمایش آنها آغاز خواهد شد نیز از شانه کارگران حمایت می‌کند.

شیوه ساخت یک اسکلت بیرونی قدرتمند و سازگار برای توانبخشی و توان افزایی دست.

آزمایش اسکلت بیرونی ONYX لاکهید مارتین

دو سرباز کهنه کار یک سری آزمایش‌ها را انجام دادند تا ببینند آیا اسکلت بیرونی ONYX در محیط‌های دشوار به آنها قدرت و استقامت بیشتری می‌بخشد یا خیر.

اسکلت بیرونی چگونه کار می‌کند؟

اسکلت‌های بیرونی پوشیدنی‌هایی هستند که برای افزایش تحرک و کاهش فشار روی پشت، پاها و دست‌ها طراحی می‌شوند.

اسکلت بیرونی واقعیت مجازی AGILEVR

اسکلت بیرونی جدید AgileVR برای حس حرکات و وارد کردن آن به محیط واقعیت مجازی طراحی شده است.

چگونه یک اسکلت بیرونی ارزان برای افزایش توان دست بسازیم؟

مهندس Kristjan Berce توانسته با خلاقیت خود یک اسکلت بیرونی توان‌افزا برای دست طراحی کند. این اسکلت بیرونی نسبتاً ارزان است و با استفاده از آلومینیوم و چوب و یک موتور برف پاک کن خودرو ساخته شده است. در این فیلم می‌بینید که چگونه می‌توان با این اسکلت بیرونی یک دوچرخه را براحتی بلند کرد. اسکلت بیرونی توان‌افزا به سالمندان و افراد دارای اختلال حرکتی دست کمک می‌کند تا زندگی مستقل‌تری داشته باشند.


بیشتر بخوانیم
۱۰ اسکلت بیرونی که دنیا را به قدرتهای فوق بشری نزدیک میکند
نخستین تور گردشگری با ربات های پوشیدنی در ژاپن
آیا استفاده ی مکرر از اسکلت بیرونی بافت عضلانی بدن را تغییر می دهد؟


«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *