تحریک اعماق مغز و بهبود علائم پارکینسون

سامانه‌ی Infinity Deep Brain Stimulation یا DBS از Abbott تائیده‌ای از سوی سازمان غذا و دارو برای آزمایش بخشی از مغز دریافت کرد که گوی رنگ پریده‌ی داخلی،internal globus pallidus، یا PGi نامیده می‌شود. این بخش از مغز وظایفی در نحوه‌ی حرکت بدن دارد. با سامانه‌ی DBS می‌توان این بخش از مغز را هدف قرار داد و آن بخش از علائم بیماری پارکینسون که با دارو بهبود نمی‌یابد را کنترل کرد. برای آشنایی بیشتر با این سامانه با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

  Infinity Deep Brain Stimulation یا DBS قسمتی از اعماق مغز را تحریک می‌کند.

سهولت استفاده با بستری روی iOS

با تائیدیه‌ی FDA دستگاه DBS تنها دستگاهی است که بخش‌های اساسی مغز را برای درمان بیماری‌های حرکتی مانند پارکینسون و Essential Tremor را هدف قرار می‌دهد. این بخش‌ها عبارتند از subthalamic nucleus و ventral intermediate nucleus و PGi. سامانه‌ی Abbott تنها سامانه‌ی موجود برای هدف قرار دادن این قسمت‌هاست که بر اساس iOS کار می‌کند و بستری بی‌سیم و اتصال بلوتوث دارد.

پزشکان برای تسلط بیشتر روی الکترودها در حین کار و تمرین پیش از کار می‌توانند با یک دستگاه iPad mini و امکانات جدید Abbott مانند برنامه‌نویسی کل فرآیند را به ظریف‌ترین شکل ممکن اجرا نمایند. بیماران نیز با یک کنترل روی iPad خواهند توانست علائم بیماری را بهتر مدیریت نمایند.

Jerrold Vitek رئیس دانشکده‌ی اعصاب، مسئول یک برنامه‌ی پژوهشی با نام Neuromodulation Research Program، و یکی اعضای کلیدی مرکز Udall در دانشگاه Minnesota برای بیماری پارکینسون است. به گفته‌ی وی PGi یکی از مراکز مهم سیستم عصبی است که برای کنترل بیماری پارکینسون شناخته شده است. برای بسیاری بیماران تحریک این قسمت از سیستم عصبی ترجیح داده می‌شود، به خصوص بیمارانی که پس از مصرف دارو نیز رعشه را تجربه می‌کنند. تائیدیه‌ی FDA به بیماران امکان می‌دهد که درمان را بر اساس نیازهای بدنی خود تجربه کنند. همچنین امکان هدف قرار دادن دقیق یک ناحیه با یک سامانه‌ی بسیار ساده بر اساس iOS از دیگر محاسن این دستگاه است.

الکترودهای جهت‌مند Abbott با تحریک قسمت‌های مشخصی از مغز خروجی بدن بیمار را بهینه ساخته و این کار را با کمترین میزان تاثیرات جانبی انجام می‌دهند. رابط کاربری و سامانه‌ی هدایت کننده به صورت بی‌سیم و یکپارچه به روز رسانی می‌شود.

سخن آخر

داده‌ها نشان می‌دهند که بیماران به دستگاه‌هایی که درک شهودی آن ساده است و تعمیر و نگهداری مداوم لازم ندارند،‌ گرایش بیشتری دارند. سامانه‌ی دو کاناله‌ی Infinity DBS که نیاز به شارژ ندارد چنین مشخصاتی دارد. توسعه‌ی این سامانه با تکیه بر تجربیات بیماران، علم، داده‌های موجود و نظرات کاربران انجام شده است. هدف ساخت دستگاهی با نوآوری بالاست که مشکلات حرکتی بیماران را به حداقل رساند.


کاربرد حسگرهای حرکتی در کنترل بیماری پارکینسون
نظارت بر علائم بیماری پارکینسون با حسگرهای پوشیدنی و یادگیری ماشین


منبع: wearable-technologies
«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *