آشنایی با تیم‌های شرکت کننده در بخش اسکلت بیرونی رقابت Cybathlon

آشنایی با تیم‌های شرکت کننده در بخش اسکلت بیرونی رقابت Cybathlon

برگزار کنندگان رقابت Cybathlon فهرستی از گروه‌های شرکت کننده در مسابقه اسکلت بیرونی را منتشر کردند که برخی از آنها ما را شگفت‌زده می‌کنند. نخستین رقابت Cybathlon یا Cybernetic Athlon هشتم اکتبر ۲۰۱۶ در زوریخ سوئیس برگزار می‌شود. Cybathlon نخستین رقابت نشان دهنده چالش‌های فیزیکی است که شرکت کنندگان آن پروتز و ارتزهای فعال می‌پوشند. این رقابت در شش بخش مجزا از صندلی چرخ دار تا اسکلت بیرونی فعال برگزار می‌شود. در بخش اسکلت بیرونی شش چالش منحصر به فرد وجود خواهد داشت. برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید: رقابت اسکلت‌های بیرونی فعال در Cybathlon

در این رقابت‌ها افزون بر دیدن چهره‌های آشنا با گروه‌هایی آشنا می‌شوید که با وجود اسکلت‌های بیرونی پیشین خود هنوز ناشناخته هستند. بسیاری از گروه‌ها در پشت درهای بسته کار می‌کنند و برخی دیگر فعالیت‌های خود را افشا می‌کنند. در حال حاضر گروه‌های شرکت کننده از هشت کشور مختلف هستند: مکزیک (۲)، سوئیس (۲)، ایالات متحده (۲)، کره جنوبی (۱)، روسیه (۱)، اتریش (۱)، هلند (۱) و آلمان (۱).

در اینجا با برخی از این گروه‌هاآشنا می‌شویم:

تیم روکی از مکزیک: روکی یک اسکلت بیرونی است که به صورت مشترک توسعه و بهبود یافته است. این یک اسکلت بیرونی فعال مفصل ران و زانو (در مجموع ۴ موتور) و همچون ReWalk، EKSO GT و بسیاری دیگر از اسکلت‌های بیرونی پزشکی است. روکی ایده‌های جدیدی را ارائه می‌دهد: نخست اینکه از بخش‌های کوچکتری تشکیل شده که برای حمل و نقل آسان‌تر است و این یکی از ویژگی‌های نسبتاً کمیاب است. دوم اینکه شرکت رباتیک روکی تصمیم گرفته به جای فروش راهبرد اجاره را اتخاذ کند (در حال حاضر روکی را می‌توان تنها در مکزیک اجاره کرد). اجاره دادن اسکلت بیرونی یک مدل تجاری محبوب در آسیا است، اما در میان شرکت‌های آمریکای شمالی و اروپایی محبوبیت چندانی ندارد. برای اطلاعات بیشتر به تارنمای شرکت رباتیک روکی مراجعه کنید.

تیم ReWalk از آلمان: اگر چه ReWalk ابتدا در اسرائیل تأسیس شد اما مقر دوم آنها در آلمان است. ReWalk یکی از معدود مدل‌های اسکلت بیرونی تجاری است که به صورت بین المللی در دسترس است و در رقابت Cybathlon شرکت می‌کند. باید ببینیم این گروه تغییرات و یا اصلاحاتی روی ReWalk برای عبور بهتر از موانع این دوره انجام داده و چگونه در مقابل دستگاه‌های توسعه یافته ظاهر می‌شود.

تیم مکاترونیک SG از کره جنوبی: پروفسور Kyoungchul Kong این گروه را رهبری می‌کند و اعضای گروه از بخش رباتیک دانشگاه سوگانگ و توانبخشی پزشکی از دانشگاه یونسی تشکیل شده‌اند. ژاپن و جمهوری کره پیشرو پژوهش‌ها و توسعه صنعت اسکلت‌ بیرونی هستند. با این حال با توجه به فاصله، مشکل زبان و مشارکت شرکت‌های بزرگ، اغلب چیزی از پژوهش‌هایی که در این قسمت جهان انجام می‌شود نمیبینیم. در واقع آخرین باری که ما پروژه‌های اسکلت بیرونی دانشگاه سوگانگ را دیدیم در ماه ژوئن ۲۰۱۵ بود: پروژه تحقیق و توسعه اسکلت بیرونی کره جنوبی. تیم مکاترونیک SG یک مدعی قوی برای پیروزی در رقابت ماه اکتبر خواهد بود.

تیم Ottobock از آلمان: یکی دیگر از شگفتی‌ها در فهرست تیم‌های اسکلت بیرونی غول پروتز، Ottobock است. در اوایل سال گذشته این شرکت اسکلت بیرونی زانوی خود را با نام C-Brace منتشر کرد (C-Brace شرکت Ottobock در بریتانیا به فروش می‌رسد). این شرکت C-Brace را با عنوان یک وسیله که باعث بهبود زندگی می‌شود به فروش رساند. اما این زانوی فعال در مسابقه اسکلت بیرونی چه کاری انجام می‌دهد؟ آیا ما اصلاحات و یا نسخه جدیدی از C-Brace را خواهیم دید؟

این تنها برخی از فناوری‌های شرکت کننده در نخستین رقابت Cybathlon بودند. شما می‌توانید فهرست کامل تیم‌های شرکت کننده در مسابقه اسکلت بیرونی را در تارنمای رقابت‌ها ببینید: cybathlon.ethz.ch

Cybathlon چیزی بیش از آنچه به چشم می‌آید

آشنایی با تیم‌های شرکت کننده در بخش اسکلت بیرونی رقابت Cybathlon

Cybathlon نه تنها رویدادی خواهد بود که گروه‌هایی از سراسر جهان را برای یک رقابت دوستانه کنار هم می‌آورد، بلکه نخستین رقابت برای آزمایش اسکلت‌های بیرونی فعال نیز هست. دستگاه‌های رباتیک پوشیدنی از سراسر جهان مجبور به عبور از موانع یکسان خواهند بود و با معیارهای یکسان نیز سنجیده می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر ببینید: اهمیت تجاری آزمایش‌های مستقل اسکلت بیرونی (فوریه ۲۰۱۶).

مسابقه اسکلت بیرونی Cybathlon رویدادی بزرگ است که افراد، فناوری، و ایده‌ها را گرد هم می‌آورد.

بخش‌ها و قوانین رقابت  Cybathlon را ببینید.

منبع: exoskeleton report

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *