نخستین اسکلت بیرونی مچ پا که می‌توان زیر لباس پوشید

مهندسان مکانیک دانشگاه وندربیلت (Vanderbilt University) آمریکا، نخستین اسکلت بیرونی مخصوص مچ پا را که می‌توان بدون جلب توجه در زیر لباس پوشید، طراحی کردند. این اسکلت بیرونی جدید مچ پا سبک و ارزان است و با هدف افزایش قدرت عضلات پا برای افراد سالمند و همچنین نیروی کار شغل‌هایی که به راه رفتن بسیاری نیاز دارند فراهم شده است. با پوشیدن اسکلت بیرونی مچ پا در زیر لباس، حرکت کاربر محدود نخواهد شد. برای آشنایی با این اسکلت بیرونی با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.
نخستین اسکلت بیرونی مچ پا که می‌تواند زیر لباس پوشیده شود
مهندسان دانشگاه وندربیلت، این اسکلت بیرونی مچ پا را به گونه‌ای توسعه داده‌اند که نیازی به حمل اجزای اضافی از جمله باتری نباشد. این پژوهش در مجله‌ی مهندسی توانبخشی و سامانه‌های عصبی (Neural Systems & Rehabilitation Engineering) مؤسسه‌ی مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) منتشر شده است. پژوهشگران، اسکلت بیرونی مچ پا را بدون نیاز به باتری و به صورت یک اسکلت بیرونی غیرفعال آماده کردند. بخشی از اسکلت بیرونی به کفش کاربر متصل می‌شود. Matt Yandell، دانشجوی دکترای رشته‌ی مهندسی مکانیک، نویسنده‌ی اصلی مقاله است. در طراحی پیشرفته‌ی این اسکلت بیرونی از مکانیسم کلاچ (clutch mechanism) غیر فعال استفاده شده است. در این مکانیسم یک فنر کمکی در هنگام راه رفتن کاربر به کار برده می‌شود.
نخستین اسکلت بیرونی مچ پا که می‌تواند زیر لباس پوشیده شود
دستگاه اسکلت بیرونی شامل ساق بند نرم و فنر کمکی حدود ۵۰۰ گرم وزن دارد. قیمت ساخت اسکلت بیرونی مچ پا ۱۰۰ دلار است. Karl Zelik، استادیار مهندسی مکانیک و نویسنده دوم مقاله می‌گوید اسکلت بیرونی با سرعت های مختلف راه رفتن به صورت طبیعی منطبق می‌شود تا به عضلات پا کمک کند. این پژوهش، امروز (March 27, 2019) در همایش انجمن رباتیک پوشیدنی ۲۰۱۹ (WearRA) در آریزونای آمریکا ارائه خواهد شد. کاربرد اسکلت بیرونی سبک مچ پا گسترده است. افراد سالمند برای تقویت قدرت عضلات پاهای خود می‌توانند از این وسیله استفاده کنند. افزون بر افراد سالمند، این وسیله برای نیروی کار شغل‌های پرتحرک از جمله کارگران انبارها، پستچی‌ها و سربازان مفید خواهد بود.


در همین زمینه بخوانیم:

>>معرفی اسکلت بیرونی مچ پا توسعه یافته در سریلانکا
>>کاهش آسیب به کارگران خط تولید کارخانه ها با اسکلت بیرونی
>>تلاش برای افزایش بهره‌ وری و ایمنی کارگران با اسکلت های بیرونی رباتیک


منبع: techxplore

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *