یک اسکلت بیرونی برنده رقابت Imagine Cup مایکروسافت

یک اسکلت بیرونی دست برنده رقابت Imagine Cup 2022 مایکروسافت شد. این فناوری یک روش در دسترس، ارزان و مؤثر برای درمان فلجی دست است. یک دستگاه توانبخشی اسکلتی بیرونی مدولار که از نوروپلاستیسیته و فناوری Azure برای ارائه تمرین‌های توانبخشی سازگار و بازی‌سازی شده برای افراد مبتلا به فلج دست استفاده می‌کند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

یک اسکلت بیرونی برنده رقابت Imagine Cup مایکروسافت

برنده رقابت‌های مختلف

Zain A. Samdani و Ramin Udash، هر دو دانشجوی دانشگاه جیکوبز، در رقابت Imagine Cup 2022  مایکروسافت با اسکلت بیرونی ExoHeal که هدف آن درمان فلجی دست است، مقام نخست را به دست آورده‌اند و در این فرآیند صد هزار دلار جایزه و مقدار باورنکردنی دانش و تعامل با متخصصان پزشکی، سرمایه گذاران و دیگر افراد کسب کردند.

Samdani گفت: «برنده شدن در فینال جهانی کمک بسیاری در انتشار اخبار در مورد ما و هدفمان کرده است. ما در این مورد خیلی خوشحال هستیم». از آن زمان به این جوان ۲۲ ساله جایزه دیگری اعطا شد؛ جایزه دایانا ۲۰۲۲٫ این نام به افتخار شاهزاده خانم ولز است که در سال ۱۹۹۷ درگذشت. با این جایزه از جوانان در سراسر جهان به دلیل فعالیت‌های بشردوستانه تجلیل می‌شود.

ظهور ایده

آنها یک روش در دسترس، ارزان و مؤثر برای درمان فلج دست با استفاده از اسکلت بیرونی توسعه داده‌اند. Samdani این ایده را زمانی مطرح کرد که در سن ۱۶ سالگی برای نخستین بار با یک عموی دور آشنا شد که پس از سکته مغزی تا حدی فلج شده بود و به سختی می‌توانست یک قاشق را با دستش نگه دارد. Samdani به یاد می‌آورد: «من فکر می‌کردم این بی‌انصافی است که او رفتاری را که شایسته آن بود دریافت نکرده است». بسیاری از مردم تحت تأثیر فلجی هستند. درمان‌های فنی پیشرفته‌ای وجود دارد، اما برای بیشتر افراد بسیار گران هستند.

Samdani که در حیدرآباد هند بزرگ شده و از دوران کودکی با رباتیک درگیر بوده، پژوهش خود را آغاز کرد. او با متخصصان مغز و اعصاب و همچنین سایر متخصصان صحبت کرد و ابتکارExoHeal  را آغاز کرد. آزمایش‌های اولیه با ساختار پشتیبانی موفقیت آمیز بود. این دستکش رباتیک حرکات دست سالم را منعکس می‌کند و هر انگشت را به تنهایی می‌توان آموزش داد. در نخستین آزمایش‌ها، روند بازیابی برای حدود یک نفر از هر سه کاربر به طور قابل توجهی تسریع شد. ExoHeal با ترکیب رباتیک و علوم اعصاب به بیماران فلج دست کمک می‌کند تا ۳۰ درصد سریع‌تر بهبود یابند.

Samdani سال دوم تحصیل در رشته رباتیک و سامانه‌های هوشمند در دانشگاه جیکوبز با Udash آشنا شد. این جوان ۱۹ ساله اهل نپال در حال تحصیل در رشته علوم کامپیوتر است و در استارت‌آپ V-Bionic که توسط Samdani تأسیس شده است، با تمرکز بر توسعه یک برنامه کاربردی همکاری می‌کند. این برنامه کاربردی بر برنامه تمرینی دست که توسط پزشک تعیین می‌شود، نظارت می‌کند، تمرین‌هایی را بر اساس روال‌های معمول کاربر پیشنهاد می‌کند و به عنوان ابزاری برای ارتباط میان پزشک و بیمار عمل می‌کند.

وقتی گروه برای رقابت مایکروسافت درخواست داد، تمرکز آنها بر پیروزی نبود: Udash گفت: «برنده شدن انگیزه ما نبود. با ExoHeal، ما می‌خواهیم تفاوت ایجاد کنیم؛ تفاوتی که به نفع افراد بسیاری باشد. این رقابت تنها فرصتی بود تا به ما در انجام این کار کمک کند».

و یک فرصت عالی بود. نه تنها اخبار مربوط به آنها گسترش یافته، اکنون استارت‌آپ V-Bionic صد هزار دلار در حساب بانکی خود دارد، ۵۰,۰۰۰ دلار اعتبار برای استفاده از پلتفرم ابری Azure مایکروسافت و قرار ملاقاتی با یک مربی با نفوذ: مدیر عامل مایکروسافت ساتیا نادلا.

البته این پول به طور کامل به نفع استارتآپ است. آنها اکنون می‌خواهند نمونه اولیه را برای تولید توسعه دهند و برنامه کاربردی را بهینه کنند. آنها در حال سرمایه گذاری بر روی روش‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای بهبود گزینه‌های درمانی هستند. آنها می‌خواهند گروه بین‌المللی شش نفره خود را گسترش دهند و به دنبال شرکایی در زمینه‌های رباتیک، گرافیک و یادگیری ماشین هستند.


>> انقلابی در توانبخشی با اسکلت بیرونی و واقعیت مجازی


منبع: smartfutures.org.uk

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *