با اسکلت بیرونی Jet Pack سریع تر بدوید

استاد دانشگاه ایالتی آریزونا یک اسکلت بیرونی توسعه داده است تا افراد بتوانند سریع‌تر بدوند و یا از دیوارها بالا بروند. تام شوگر و همکارانش بر پنج نوع متفاوت از اسکلت بیرونی کار می‌کنند. یکی از اسکلت‌های بیرونی به نام Spiderman suit است که به کاربر اجازه می‌دهد با کمک یک ابزار مکش و اسکلت بیرونی ران پا از دیوارها بالا برود. همچنین یک اسکلت بیرونی با نام Jet Pack برای سربازان توسعه دادند تا بتوانند سریع‌تر بدوند.

برخی افراد اعتقاد دارند که ربات‌ها در بسیاری از شغل‌ها جایگزین انسان می‌شوند اما تام شوگر (Tom Sugar) استاد دانشگاه ایالتی آریزونا آینده‌ای را تصور می‌کند که انسان هنوز بر دنیای کار تسلط دارد. او انسان را با لباس‌های رباتیک در نظر می‌گیرد.

در ۵ سال آینده این صنعت بزرگتر خواهد شد و رونق بیشتری می‌گیرد. شما اسکلت‌های بیرونی خواهید دید که به مردم درکارهای صنعتی کمک می‌کنند. یا در ارتش به افراد در حمل بارهای سنگین کمک می‌کنند. قطعا اسکلت‌های بیرونی در توانبخشی کاربرد دارند.

تام شوگر و همکارانش بر پنج نوع متفاوت از اسکلت بیرونی کار می‌کنند. یکی از اسکلت‌های بیرونی به نام Spiderman suit است که به کاربر اجازه می‌دهد با کمک یک ابزار مکش و اسکلت بیرونی ران پا از دیوارها بالا برود. این اسکلت بیرونی پاهای سرباز را برای حمل وزن ۱۸ کیلوگرم تقویت می‌کند. پژوهش اصلی در این زمینه مربوط به آژانس پروژه‌های پژوهشی دفاعی پیشرفتۀ آمریکا دارپا (DARPA) بود. تام شوگر توضیح می‌دهد: « از ما خواسته شد اسکلت بیرونی بسازیم که به مردم این امکان را می‌دهد که سریع‌تر بدوند و کارآیی بیشتری داشته باشند و همچنین بتوانند بارهای سنگین را حمل کنند.»

با اسکلت بیرونی Jet Pack سریع تر بدوید

تام و همکارانش یک اسکلت بیرونی با نام Jet Pack برای سربازان توسعه دادند تا بتوانند سریع‌تر بدوند. ویدیو دویدن با این اسکلت بیرونی بیش از دومیلیون بار دیده شده است.

با اسکلت بیرونی Jet Pack سریع تر بدوید

پدرومادرها و کودکان و دیگر علاقه‌مندان توانستند در مراسم Night of the Open Door دانشکده علم و صنعت دانشگاه ایالتی آریزونا شرکت کنند و اسکلت‌های بیرونی و دیگر ابزارهایی که در معرض نمایش قرار داده شده بود را ببینند. این مراسم هرساله توسط دانشگاه آریزونا برگزار می‌شود و کودکان از محیط آموزشی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی دیدن می‌کنند و با فناوری‌های جدید آشنا می‌شوند. در این مراسم شرکت‌کنندگان اجازه دارند از آزمایشگاه‌ها دیدن کنند.

همه اسکلت‌های بیرونی بین ۴٫۵ تا ۷ کیلوگرم وزن دارند. با این اسکلت بیرونی به کاربر کمک می‌شود تا سریع‌تر بدود. تنها چهار دانشگاه ایالتی آریزونا و MIT و هاروارد و دانشگاه کارولینای شمالی این توانایی را دارند تا چنین اسکلت‌های رباتیکی را بسازند.

منبع: Azfamily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *