آشنایی با اسکلت های بیرونی سری Paexo شرکت Ottobock

اسکلت‌های بیرونی Paexo توسط شرکت Ottobock ساخته شده است، یک شرکت با ۱۰۰ سال تخصص در توسعه و تولید محصولات بیومکانیکی و ارتوپدی. Ottobock از سال ۲۰۱۲ در حال پژوهش در مورد راهکارهای نوآورانه برای مشاغل ارگونومیک در صنعت، لجستیک و بخش تجارت است. هدف آنها فراهم آوردن کمک و پشتیبانی از افرادی است که کارهای جسمی مانند کارهای بالای سر را انجام می‌دهند تا از این طریق شرایط کار سالم‌تری ایجاد ‌کنند. Ottobock Industrials طیف گسترده‌ای از اسکلت‌های بیرونی غیرفعال و راهکارهای لازم برای مشاغلی همچون مونتاژ، نقاشی و ساخت و ساز را ارائه می‌دهد. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

آشنایی با اسکلت های بیرونی سری Paexo شرکت Ottobock

ارگونومی در محل کار

تغییر جمعیت و کاهش نرخ تولد به طور فزاینده‌ای منجر به کمبود کارگران ماهر می‌شود. هدف اسکلت‌های بیرونی سری Paexo ارائه راهکارهای فنی و کمک به افراد است تا از سلامت خود حین انجام وظایف روزمره محافظت کنند.

اسکلت بیرونی برای کارهای بالای سر: Paexo Shoulder

Paexo Shoulder یک اسکلت بیرونی منفعل است که از افرادی که وظایف روزانه آنها شامل بالا نگه داشتن دست‌ها و کارهای بالا سری است، پشتیبانی می کند. این اسکلت بیرونی فشار روی مفاصل شانه و بازوها را تسکین می‌دهد. برای نمونه هنگام کار روی خطوط مونتاژ و در ساختمان سازی.

Paexo Shoulder سبکترین اسکلت بیرونی در نوع خود با وزنی کمتر از دو کیلوگرم است. در حالی که احساس آرامش قابل توجهی برای شانه‌ها و بازوها در هنگام کار بالا سری فراهم می‌آورد، می‌تواند بیش از هشت ساعت به راحتی پوشیده شود.

آزادی کامل حرکت

به لطف طراحی بیومکانیکی، Paexo Shoulder کاربرپسند است و تمام حرکات شما در محل کار را دنبال می‌کند. می‌توانید با این اسکلت بیرونی راحت راه بروید و بنشینید و همچنین اشیاء را بردارید. پس از یک مرحله آشنایی، کمتر از ۲۰ ثانیه طول می‌کشد تا Paexo Shoulder را پوشیده و از آن استفاده کنید.

اسکلت بیرونی انگشت شست: Paexo Thumb

Paexo Thumb از افرادی که فشار کار روزمره را روی شست خود قرار می‌دهند، پشتیبانی می‌کند. این اسکلت بیرونی غیرفعال، مفصل بین انگشتی و زینی شکل انگشت شست را تسکین می‌دهد. همچنین از نوک انگشت شست در برابر اثرات مکانیکی محافظت می‌کند. کاربر بطور خودکار یک موقعیت دست ارگونومیک را برای چیدن، جا انداختن یا وصل کردن قطعات در خط مونتاژ به خود می‌گیرد.

تسکین انگشت شست

Paexo Thumb تا ۷۰٪ فشار روی مفصل انگشت شست را کاهش می‌دهد. این اسکلت بیرونی در هفت اندازه مختلف ساخته می‌شود و تقریباً برای هر انگشت شستی مناسب و اندازه است. Paexo Thumb را می‌توان به سرعت پوشید یا درآورد، آزادی کامل در حرکت مفصل انگشت شست را فراهم می‌کند، تمیز کردن آن آسان است و برای استفاده روزمره مناسب.

اسکلت بیرونی مچ دست: Paexo Wrist

اسکلت بیرونی Paexo Wrist در هنگام حمل بارها، پشتیبانی مؤثری از مچ دست شما دارد. هدف صنایع Ottobock  از ساخت این اسکلت بیرونی، یک دستگاه پزشکی است که بویژه برای معالجه التهاب در مچ دست مؤثر باشد. Paexo Wrist از یک روش پیشگیرانه استفاده می‌کند. از این اسکلت بیرونی می‌توان به هنگام نگه داشتن ابزار پرچینگ یا تجهیزات جوشکاری و هنگام جابجایی یا نصب ژنراتورها و موتورها استفاده کرد.

تسکین مچ دست

Paexo Wris فشار روی مچ دست را در هنگام بلند کردن و نگه داشتن ابزار کاهش می‌دهد. پوشیدن و درآوردن این اسکلت بیرونی بسیار سریع و راحت است.

اسکلت بیرونی برای فعالیت‌های ایستاده: Paexo Soft Back

اسکلت بیرونی Paexo Soft Back سطح بالایی از پشتیبانی از ناحیه تحتانی پشت را فراهم می‌کند. این اسکلت بیرونی در هنگام ایستادن و بلند کردن از وضعیت ارگونومیک بدن پشتیبانی می‌کند. برنامه‌های کاربردی احتمالی شامل برداشتن وکنترل بارهای سبک و بلند کردن بسته‌ها در صنعت لجستیک است. همچنین از ستون فقرات در حالت ایستاده هنگام کار طولانی مونتاژ پشتیبانی می‌کند. می‌توان این اسکلت بیرونی را با Paexo Shoulder ترکیب کرد.

وضعیت استقرار بدن را بهبود می بخشد

این اسکلت بیرونی از حالت ایستاده پشتیبانی می‌کند و وضعیت بالابری ارگونومیک را تقویت می‌کند.  Paexo Soft Back را می‌توان تنها در چند ثانیه پوشید. سازگاری کامل به لطف پنج اندازه مختلف تضمین شده است. ترکیب اسکلت بیرونی  Paexo Soft Back و Paexo Shoulder برای تسکین بخشیدن به کمر مؤثر می‌باشد.

حمایت از مهره‌های گردن هنگام کار بالاسر: Paexo Neck

اسکلت بیرونی Paexo Neck یک حامی گردن است که موجب تسکین ناحیه گردن و مهره‌های گردن می‌شود. بخش‌های شانه و گردن این اسکلت بیرونی را می‌توان به صورت جداگانه در اختیار هر کاربر قرار داد. این موجب می‌شود تا Paexo Neck بسیار راحت باشد. Paexo Neck را می‌توان در تمام کارهای بالاسری نظیر نصب سقف یا انجام بازرسی‌ها پوشید. همچنین می‌تواند در ترکیب با Paexo Shoulder پوشیده شود.

وزن بسیار کم Paexo Neck، آن را بسیار راحت کرده، همچنین تنظیم و پوشیدن آن بسیار ساده است. به صورت جداگانه و متناسب با قد مختلف کاربران قابل تنظیم است. Paexo Neck را می‌توان برای تسکین بهتر گردن و شانه‌ها به راحتی با Paexo Shoulder ترکیب کرد.


بیشتر بخوانیم:

>> کاربرد اسکلت های بیرونی در صنعت ساختمان سازی

>> تحول در پروتز دست شرکت Ottobock با فناوری بازشناسی الگو


منبع: paexo.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *