آزمایش عملی H-MEX اسکلت بیرونی هیوندای

جون بوم پارک در سال ۲۰۰۸ در مسیر رفتن به مدرسه برای شرکت در یک امتحان دچار سانحه شد. در این سانحه وی به دلیل آسیب ستون فقرات فلج شد. وی پس از آن دچار افسردگی شد و به مدت یک سال از خانواده و دوستان اجتناب می‌کرد. در این مقاله از مجله‌ی فناور‌ی‌های توان‌افزا و پوشیدنی به تجربه‌ی وی در استفاده از اسکلت بیرونی هیوندای با نام H-Mex اشاره خواهیم کرد.

آزمایش عملی H-MEX اسکلت بیرونی هیوندای

اکنون ۱۱ سال از آن سانحه می‌گذرد و او توانسته به کمک یک اسکلت پوشیدنی محصول آزمایشگاه رباتیک موتورسازی هیوندای دوباره راه برود. هیوندای پیش از این آزمون‌هایی با این فناوری انجام داده بود. اما این آزمایش آخر خالی از خطر نبود. هر گونه خطای عملی یا محاسباتی می‌توانست باعث مصدومیت آقای پارک شود. در این آزمون، سوژه که یک تیرانداز پارا-المپیک با رتبه‌ی هفتم جهانی است، به کمک رباتی پوشیدنی روی پایش ایستاد و به سمت مادرش گام برداشت تا او را در آغوش بگیرد. هیوندای این ربات پوشیدنی را به عنوان بخشی از برنامه‌ی توسعه‌ی ربات‌هایی برای کمک به افراد مبتلا به ناتوانی حرکتی توسعه داد.

دونگ جینگ هیون، سرپرست آزمایشگاه رباتیک هیوندای می‌گوید: «آزمایشگاه ما مشتاق توسعه‌ی یک اسکلت بیرونی پزشکی به نام H-Mex جهت مواجهه با مشکل فلج و بدین ترتیب بهبود زندگی روزمره مبتلایان به آن است».

فرایند توسعه، در تابستان ۲۰۱۹ پس از دریافت یک نامه در چهار صفحه از آقای پارک به هیوندای آغاز شد که در آن پرسیده بود آیا فناوری‌های رباتیک این شرکت می‌توانند به او کمک کنند دوباره راه برود؟

ربات پوشیدنی هیوندای (H-Vex) که برای کارگران صنعتی ناچار به طی مسیرهای سربالایی در تمام روز طراحی شده بود، این آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشت.

وونهونگ چو، مدیر ارشد بازاریابی شرکت موتورسازی هیوندای می‌گوید: «این ویدئوی جدید نماینده‌ی یک گام اول برای فناوری‌های رباتیک موتورسازی هیوندای است که بینشی از افق پیش رو به یمن نوآوری‌های فنی شرکت را به نمایش می‌گذارد».

«موتورسازی هیوندای به کوشش خود جهت بهبود زندگی مشتریان از طریق پیشنهاد محصولات فناور متنوع، حول محور انسان، از جمله دستگاه‌ها و خدمات تحرک هوشمند ادامه خواهد داد.»


بیشتر بخوانیم:
۱۰ اسکلت بیرونی که دنیا را به قدرتهای فوق بشری نزدیک میکند
افزایش بازدهی نیروی کار با اسکلت‌های بیرونی شرکت هیوندای
کاهش آسیب به کارگران خط تولید کارخانه ها با اسکلت بیرونی


مرجع: .independent.co.uk

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *