اسکلت فعال و سنگین شرکت Sarcos پیش از سال ۲۰۲۰ روانه بازار می شود

شرکت اسکلت بیرونی Sarcos Robotics به زودی محصول اسکلت بیرونی خود را تجاری سازی می‌نماید. Sarcos Guardian XO Max یک لباس سنگین است که بازده کار را در محیط‌های صنعتی، با کاهش صدمات وارده به کاربر، افزایش می‌دهد. این وسیله با باتری کار می‌کند و باتری چنین لباس سنگینی به اندازه‌ی باتری یک لپ تاپ کارایی دارد. برای آشنایی بیشتر با جزئیات این لباس سنگین این مقاله‌از مجله‌ی فناوری های توان‌افزا و پوشیدنی را دنبال نمایید.

sacros در حال آزمایش

اسکلت بیرونی Sacros به کاربر اجازه می‌دهد اجسامی به سنگینی ۹۱ کیلوگرم یا ۲۰۰ پوند را بلند کند. یکی از چالش‌های ساخت اسکلت بیرونی تمام فعال وزن زیاد باتری و کارکرد کم آن است. مهندسین Sacros ادعا می‌کنند که استفاده از جدیدترین فناوری‌های موجود در ترکیب با روش‌های کنترل مصرف انرژی کارکرد باتری را بهینه کرده است.

شاید بسیاری از باورهای عامه در مورد نحوه‌ی عملکر و میزان توانایی یک اسکلت بیرونی برای بلند کردن اجسام سنگین نادرست باشد. با این وجود مدیر عامل شرکت، Ben Wolff، بیان داشت که آن‌چه شرکت Sacros به انجام رسانیده در دنیا بی‌نظیر است. به گفته‌ی وی باتری اسکلت بیرونی Sarcos توانایی کار پیاپی به مدت هشت ساعت را با یکبار شارژ باتری داراست.

کارایی باتری اسکلت بیرونی Sarcos چگونه افزایش یافته است؟

شرکت سازنده هنوز در مورد جزئیات ساخت دستگاه اطلاعاتی منتشر نکرده است. یکی از خبرنگاران ZDNet با نام ،Greg Nichols پوشش دهنده‌ی اخبار فناوری ، حدس می‌زند که ربات در حال استراحت به شکل منفعل عمل نماید.

برای درک بهتر موضوع استخوان‌بندی بدن انسان را در نظر بگیرید. اسکلت بدنی ما وزن بدن را به خوبی به زمین منتقل می‌کند. این موضوع در هنگامی که ثابت ایستاده‌ایم، واضح‌تر است. روی دو پا، در حالتیکه زانو‌ها و لگن قفل شده و ثابت هستند انرژی بسیار اندکی در بدن مصرف می‌شود. بیشتر اسکلت‌های بیرونی صنعتی از عملگر استفاده می‌کنند. این ربات‌ها برای ثابت ایستادن کاربر انرژی بسیاری مصرف می‌کنند.

با این مثال Gref Nichols ایده‌ی خود را واضح‌تر بیان می‌کند. به عقیده‌ی وی مهندسین شرکت Sacros به خوبی توانسته‌اند در حالت استراحت ربات عملگرهای ربات را قفل نمایند. به این روش وزن لباس و بار همراه آن به شکل منفعل به زمین منتقل می‌شود و مصرف انرژی سامانه کاهش می‌یابد.

آینده اسکلت های بیرونی صنعتی سنگین

یکی از صنایع مد نظر شرکت Sacros صنعت ساخت و ساز است. روش‌ها و ماشین‌آلات به کار رفته در این صنعت مدت مدیدی است که تغییری نداشته است. ورود پهپادها و فناوری‌های اینترنت اشیا، با هدف جمع‌آوری داده، به تدریج در حال درگرگون ساخت این صنعت است. اسکلت‌های بیرونی نیز از فناوری‌‌های مهم برای تحول صنعت ساخت ساز است. سرمایه‌گذاری شرکت‌ ساخت و ساز Catapillar نیز این امر را تائید می‌کند.

شرکت Sarcos امیدوار است که ربات اسکلت بیرونی شرکت تا انتهای سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار شود و در ابتدای سال ۲۰۲۰ صادرات آن اغاز گردد.


بیشتر بخوانید:

حضور اسکلت بیرونی Airframe در کارخانه‌ های خودروسازی معروف جهان

گامی به سوی استقلال بیشتر با اسکلت بیرونی TWIICE One

مروری بر اسکلت های بیرونی توانبخشی پایین تنه +‌ اینفوگرافی


منبع: ZDnet

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *