در جست و جوی راهی برای درک حرکت توسط اسکلت های بیرونی

پژوهشگران Notre Dame در پی روشی برای هدایت اسکلت بیرونی با اراده‌ی کاربر هستند. در این پژوهش سعی بر ساخت نوعی درک و پیش‌بینی حرکت برای اسکلت بیرونی است. برای مرور کلی در مورد این پژوهش با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

در جست و جوی راهی برای درک حرکت توسط اسکلت های بیرونی

همکاری پژوهشگران Notre Dame و EksoBionics

Patrick Wensing در مقام یک استادیار در Notre Dame به همراه دانشجوی سال دوم دکتری Taylor Gambon در همکاری با شرکت اسکلت بیرونی Ekso Bionics در پی بهبود اسکلت‌های بیرونی این شرکت هستند. هدف این طرح بهبود عملکرد اسکلت‌های بیرونی است.

اسکلت‌های بیرونی معمولا به کمک یک دسته‌ی فرمان هدایت می‌شوند. هدف این پژوهش حذف کامل این فرمان است. اسکلت بیرونی حاصل از این طرح باید بتواند حرکات مد نظر کاربر را درک نماید.

چرا درک حرکت توسط اسکلت بیرونی مهم است؟

اسکلت‌های بیرونی، حتی در شکل کنونی نیز، ابزاری قدرتمند هستند که به افراد در بالا رفتن از پله، حرکت، ایستادن‌های طولانی و … کمک می‌کنند. اما این ابزار قدرتمند صرفا ساختاری است که کاربر را بدون پیش‌بینی حرکات وی همراهی می‌کند. محصول این طرح برای بیمارانی که آسیب نخاعی ناقص را تجربه می‌کنند مفید خواهد بود.

توانبخشی با اسکلت بیرونی به بیماران آسیب نخاعی، در حالتی که نخاع کاملا قطع نشده باشد، کمک می‌کند راه رفتن را مجددا بیاموزند. مغز پس از انجام تمرینات گام برداشتن به کمک اسکلت بیرونی از قسمت‌های باقی‌مانده‌ی نخاع برای برقراری ارتباط مجدد با پاها کمک می‌گیرد. با اسکلت بیرونی بدون فرمان و دسته‌ی هدایت کننده، کاربر به صورت فعال در کنترل اسکلت بیرونی نقش دارد. انتظار می‌رود روند درمان در این حالت کیفیت بهتری داشته باشد.

آینده ی طرح و کاربردهای آن

Gambon در حین همکاری با Ekso Bionics در کالیفرنیا تاثیرات حرکت ارادی با اسکلت بیرونی را بررسی کرده است. به عنوان نمونه می‌توان از تغییر عمدی سرعت نام برد. وی امیدوار است که اسکلت بیرونی نهایتا درکی از حالت‌های مختلف پیدا کند. حالت‌هایی مانند راه رفتن با سرعت معمول، راه رفتن سریع، کم کردن یا افزودن سرعت.

این پژوهش تنها در مورد اسکلت‌های بیرونی مفید نیست، بلکه در ساخت پروتز‌ها، اعضای مصنوعی، و یا ساخت تجهیزات کمکی به سالمندان در منزل نیز مفید است.


بیشتر بخوانیم:

اسکلت فعال و سنگین شرکت Sarcos پیش از سال ۲۰۲۰ روانه بازار می شود

بررسی چالش ها و مشکلات امنیتی، اخلاقی و حفظ حریم شخصی در صنعت ژنتیک


منبع : ndsmcobserver

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *