حضور اسکلت بیرونی Airframe در کارخانه‌ های خودروسازی معروف جهان

امروزه کارخانه‌های خودروسازی برای ساخت خودرو به روش‌های خودکار و اتوماسیون روی آورده‌اند. با این‌حال همه‌ی وظایف در ساخت خودرو نمی‌تواند به صورت خودکار انجام شود و برخی از کارها به مهارت انسانی نیاز دارد. چنین شغل‌هایی فشار بسیاری بر بدن کارگران وارد می‌کند. برای حل این مشکل، تعدادی از کارخانه‌های خودروسازی و هواپیماسازی جهان تلاش می‌کنند کارکنان خود را به اسکلت‌های بیرونی توان‌افزا مجهز کنند. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

حضور اسکلت بیرونی توان افزای Airframe در کارخانه‌ های خودروسازی معروف جهان

اسکلت بیرونی Airframe

جوزف زاوایده (Joseph Zawaideh)، یکی از بنیانگذاران شرکت Levitate Technologies و سازنده‌ی اسکلت بیرونی سبک Airframe است. اسکلت بیرونی توان‌افزای Airframe در کارخانه‌های خودروسازی معروف جهان از جمله تویوتا (Toyota)، بی‌ام‌‌دبلیو (BMW) و شرکت تولیدکننده‌ی ماشین‌آلات کشاورزی جان دیر (John Deere) استفاده می‌شود. جوزف زاوایده پیش از این در صنعت دستگاه‌های پزشکی فعال بود. او می‌گوید وقتی متوجه خستگی پزشکان و جراحان در طول جراحی شده است، مناسب‌ترین راه‌حل را طراحی اسکلت‌های بیرونی پشتیبان بالاتنه یافته است. با پوشیدن اسکلت بیرونی پشتیبان و ارگونومیک، فشار بالاتنه به خصوص شانه‌ها، بازوها و کمر به پایین‌تنه منتقل می‌شود. پس از بیان ایده، جوزف زاوایده با استقبال بسیاری از صنعتگران افزون بر پزشکان و جراحان روبرو شده است. سرانجام، شرکت‌های بی‌ام‌دبلیو و تویوتا بر اسکلت بیرونی Airframe سرمایه‌گذاری کردند. بنابراین اسکلت بیرونی که برای جراحان در نظر گرفته شده بود، برای کارهای صنعتی و در کارخانه‌ها کاربرد پیدا کرد.

اگر تا به حال یک چراغ سقفی را تعویض کرده باشید خستگی و ناراحتی ناشی از بالا نگهداشتن دستان در طولانی‌مدت و در ارتفاع را درک خواهید کرد. افرادی که در شغل خود باید بخش‌های مختلف خودرو را به یکدیگر وصل کنند پس از بازنشستگی معمولا با کمر درد و مشکلات جسمی دیگر روبرو خواهند بود. این مشکل را می‌توان مشکل افراد بسیاری دانست که باید از دستان خود برای بلند کردن یا نگه‌داشتن اشیای سنگین استفاده کنند و برای مدت‌زمان زیادی به کتف و کمر و بازوها و گردن خود فشار وارد کنند. بالا نگهداشتن دستان در هنگام کارهایی مانند سرهم کردن قطعات خودرو، هواپیما و تعمیر و نگهداری تجهیزات باعث خستگی مفرط و آسیب‌های جسمی می‌شود. اسکلت بیرونی توان‌افزا و سبک Airframe با هدف حل این مشکل طراحی شده است.
حضور اسکلت بیرونی توان افزای Airframe در کارخانه‌ های خودروسازی معروف جهان

تلفیق مهارت انسانی و نیروی مکانیکی

با پوشیدن اسکلت بیرونی Airframe، تنها هفتاد درصد کار را ماهیچه‌های فرد انجام می‌دهد. بدون وجود اسکلت بیرونی، صد درصد فشار کار بر ماهیچه‌های بالاتنه وارد می‌شود. سی درصد کاهش فشار، دنیایی از تفاوت را برای کارگران کارخانه‌ها ایجاد می‌کند و بهره‌وری بهبود می‌یابد. در راستای بررسی تاثیر اسکلت بیرونی Airframe، شرکت Levitate تعدادی حسگر را بر ماهیچه‌های بالاتنه‌ی کارگران کارخانه قرار داد و فعالیت‌های فیزیکی آن‌ها را در طول انجام کار کارخانه نظارت کرد. نتایج پژوهش نشان داد حرکت ماهیچه‌ای در کتف‌ها، گردن و کمر به طور شایان‌توجهی کاهش یافت.

از سوی دیگر، اسکلت بیرونی Airframe باید برای پوشیدن کارگران، راحت و ایمن و سبک و کم حجم باشد تا کارگران بتوانند به آسانی از آن همانند عینک‌های ایمنی و کفش‌های ایمنی استفاده کنند. اسکلت‌های بیرونی توان‌افزای بسیاری طراحی شده‌اند اما تعداد کمی به مرحله‌ی کاربردی رسیده‌اند. اسکلت بیرونی صنعتی باید برای کارگران راحت باشد تا موردقبول کارکنان کارخانه‌ها قرار گیرد. هیچکس علاقه ندارد پوششی به تن کند که در تابستان باعث گرما و عرق ریختن بیشتر و ناراحتی در هنگام کار شود.

به کارگیری لوله‌های آلومینیوم توخالی در اسکلت بیرونی Airframe باعث سبکی آن شده است. همچنین در طراحی اسکلت بیرونی از سامانه‌ی ساده‌ی شامل قرقره و کابل و فنر استفاده شده است. قطعات این اسکلت بیرونی در اندازه‌‌های مختلفی دردسترس است تا برای هر شکل و اندازه‌ی بدن مناسب باشد.
حضور اسکلت بیرونی توان افزای Airframe در کارخانه‌ های خودروسازی معروف جهان

شرکت Levitate، در تلاش است در آینده نسخه‌های متفاوتی از اسکلت بیرونی Airframe را برای موقعیت‌های کاری مختلف تولید کند. برای نمونه در هنگام کار با خودروهای لوکس از پوشش‌های محافظ با هدف جلوگیری از آسیب به خودروها در نظر می‌گیرد. همچنین برای افرادی که جوشکاری می‌کنند باید پوشش مقاوم در برابر آتش طراحی شود. در آینده‌ی نزدیک، اسکلت بیرونی Airframe فشار را از دوش کارگران کارخانه‌ها بر می‌دارد.

حضور اسکلت بیرونی توان افزای Airframe در کارخانه‌ های خودروسازی معروف جهان


در همین زمینه بخوانیم:

>>سرمایه گذاری ۱۲ میلیون دلاری بر اسکلت های بیرونی توان افزا
>>رقابت اسکلت های بیرونی با هدف افزایش توانایی امدادگران و آتشنشانان
>>اسکلت بیرونی ارگونومیک MATE با هدف افزایش بهره وری صنایع و محیط کار


منبع: techradar

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *