بشنوید: مصاحبه با Domenico Prattichizzo،سازنده‌ انگشت رباتیکی ششم

در این قسمت از مجموعه پادکستهای robots، اندرو نش (Audrow Nash) با Domenico Prattichizzo استاد رباتیک در دانشگاه Siena واستاد ارشد در موسسه‌ی Istituto Italiano di Tecnologia واقع در شهر جنوا در کشور ایتالیا مصاحبه می‌کند. این گفت و گو درباره‌ی وسیله‌ای است که به افرادی که توانایی استفاده از یک دست خود را از دست داده اند، مثلا به دلیل سکته‌ی مغزی، کمک می‌کند. این وسیله‌ یک انگشت اضافی رباتیکی قابل پوشیدن است که یک شی را به دست فلج فشار می‌دهد تا نگه داشتن آن را برای شخص ممکن کند.

بشنوید:مصاحبه با Domenico Prattichizzo، سازنده‌ی انگشت رباتیکی ششم

بیمار می‌تواند خم کردن یا کشیدن انگشت رباتیکی را به وسیله‌ی یک eCap کنترل کند. eCap یک رابط برق نگار ماهیچه‌ای (Electromyography interface) است که در یک کلاه جاسازی شده است. کاربر می‌تواند با انقباض ماهیچه‌های پیشانی خود به وسیله‌ی حرکت دادن ابروها به سمت بالا این وسیله را کنترل کند. این انگشت رباتیکی برای بیمارانی که دچار سکته‌ی مزمن مغزی شده‌‌اند طراحی شده است تا ناتوانی آن‌ها در نگه داشتن اشیا را جبران کند و به آن‌ها امکان انجام فعالیت‌های روزانه شان را بدهد. این فناوری پوشیدنی را در زمان‌هایی که استفاده نمی‌شود می‌توان مانند دستبند به دور مچ پیچید. وزن سبک و اتصال بدون سیم با رابط برق نگار ماهیچه‌ای، قابلیت حمل و پوشیدن این وسیله را تضمین می‌کند.عملکرد این وسیله ضمن انجام آزمایش‌های کیفی روی شش بیمار سکته‌ی مغزی بررسی شده است. نتایج نشان می‌دهد این وسیله به طور قابل توجهی استقلال بیمار در فعالیت‌های روزانه را تضمین می‌کند.

کاربرد انگشت رباتیکی برای انجام کارهای مختلف را ببینید:

بشنوید:مصاحبه با Domenico Prattichizzo، سازنده‌ی انگشت رباتیکی ششم

Prattichizzo از سال ۲۰۱۵ استاد تمام دانشگاه Siena است. او از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۵ در مرتبه‌ی دانشیاری در این دانشگاه مشغول انجام مطالعات در رشته‌ی رباتیک بوده است. Prattichizzo از سال ۲۰۰۹ دانشمند مشاور در موسسه‌ی Istituto Italiano di Tecnoloogia در شهر جنوای ایتالیا بوده است. او در سال ۱۹۹۴ به عنوان دانشمند مدعو در آزمایشگاه هوش مصنوعی MIT مشغول به فعالیت بود. Prattichizzo مقطع کارشناسی ارشد خود را در رشته ی مهندسی الکترونیک در سال ۱۹۹۱ در دانشگاه Pisa به پایان رساند و در سال ۱۹۹۵ در رشته‌ی رباتیک و اتوماسیون از همین دانشگاه دکتری گرفت.

منبع: robohub

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *