بازار اسکلت های بیرونی نظامی در سال ۲۰۲۰

سه ماهه‌ی گذشته پر از فعالیت‌های شبکه‌ای فناوری‌های اسکلت‌های بیرونی بود. برای نمونه Red Bull حامی یک رقابت اسکلت بیرونی در شیکاگو شد. اگزو برلین و WeaRAcon در اروپا برگزار شدند. در پایان پیشکسوتان NYC&MT.Sinai با بیماران توانبخشی سکته‌ی مغزی که اسکلت بیرونی داشتند، مسابقه دادند. ASTM International، مرکز ارتقای فناوری‌های اسکلت بیرونی و پوشیدنی خود را راه‌اندازی کرد. همچنین این مرکز، دکتر William Billotte از NIST را به عنوان مدیر اجرایی استخدام کرد. این تنها بخشی از فعالیت‌هایی است که به روشنی نشانگر عزمی قوی‌ برای حمایت از گسترش اگزواسکلتون‌ها و توسعه‌ی استانداردها برای جامعه است. با مجله‌ی فناوریهای توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

پیش بینی بازار اسکلت‌‌ ها و پوشیدنی های بیرونی ارتش آمریکا در ۲۰۲۰
پیش‌بینی بازار اسکلت‌‌ ها و پوشیدنی های بیرونی ارتش آمریکا در ۲۰۲۰

بازار در حال ظهور صنعت پوشش‌های بیرونی

بازار اروپا در استفاده و بهره‌برداری از اسکلت بیرونی پزشکی و غیر پزشکی بسیار فعال بوده است. در حالی که آسیا در جذب محصولات ایالات متحده برای تولید محصولات از راه دور در تایوان و سایر کشورها از مدیریت جدی‌تری برخوردار است. گروه‌هایی مانند Get2Excel و ExoIturri برای ایجاد همبستگی محلی برای تثبیت اسکلت بیرونی در بازارهای پزشکی، نظامی و تجاری در حال تشکیل اتحادیه‌های بین‌المللی هستند. صنعت exo در حال ظهور است.

هنوز واقعا نمی‌توانیم تصور کنیم که “موفقیت” در این بازار بسیار سیال چگونه است. بسیاری از ما در این فضا امیدوار هستیم که محصولاتی در محیط‌های شغلی ارائه کنیم که به بهبود کیفیت کار، زندگی و عملکرد کارگران در سراسر جهان کمک کنند. ما خوشبین هستیم که بازار بتواند به سؤالات اساسی در مورد استفاده از اسکلت‌ها و پوشش‌های بیرونی، آموزش و نگهداری، توسعه‌ی استانداردهای خوب و روش‌های آزمایش و تعاریف واضح‌تر درباره جایگاه این محصولات پاسخ دهد. ما پیش بینی می‌کنیم که سال ۲۰۲۰ سالی با امیدهای بیشتر برای بازار این محصولات باشد. کسانی که دارای یک مدل تجاری محکم و واقع بینانه، همکاری‌ها و آزمایش‌های مستقل از محصولات خود هستند، نتایج ملموس‌تری نیز خواهند داشت.

برخی از فعالیت‌ها در ۲۰۱۹

DoD ( وزارت دفاع آمریکا ) در سال ۲۰۱۹ با پروژه‌هایی که توسط SOCOM ، نیروی هوایی و ارتش تامین مالی شدند، بسیار فعال بوده است. سامانه‌های شرکت‌هایی همچونSARCOS ، Lockheed Martin ، Dephy Mawashi و سایرین، مورد توجه کاربران ایالات متحده آمریکا بوده‌اند. SARCOS نه تنها در طی این سه ماه گذشته در اخبار توجه زیادی جلب کرده است، بلکه چشم انداز خوبی در سال ۲۰۱۹ داشت. بطوری که با ارائه‌ی محصولات خود به گروه‌هایی از ارتش، نیروی دریایی، نیروی هوایی و نیروهای ویژه تمرین خود را ارائه داده و بازخوردهای ارزشمندی را نیز دریافت کرده است.

ما پیش بینی می‌کنیم که SARCOS فعالیت خود را در همچنان سال ۲۰۲۰ ادامه دهد و احتمالا شاهد نتایج امیدوارکننده‌ای از ارزیابی‌های مصرف کننده‌ها خواهیم بود. دکتر Bill Billotte به همراه Boston Engineering در طول WeaRAcon 2019، پیش بینی‌های مهمی را ارائه کرد و در مورد برخی از شکاف‌های موجود مانند اهمیت طراحی برای ساخت، قابلیت تولید، مقرون به صرفه بودن، قابلیت استفاده و نگهداری صحبت کرد. در حالی که برخی از اعضا مورد تشویق قرار گرفتند، برخی دیگر همچنان به مبارزه برای آنچه که یک مدل تجاری مشخص برای ارتش است پرداختند: “به من نشان بده!” (حتما انتظار ندارید که ارتش محصول‌تان را برای شما توسعه دهد!).

فعالیت‎های ارتش

همانطور که در Fall AUSA 2019 اعلام شد، ارتش نخستین استفاده‌ی خود از اسکلت‌های بیرونی متمرکز بر تحرک را با تجهیز بیش از صد سرباز از یکی از واحدها (پیاده نظام) انجام داد که در WeaRAcon اعلام شد. سربازان با مفهوم “تقویت” و انجام وظایف با و بدون اسکلت بیرونی آشنا شدند. دو فناوری مورد توجه Dephy Exoboot و Lockheed Martin Onyx پس از آزمایش چند ماهه در راهپیمایی، صعود و کشیدن، در جریان AUSA 2019 به نمایش درآمد. مطابق با مدل توسعه یافته توسط صنایع هوایی و خودروسازی، این برنامه ضمن جمع آوری داده‌ها بر پایه‌ی فیزیولوژی بر “تجربه‌ی مصرف کننده” متمرکز شد.

این برنامه تجربیات و درک قابل توجهی از مصرف کنندگان، عملکرد انسانی و داده‌های فیزیولوژیکی را در اختیار قرار داد که به ارتش کمک می‌کند تا پارامترهایی را برای فناوری‌هایی تعریف کند که پتانسیل پاسخگویی به نیازهای تعریف شده‌ی مطالعات آسیب پزشکی توسط گروه Lethality Cross-Functional Team را دارند. یکی از چشمگیرترین دستاوردهای امسال این واقعیت بود که در برنامه‌ی ارتش برای نخستین بار است که تعداد قابل توجهی از کاربران شانس پوشیدن سامانه در محیط‌های آموزشی را دارند. تعداد زیادی از کاربران از دیدگاه ارتش از اسکلت بیرونی، استفاده بالقوه آنها پشتیبانی می‌کنند و دانش و تحلیل علمی خود از رفتارهای انسان و ماشین را نیز گسترش می‌دهند.

ارتش فقط خود را به اسکلت‌های بیرونی تحرک (دستگاه‌های پوشیدنی برای بهبود حرکت با و بدون بار) محدود نکرد. همزمان با کارهای در حال انجام، ارتش “درخواست اطلاعات” برای اسکلت‌های بیرونی را منتشر کرد که می‌توانند در پشتیبانی از نوع لجستیک استفاده شوند. سربازان فقط برای درگیری قدم برنمی‌دارند. آنها وظایف دیگری را قبل، در طول و بعد از جنگ انجام می‌دهند و توسط سربازانی پشتیبانی می‌شوند که مجبورند جنگجویان را برای مأموریت‌های خود آماده کنند. بنابراین، “نوع لجستیکی” سامانه‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت. می‌توانیم ببینیم که وزارت دفاع آمریکا سال شلوغ دیگری را در پیش دارد. نیروی دریایی در صف همکاری با NIST در ارزیابی اسکلت‌های بیرونی از نوع لجستیک قرار گرفته است و این کار داده‌های بنیادی را برای پشتیبانی از روش‌های آزمایشی در NIST ارائه می‌کند.

نگاه ها بسوی بازار اسکلت بیرونی نظامی ارتش

با توجه به استانداردها و روش‌های آزمایشی، اعضای ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی، شرکت کنندگان فعال ASTM F48 و شرکای بنیانگذار CoE بوده‌اند. همه نگاه‌ها به دفاع است. اما در ادامه چه خواهد بود؟ آیا آنها محصولات تولیدی بازار را خریداری و پیاده‌سازی می‌کنند؟ آیا این همکاری به فروشندگان کمک می‌کند تا محصولات خود را بهبود ببخشند و آنها را به ابزاری تبدیل کنند که وزارت دفاع بدون آنها نتواند زندگی کند؟! آیا این به شرکت‌ها کمک می‌کند تا مدل‌های تجاری تحمیل شده خود را تغییر دهند؟ آیا آنها علاقه مند به دنبال کردن اسکلت‌های بیرونی پیشرفته‌تر هستند؟ آیا آنها همچنان به بررسی روند و ردیابی بازار ادامه می‌دهند؟

در پایان آیا محصولاتی را انتخاب می کنند که از نظر پوشیدن، مقرون به صرفه بودن راحت تر باشند و در ضمن حفظ جان سربازان، قابلیت‌های عملکردی و کششی افزایش یافته را حفظ کنند تا بتوانند مسافت‌ها را طی کنند (و به خانه‌ی خود نزد خانواده‌هایشان با آسیب کمتری برگردند)؟ همه نگاه‌ها به سوی وزارت دفاع است.

شکی نیست که بازار برای این فناوری‌ها آماده است تا آنها را به دست سربازان برساند، با تنظیمات کارهای تجاری مطابقت داشته باشند و کاربران روزمره را بهره‌مند کنند اما کارهای بسیار بیشتری وجود دارد که باید انجام شود. بلوغ وزارت دفاع در پذیرش این محصولات بسیار دلگرم کننده است. با این حال، این کار سختی روی شانه‌های فروشنده قرار می‌گیرد زیرا گزافه‌گویی‌های بیش از حد هنوز هم وجود دارند. شرکت هایی که به مدل “دره سیلیکون” امیدوار هستند، شیوه‌هایی را که کار نمی‌کند را امتحان نخواهند کرد. این نگرش‌ها بازار را به عقب بازمی‌گرداند. امیدواریم در سال جدید از ارتش و نیروی دریایی بیشتر بشنویم. ما همچنان به دقت منتظر خروجی ASTM ET CoE هستیم. (توصیه به تولید کنندگان و فروشندگان:) فرضیات خود را به چالش بکشید ، همکاری کنید، به اشتراک‌ بگذارید و آماده باشید.


مطالب خواندنی بیشتر در:

» زانوان آهنین : اسکلت بیرونی ONYX لاکهید مارتین
» نمایشگاه CES 2020 و محصولات برتر پزشکی و سلامت
» شرکت Sarcos اسکلت بیرونی توان افزای Guardian XO را به نمایش گذاشت


منبع : exoskeletonreport
«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *