زانوان آهنین : اسکلت بیرونی ONYX لاکهید مارتین

اسکلت بیرونی ONYX ساخت Lockheed Martin لباس مرد آهنی یا زره فیلم‌های عملی تخیلی نیست. اما فناوری واقعی روز دنیاست. در ویدیوی زیر خبرنگار Paul McLeary حس استفاده از این اسکلت بیرونی را در عمل تجربه کرده است. در ادامه‌ به مرور کلی این اسکلت بیرونی پرداخته‌ایم. با مجله‌ی فناوری‌های پوشیدنی و توان‌افزا همراه باشید.

ONYX در واقع یک بریس (Brace) فعال و رباتیک برای زانو است. برخلاف اسکلت‌های بیرونی نظامی، این بریس کاربردی در حمل ساز و برگ سنگین جنگی ندارد. بریس ONYX برای محافظت از زانو طراحی شده است. ONYX با دور کردن وزن اضافی از زانوی کاربر کار می‌کند.

همانند سایر اسکلت‌های بیرونی هدف حفظ سلامت نظامیان حمل کننده‌ی بارهای سنگین، به ویژه سلامت زانو و رباط صلیبی، است. این افراد به دلیل حمل لوازم سنگین، زره و گلوله به شدت در معرض آسیب فیزیکی هستند. این سربازان باید با سرعت از کوهستان‌های افغانستان یا پله‌های شهری بالا روند. با این بریس سربازان می‌توانند بدون خطر آسیب‌دیدگی مسافت‌های طولانی‌تری را طی کنند.

ارتش ایالات متحده به استفاده از این سامانه برای نیروهای پیاده نظام خود علاقمند است. به ویژه اینکه این نیروها احتمالا در محیط‌های شهری نیز فعالیت خواهند داشت. در این محیط‌ها نیاز پیمودن پله‌ها بیشتر است.

اسکلت بیرونی ONYX لاکهید مارتین
اسکلت بیرونی ONYX لاکهید مارتین

اسکلت های بیرونی نظامی

اسکلت‌های بیرونی زرهی تمام بدن برای چندین دهه رویای داستان‌های علمی تخیلی نظامی و داستان‌های ابرقهرمانان بوده‌اند. اما ساختن سامانه‌های جزئی مانند ONYX فرآیندی بسیار طولانی است. دو دلیل برای این امر وجود دارد:

  • ساختن یک منبع تغذیه‌ی به اندازه‌ی کافی کم حجم بسیار دشوار است. بطوریکه سامانه‌ی شما را بیشتر از آنچه به شما کمک می‌کند، سنگین‌تر نکند.
  • همچنین از نظر تاریخی حتی ساخت یک سامانه‌ی مکانیکی که با بدن به روشی طبیعی حرکت کند، سخت‌تر هم هست. حرکت طبیعی این سامانه با بدن به حفظ انرژی کاربر کمک می‌کند و از خستگی وی می‌کاهد.

اما لوازم الکترونیکی مدرن با داشتن حسگرهای کوچک، محرک‌های جمع و جور و نرم‌افزارهای پیشرفته برای مطابقت حرکات دستگاه با حرکت بدن فرد پوشنده، مسیری طولانی را برای حل این مشکلات طی کرده است. افزون بر این یک زمینه‌ی نوظهور به نام رباتیک نرم، پتانسیل ساخت تجهیزاتی سبک‌تر و انعطاف‌پذیرتر در آینده را در پیش رو دارد.


بیشتر بخوانیم:
توانایی حمل تجهیزات نظامی سنگین با اسکلت بیرونی نظامی روسیه
اسکلت بیرونی نظامی و کاربردهای آن
لاکهید مارتین به بازار اسکلت بیرونی نظامی چشم دارد!


منبع:  breakingdefense
«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله‌ی فناوریهای توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

1 comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *