با دستگاه Kardia، نوار قلب خود را در خانه ثبت کنید

Kardia یک دستگاه خانگی کوچک برای ثبت نوار قلب است که با برقراری ارتباط با گوشی‌های iPhone نوار قلب کاربر را بر روی صفحه‌ی گوشی نمایش می‌دهد. با توجه به این که بیماری‌های قلبی نخستین دلیل مرگ و میر در جهان هستند، شاید Kardia بتواند جان افراد زیادی را نجات دهد. برای آشنایی با این دستگاه با مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اگر با مشکل سلامتی روبه رو هستید، می‌توانید با مراجعه به تارنمای WebMD وضعیت خود را بررسی کنید. البته تشخیص‌های این تارنما همیشه نادرست است. راه دیگر مراجعه به پزشک است. اما اگر در هر مکانی که هستید به یک متخصص که تشخیص‌های پزشکی بی‌طرفانه‌ای ارائه می‌دهد دسترسی داشته باشید، آیا چنین امکانی شگفت انگیز نخواهد بود؟

Kardia یک دستگاه کوچک ثبت نوار قلب است که با برقراری ارتباط با گوشی‌های iPhone، نوار قلب کاربر را نشان می‌دهد. این دستگاه که طراحی ساده‌ای دارد، به دو صفحه‌ی حسگر با بافت ویژه مجهز است. با قرار دادن انگشتان روی این صفحات، دستگاه ضربان قلب را می‌خواند و برنامه‌ی کاربردی گوشی هوشمند مربوط به آن کاربر را در طول فرآیند اندازه‌گیری راهنمایی کرده و ضربان قلب او را در همان لحظه نشان می‌دهد. برای به دست آمدن این نوار قلب تنها ۳۰ ثانیه زمان لازم است و کاربر می‌تواند آن را برای بررسی بی‌نظمی‌های احتمالی با پزشک خود به اشتراک بگذارد.

تولید کنندگان Kardia امیدوارند که محصولشان همانند تب‌گیرها و دستگاه‌های سنجش میزان قند خون، به یک محصول پزشکی خانگی تبدیل شود که به افراد کمک می‌کند تا به صورت مداوم شرایط قلبی خود را بررسی کنند. بیماری‌های قلبی نخستین دلیل مرگ و میر در جهان هستند. شاید Kardia بتواند جان افراد زیادی را نجات دهد.

با دستگاه Kardia نوار قلب خود را در خانه ثبت کنیدبا دستگاه Kardia نوار قلب خود را در خانه ثبت کنید


بیشتر بخوانید:

>>حسگر صوتی سنجش ضربان قلب

>>بررسی دقت دستبندهای سنجش ضربان قلب


منبع: yankodesign

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *