برای تنظیم رایانه شخصی خود با ویندوز ۱۰ حرف بزنید

آخرین به روز رسانی ویندوز ۱۰ اخیرا عرضه شده است. در این نسخه از ویندوز ۱۰ شما می‌توانید با کنترل صوتی و بدون لمس صفحه کلید تنظیمات مربوط به رایانه‌ی شخصی خود را انجام دهید. با مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

برای تنظیم رایانه شخصی خود با ویندوز ۱۰ حرف بزنیدنصب و راه اندازی ویندوز طی چند سال گذشته راه طولانی را پشت سر گذاشته است. قبلا شما برای نصب و اجرای ویندوز باید همه‌ی تنظیمات را به صورت دستی انجام می‌دادید اما با گذشت زمان و با سرعت قابل توجهی، این فرآیند خودکار شده است. در حال حاضر برای انجام مراحل خاصی که قبلا به صورت دستی هدایت می‌شد، حتی نیاز به لمس کردن صفحه کلید نیز وجود ندارد. همان طور که خبرگزاری Verge اعلام کرده است در نسخه‌ی به روز رسانی شده‌ی Windows 10 Creators فرآیند نصب و اجرا به کمک مایکروسافت کورتانا (Microsoft’s Cortana) انجام می‌شود. مایکروسافت کورتانا نام دستیار شخصی هوشمند در ویندوز فون ۸٫۱ ، مایکروسافت بند و ویندروز ۱۰ است که محصولی از شرکت مایکروسافت آمریکاست. با این امکان شما می‌توانید به ویندوز بگویید که به شبکه‌ی بی‌سیم متصل شود و بدون نیاز به تایپ چیزی وارد حساب کاربری مایکروسافت خود شوید.

البته اگر پیکربندی رایانه‌ی شما پیچیده است، در استفاده از این دستیار هوشمند دچار محدودیت‌هایی خواهید شد. بنابراین اگر ترجیح می‌دهید که با یک دستیار هوش مصنوعی صحبت نکنید می‌توانید از تنظیمات دستی استفاده کنید. این فناوری جدید گامی به سوی ساده‌تر کردن رایانه‌هاست که استفاده از آن‌ها را برای افراد تازه وارد آسان‌تر می‌کند. این فناوری به افراد با تجربه هم کمک خواهد کرد چرا که با وجود آن شما مجبور نیستید در مقابل رایانه بنشینید. با وجود این فناوری می‌توانید ضمن این که برای انجام سایر فعالیت‌ها در اتاق راه می‌روید با رایانه‌تان نیز کار کنید.

فیلم زیر که توسط Tom Worren در توییتر به اشتراک گذاشته شده است، بخشی از عملکرد این به روزرسانی را نشان می‌دهد.

منبع: engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *