برترین فناوری های پوشیدنی نمایشگاه CES 2020 (بخش دوم)

نمایشگاه CES نمایشگاه سالیانه‌ی فناوری‌های الکترونیکی است که هر ساله در ماه ژانویه در لاس وگاس برپا می‌شود. همانند سال‌های پیش، بسیاری از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه محصولات مربوط به فناوری‌های پوشیدنی، گجت‌های پوشیدنی و سلامت دیجیتال را به نمایش گذاشتند. برای آشنایی با فناوری‌های پوشیدنی که در نمایشگاه امسال ارائه شد، با مجله ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

سامانه نظارت غیرتهاجمی دیابت شرکت AerBetic

شرکت AerBetic یک سامانه نظارت غیرتهاجمی برای بیماران دیابت ارائه کرده است که مشکلات دستگاه‌های تهاجمی و خون‌گیری از انگشت را ندارد. این سامانه از حسگرهای گاز مبتنی بر فناوری نانو بهره می‌برد. حسگر گاز، نوعی گاز هدف را که نشان‌دهنده میزان قند خون است، تشخیص می‌دهد. همچنین این دستگاه با ارتباط وای فای یا بلوتوث به گوشی‌های هوشمند متصل می‌شود. برنامه‌ی گوشی هوشمند برای بررسی کردن دوره‌ای میزان قند خون به کاربر یادآوری می‌کند. افزون بر این، وضعیت بیمار از طریق اپلیکیشن به افراد مراقب بیمار گزارش می‌شود. شرکت AerBetic از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای توسعه دستگاه استفاده می‌کند تا به طور پیوسته عملکرد حسگر را بهبود دهد.

فناوری پوشیدنی نمایشگاه CES 2020 , AerBetic دیابت
دستبند نظارت میزان قند خون برای بیماران دیابتی در نمایشگاه CES 2020

دستبند تشخیص حمله صرع NightWatch 

در نمایشگاه امسال، شرکت NightWatch یک دستبند تشخیص حمله صرع به نمایش گذاشت. این دستبند بر بازوی کاربر بسته می‌شود. دستبند، تعداد ضربان قلب و حرکت‌‌های کاربر در زمان خواب را به صورت مستقیم اندازه‌گیری می‌کند. فناوری پوشیدنی شرکت NightWatch، انواع حمله تشنجی تونیک و کلونیک و میوکلونیک را شناسایی می‌کند. دستگاه حمله تشنجی را به افراد مراقب بیمار گزارش می‌دهد. هشدار به صورت صوتی و یا تصویری به گوشی هوشمند ارسال می‌شود. اطلاعات ضربان قلب و حرکت کاربر از طریق پورتال شرکت در دسترس است.

صرع یا اپی‌لپسی به مجموعه‌ای از اختلالات عصبی مزمن پزشکی یا بلند مدت است که با حمله صرعی مشخص می‌شود. این حملات ممکن است بسیار خفیف یا برعکس طولانی مدت و با لرزش شدید همراه باشد. حمله تشنج بروز ناگهانی نشانه‌ها یا علائم بیماری است، این اصطلاح به خصوص در مورد صرع به کار می‌رود. تشنج‌های تونیک، دست‌ها و پاها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. تشنج کلونیک، روی گردن، صورت و دست‌ها تأثیر می‌گذارد.

دستبند تشخیص حمله صرع  NightWatch   CES 2020
دستبند تشخیص حمله صرع NightWatch 

سمعک Neo HiFi شرکت Eargo

شرکت Eargo یکی از تولیدکنندگان سمعک، در نمایشگاه امسال از نسخه جدید سمعک خود با نام Neo HiFi رونمایی کرد. این سمعک برای بزرگسالان با ضعف شنوایی خفیف تا شدید و فرکانس بالا طراحی شده است. از امکانات این سمعک می توان افزایش پهنای باند، حذف بازخورد صدای محیط والگوریتم پیچیده کاهش نویز باد در راستای بهبود پزدازش گفتارسمعک در فضای باز را نام برد. همچنین برنامه کاربدی گوشی هوشمند Neo HiFi به کاربر اجازه می‌دهد در فضاهای مختلف، بتواند سمعک را به راحتی تنظیم کند.

از دست دادن شنوایی سومین بیماری شایع در آمریکا است که ۴۵ درصد افراد بالای ۶۰ سال را درگیر کرده است. احساس شرمساری و هزینه بالای سمعک از عواملی است که باعث شده تنها ۲۶ درصد از این جمعیت از سمعک استفاده کنند.

سمعک بسیار کوچک  Neo HiFi محصول جدید Eargo نمایشگاه CES 2020
سمعک بسیار کوچک Neo HiFi محصول جدید Eargo

بیشتر بخوانیم:

>>برترین فناوری های پوشیدنی نمایشگاه CES 2020 (بخش نخست)
>>نمایشگاه CES 2020 و محصولات برتر پزشکی و سلامت
>>برترین های سلامت دیجیتال در CES 2020


منبع: wearable-technologies

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *