برترین فناوری های پوشیدنی نمایشگاه CES 2020 (بخش نخست)

نمایشگاه CES یا Consumer Electronics Show یک نمایشگاه سالیانه‌ی فناوری‌های الکترونیکی است که هر ساله در ماه ژانویه در لاس وگاس برپا می‌شود. همانند سال‌های پیش، بسیاری از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه محصولات مربوط به فناوری‌های پوشیدنی، گجت‌های پوشیدنی و سلامت دیجیتال را به نمایش می‌گذارند. برای آشنایی با فناوری‌های پوشیدنی که در نمایشگاه امسال ارائه می‌شود با مجله ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

کمربند هوشمند : برنده جایزه نوآوری نمایشگاه CES2020

کمربند هوشمند : برنده جایزه نوآوری نمایشگاه CES2020
تجزیه و تحلیل الگوی راه رفتن کاربر با کمربند هوشمند

شرکت کره‌ای WELT، فعال در حوزه سلامت دیجیتال برای محصول جدید خود برنده جایزه نوآوری نمایشگاه امسال CES شد. این شرکت امسال نسخه جدیدی از کمربند هوشمند خود با نام Smart Belt Pro را ارائه داده است. نسخه جدید کمربند دارای عملکرد جلوگیری از افتادن کاربر (Fall Prevention) است. برای نخستین بار است که این ویژگی در یک کمربند فراهم شده است. دیگر امکانات شامل اندازه‌گیری دور کمر کاربر، اندازه‌گیری طول زمان نشستن، شمارش گام و نظارت بر پرخوری است.

گفتنی است ویژگی جلوگیری از افتادن کاربر با ویژگی شناسایی سقوط (Fall Detection) ساعت هوشمند اپل (Apple Watch) متفاوت است. اپل واچ تنها پس از افتادن کاربر، تشخیص می‌دهد. این در حالی است که ویژگی پیشگیری از سقوط کاربر در کمربند هوشمند از افتادن کاربر جلوگیری می‌کند.

این کمربند با به کارگیری حسگرهایی که در مرکز بدن قرار گرفتند، حتی الگوی گام‌های کوچک کاربر را نیز شناسایی می‌کند. کمربند در ابتدا الگوی افتادن کاربر را شناسایی می‌کند. پس از آن، این کمربند قادر خواهد بود بی نظمی در الگوی راه رفتن را تجزیه و تحلیل و تشخیص دهد.

دستگاه الکتروتراپی Alpha-Stim

الکتروتراپی (Electrotherapy) با بهره‌گیری از الکتریسیته در حالت‌ شوک‌ خفیف یا یون و جریان دائم تلاش به درمان یا بهبود بیمار می‌کند. امسال شرکت Electromedical Products International یک دستگاه الکتروتراپی با نام Alpha-Stim را به نمایش گذاشته است. دستگاه الکتروتراپی می‌تواند دردهای مزمن و حاد، اضطراب، افسردگی و بی‌خوابی را بهبود دهد. این دستگاه با تولید جریان‌های بسیار ضعیف از طریق گیره‌های کوچکی که بر لاله گوش قرار می‌گیرند، به تحریک گروه خاصی از سلول‌های عصبی مغز می‌پردازد.

این دستگاه تحریک الکتریکی دستی، عوارض جانبی خطرناک ندارد. Alpha-Stim یک روش درمانی بدون دارو و دارای مجوز FDA است. با بیش از سی سال پژوهش و آزمایش بر ۸۸۰۰ کاربر، هیچ عارضه جانبی جدی گزارش نشده است. دو عارضه جانبی شایع، سردرد (۰٫۱ درصد) و سوزش پوستی در محل قرارگیری الکترودها تنها برای افراد با پوست روشن (۰٫۰۷ درصد) گزارش شده است.

دستگاه الکتروتراپی Alpha-Stim CES2020
دستگاه الکتروتراپی Alpha-Stim

ساعت هوشمند Amazfit Bip S

شرکت Amazfit امسال سه فناوری پوشیدنی جدید را در نمایشگاه CES2020 ارائه کرد. ساعت هوشمند Amazfit Bip S نسخه جدید مدل Amazfit Bip است. مدل Amazfit Bip شامل باتری با شارژ طولانی بیش از ۳۰ روز، جی‌پی‌اس، فشارسنج، حسگر میدان مغناطیسی زمین برای جهت‌یابی، ضربان سنج نوع PPG و شتاب‌سنج سه محوری برای فعالیت‌های فیزیکی و ردیابی خواب است. این ساعت تنها ۳۱ گرم وزن دارد. ویژگی‌های دیگر همچون نمایش پیام و ایمیل بر صفحه ساعت نیز از امکانات این مدل به شمار می‌آید.

ساعت هوشمند Amazfit Bip S CES2020

بیشتر بخوانیم:

>>نمایشگاه CES سال ۲۰۲۰
>>برترین ردیاب های سلامت سال ۲۰۱۹ بر اساس کاربرد
>>چالش های نسل بعدی پوشیدنی های زیست شیمیایی


منبع: wearable-technologies

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *