ارائه تجهیزات توانبخشی و مراقبتی در نمایشگاه دوسلدورف، REHACARE2022 (بخش نخست)

بزرگترین نمایشگاه تجاری جهان برای توانبخشی و مراقبت از معلولان، REHACARE، از ۱۴ تا ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۲ در دوسلدورف آلمان برگزار می‌شود. در این رویداد بین‌المللی جدیدترین و کارآمدترین تجهیزات توانبخشی و مراقبت از بیماران دچار معلولیت به نمایش در می‌آید. در ادامه با جدیدترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات توانبخشی کمک حرکتی به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه آشنا می‌شویم. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

انقلابی در توانبخشی راه رفتن پس از سکته مغزی با ReStore

ReStore یک پوشیدنی نرم، قدرتمند و سبک وزن است که برای استفاده در توانبخشی سکته مغزی افراد دچار ناتوانی اندام تحتانی به دلیل اثرات سکته در نظر گرفته شده است.

عملکردی

پوشیدنی نرم ReStore با کمک به پلانتارفلکشن و دورسی‌فلکشن (حرکات مچ پا) به طور تطبیقی ​​با راه رفتن بیمار هماهنگ می‌شود و آموزش راه رفتن عملکردی را تسهیل می‌کند.

همه کاره

سطوح شخصی کمک و سازگاری با نوع راه رفتن بیمار، تضمین می‌کند ReStore کاربردهای گسترده‌ای برای بیماران در سراسر طیف توانبخشی راه رفتن دارد.

داده محور

بازخورد لحظه‌ای و سطوح قابل تنظیم کمک، درمانگر را قادر می‌سازد تا جلسه‌های توانبخشی را بهینه و پیشرفت هر بیمار را ردیابی کند.

 انقلابی در توانبخشی راه رفتن پس از سکته مغزی با ReStore

اسکلت بیرونی شخصی ReWalk™

این اسکلت بیرونی رباتیک دارای موتورهایی در مفاصل ران و زانو است. کاربر، حرکت را با استفاده از تغییرات ظریف در مرکز ثقل خود کنترل می‌کند. شیب بالاتنه به سمت جلو توسط سامانه احساس می‌شود تا گام‌ها را آغاز کند. جابجایی مکرر بدن، مجموعه‌ای از مراحل را ایجاد می‌کند تا یک راه رفتن طبیعی ایجاد شود.

 اسکلت بیرونی شخصی ReWalk™

توانبخشی اندام تحتانی با HAL-ML05

HAL-ML05 یک دستگاه عصبی است که به بیماران کمک می‌کند تا حرکت طبیعی پاهای ناتوان را بر اساس قصد خود به دست آورند. این برای بهبود فعالیت حرکتی در آسیب نخاعی، سکته مغزی و سایر انواع مختلف بیماری‌های عصبی عضلانی حتی در مرحله مزمن آنها مفید است.

پزشک مجموعه‌ای از تنظیمات را در اختیار دارد که می‌تواند برای کمک به بیمار در انجام حرکتی که مدنظرش است یا برای ارائه چالش استفاده کند. پس از فیزیوتراپی مکرر با HAL، سیگنال‌ها به تدریج از نظر کیفیت و کمیت بهبود می‌یابند که منجر به بهبود عملکرد اندام تحتانی می‌شود.

موارد استفاده:

  • آسیب نخاعی در سطوح T8 تا L5 و سطوح C2 تا T7
  • فلج پس از بیماری عروق مغزی (CVD)
  • بیماری‌های عصبی-عضلانی غیرقابل درمان و پیشرونده: آتروفی عضلانی نخاعی (SMA)، آتروفی عضلانی بولبار نخاعی (SBMA)، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS)، دیستروفی عضلانی (MD)، میوزیت انکلوژن بادی (iBM)، بیماری شارکو ماری‌توث (CMT)، میوپاتی مادرزادی، میوپاتی دیستال

HAL برای نخستین بار به عنوان یک دستگاه پزشکی رباتیک، موفق به اخذ نشان و گواهینامه استاندارد اروپا (CE) شد. برای استفاده از سامانه HAL نیاز به نسخه و نظارت حرفه‌ای پزشک است.

توانبخشی اندام تحتانی با HAL-ML05

HAL تک مفصلی برای مصارف پزشکی

اندازه کوچک این سامانه اجازه می‌دهد تا در هنگام بستری شدن در مراحل نخست بهبودی پس از جراحی یا حتی در خانه برای ادامه پیشرفت استفاده شود. در اینجا شیوه کمک HAL Single Joint آمده است:

  • کنترل اکستنشن و خم شدن مفاصل فلج
  • روی مفاصل خاصی مانند زانو، مچ پا و آرنج تمرکز می‌کند
  • سیگنال‌های عصبی نظارت شده را نمایش می‌دهد تا خروجی دستگاه را برای رفع نیازهای بیمار تغییر دهید.

این دستگاه غیرتهاجمی برای استفاده در طول بستری شدن در بیمارستان و همچنین در خانه پس از اینکه کاربران در یک مرکز پزشکی آموزش دیدند، پیش‌بینی شده است.

نوع کمری HAL برای استفاده غیرپزشکی

نوع کمری HAL به کاهش بار فیزیکی ناشی از بلند کردن و جابجایی افراد یا اجسام سنگین در طول روز کمک می‌کند.

پشتیبان کمری HAL یکی از شگفت‌انگیزترین فناوری‌های پوشیدنی است که عملکردهای بدن را بهبود می‌بخشد و از آن پشتیبانی می‌کند. این سامانه سیگنال‌های بیوالکتریک شما را حس و آنها را به عمل تبدیل می‌کند. این دستگاه استرس وارد شده به دیسک کمر و درنتیجه خطر کمردرد را کاهش می‌دهد.

از کارگران کشاورزی گرفته تا اپراتور ماشین آلات و کارگران ساختمانی، HAL به کاهش بار فیزیکی ناشی از بلند کردن و جابجایی اجسام سنگین در طول روز کمک می‌کند.

این دستگاه به راحتی قابل نصب و کار با آن بسیار آسان است. پنج سطح کمک برای کارهای مختلف وجود دارد. این دستگاه برای استفاده در محیط‌های کارخانه با استانداردهای صنعتی سختگیرانه مطابقت دارد. این دستگاه همچنین برای انطباق با هر دو استاندارد ISO13482، که یک استاندارد ایمنی بین‌المللی برای ربات‌های مراقبت شخصی است و دستورالعمل ماشین‌آلات اروپایی، که ایمنی آن را تضمین می‌کند، گواهینامه دریافت کرد.

ربات توانبخشی اندام فوقانی: MOTORE

MOTORE یک ربات قابل حمل جدید است که برای توانبخشی اندام‌های فوقانی طراحی شده است. برای درمان بیماران پس از سکته مغزی یا صدمات سر استفاده می‌شود و به بیمار و درمانگر کمک می‌کند تا حداکثر نتایج درمانی را به دست آورند.

MOTORE می‌تواند نیروی اعمال شده توسط بیمار را حس کند و به آن واکنش نشان دهد. به لطف این عملکرد، دستگاه می‌تواند نیت بیمار را حدس بزند و با نیروی مناسب برای بهبودی بهتر واکنش نشان دهد.

بسته نرم‌افزاری با چندین تمرین و پارامتر، ابزاری قدرتمند برای درمانگر است تا به راحتی دستورالعمل توانبخشی را با نیازهای بیمار تطبیق دهد. اندازه‌گیری نیرو، شتاب و سرعت در هر زمان به ربات اجازه می‌دهد تا به طور خودکار رفتار خود را با عملکرد بیمار تنظیم کند و در عین حال ارزیابی عینی درمان را به درمانگر ارائه دهد. MOTORE به نرمی حرکت می‌کند و همچنین می‌تواند اسپاسم‌های بیمار را به درستی کنترل کند.

مربی خودکار راه رفتن Prodrobot

Prodrobot یک دستگاه پزشکی است که برای توانبخشی پاهای کودکان از جمله فلج مغزی یا بیماری‌هایی مانند دیستروفی عضلانی، اختلالات عصبی و همچنین اختلالات ناشی از تصادف یا پس از جراحات در نظر گرفته شده است. این ربات به شما امکان می‌دهد شش مفصل اندام تحتانی را به طور همزمان تحریک کنید. نکته مهم این است که این تمرین از یک الگوی راه رفتن استفاده می‌کند که حرکات یک فرد سالم را منعکس می‌کند.

درمانگر می‌تواند از دو برنامه استفاده کند: یکی استاندارد و دیگری برای بیماران مبتلا به اسپاسم. هر کدام از آنها پنج تمرین دارد: راه رفتن، اسکات، تاب خوردن، دوچرخه و حرکت روی پله‌ها. تحرک بیمار را می‌توان با مجموعه‌ای منحصر به فرد از تمرینات و افزایش شدت بهبود بخشید. پنج تمرین با سرعت قابل تنظیم و دامنه حرکت متناسب با نیاز بیمار در دسترس است.

مربی خودکار راه رفتن Prodrobot

منبع: rehacare.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *