قانون گذاری برای خدمات بیمه اسکلت بیرونی در آلمان

تشکیل دادگاهی در آلمان برای تصمیم‌گیری در مورد هزینه‌های اسکلت بیرونی در مورد بیماران آسیب نخاعی می‌تواند نتایج مهمی داشته باشد. این دادگاه در ۱۲ آبان سال جاری برابر با ۲۰ نوامبر تشکیل خواهد شد. تصیمی دادگاه در سیاست‌های سلامت برای بیماران پاراپلژی و آسیب نخاعی بسیار مهم است. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به جزئیات بیشتری اشاره خواهد شد.

Rewalk exoskeleton

دادگاه فدرال آلمان باید تصمیم‌ بگیرد که آیا هزینه‌های اسکلت بیرونی برای بیماران پاراپلژی یا آسیب نخاعی را باید به عنوان غرامت مستقیم یا غیر مستقیم این وضعیت در نظر گرفت یا خیر. اسکلت بیرونی ReWalk در این مورد از تصمیم دادگاه اثر مستقیم می‌پذیرد.

اسکلت بیرونی ReWalk یک اسکلت بیرونی رباتیک است که حرکت فعال در قسمت‌های لگن، زانو را ممکن می‌سازد. به این شکل کاربر دارای آسیب نخاعی می‌تواند بایستد، راه رود، بچرخد و یا پله‌ها را بپیماید. این سامانه با یک بریس فعال و باتری سبک حرکت بدن کاربر را پشتیبانی می‌کند. در این بریس، موتورهایی وجود دارد که تغییرات اندک مرکز ثقل بدن را برای حرکت لگن و زانو به کار می‌گیرد. برای مثال خم شدن به جلو در قسمت بالاتنه توسط حسگرها درک می‌شود. سپس یک گام به جلو برداشته می‌شود. حرکت متناوب بدن در نهایت یک سلسه از حرکات و گام‌ها را در دستگاه ایجاد می‌کند که به گام برداشتن طبیعی انسان نزدیک است.

ویژگی های ReWalk

اسکلت بیرونی ReWalk تا وزن ۱۰۰ کیلوگرم را پشتیبانی می‌کند. همچنین کاربر می‌بایست قادر به استفاده از دستان و شانه برای کنترل عصا حین حرکت باشد. داشتن تراکم استخوانی سالم و عدم وجود شکستی استخوان برای ایستادن با این دستگاه لازم است. در واقع کاربر باید به طور عمومی سطح سلامت خوبی داشته باشد.

تصمیم دادگاه در مورد کمک هزینه‌های درمانی اسکلت بیرونی در سیاست‌های سلامت آلمان بسیار مهم است. به خصوص در بخش بیمه. داشتن بستن قانونی برای استفاده از بیمه اسکلت بیرونی نهایتا بیماران و شرکت‌های بیمه را به ایجاد پایه قانونی برای استفاده ایز  اسکلت بیرونی تشویق خواهند کرد.

جلسه دادگاه برای روز ۱۰ نوامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۹ آبان سال جاری تعیین شده است.


اسکلت بیرونی در صنایع غذایی
نوآوری های اسکلت بیرونی برای توانبخشی فک


منبع: theglobeandmail

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *