تشخیص زودهنگام ضربه‌ی مغزی با برنامه‌ی کاربردی Brightlamp

استارتاپ Brightlamp از دانشگاه پوردو در حال توسعه‌ی یک برنامه‌ی کاربردی است. این برنامه‌ی کاربردی از یادگیری ماشینی و دوربین گوشی هوشمند کمک می‌گیرد تا به تشخیص ضربه‌ی مغزی تنها در پنج ثانیه بپردازد. ضربه‌ی مغزی نوعی آسیب مغزی است که در اثر ضربه و برخورد اتفاق می‌افتد. ضربه‌ی مغزی باعث احساس گیجی و عدم تعادل فرد می‌شود. در رشته‌های ورزشی مانند فوتبال آمریکایی و بکس، احتمال آسیب به مغز زیاد است. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

تشخیص زودهنگام ضربه‌ی مغزی با برنامه‌ی کاربردی Brightlamp
متاسفانه آسیب مغزی احتمال افسرگی و بیماری‌های تخریب سلول‌های عصبی مغز (neurodegenerative) را افزایش می‌دهد. اگر برای فردی در زمین بازی حادثه‌ای رخ دهد باید بررسی شود که آیا دچار ضربه‌ی مغزی شده است یا نه چراکه ادامه‌ی بازی با وجود ضربه‌ی مغزی خطرات بیشتری ایجاد می‌کند. یکی از روش‌های تشخیص ضربه‌ی مغزی اندازه‌گیری پاسخ چشم به تغییرات نور است.

برنامه‌ی کاربردی Brightlamp از فلش دوربین گوشی هوشمند استفاده می‌کند تا نوری به چشم بتاباند و باعث باز شدن مردمک چشم شود. با ارسال داده به شبکه‌ی ابری (Cloud)، داده با استفاده از روش‌های یادگیری ماشینی مشخص می‌کند که آیا علایم ضربه‌ی مغزی وجود دارد یا نه.

استارتاپ Brightlamp می‌گوید این روش بررسی سکته‌ی مغزی سریع‌ترین روش تشخیص است. دقت این روش ۹۸ درصد اعلام شده. ویژگی مهم این برنامه‌ی کاربردی این است که هر فرد می‌تواند خودش برنامه را اجرا کند و اگر احنمال ضربه‌ی مغزی وجود دارد به پزشک مراجعه کند. شرکت Brightlamp در تلاش است مجوز سازمان غذا و دارو را برای برنامه‌ی کاربردی دریافت کند. ویدیوی زیر برنامه‌ی کاربردی Brightlamp را معرفی می‌کند.


بیشتر بخوانید:
>>سامانه پوشیدنی برای کاهش صدمه مغزی ورزشکاران
>>توانبخشی بیماران سکته مغزی با ایجاد ارتباط مستقیم بین مغز و ربات
>>رباتی برای حرکت کودکان در معرض ابتلا به فلج مغزی CP


منبع: medgadget

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *