توسعه نسل دوم اسکلت های بیرونی نظامی چینی

جدیدترین اسکلت بیرونی نظامی که چینی‌ها در حال توسعه آن هستند، می‌تواند حدود ۱۰۰ پوند تجهیزات، مهمات و لوازم را حمل کند. این فناوری توانایی‌های رزمی پیاده نظام چینی‌ها را بهبود می‌بخشد. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

زمانی که به پیشرفت‌های فناوری نگاه میکنیم، آرزو داریم که برای زمینه‌های مخرب و جنگی استفاده نشود. اما متأسفانه جنگ اجتناب ناپذیر است و باید از هر فناوری که سربازان را از آسیب و جراحت دشمن و یا افراد غیر نظامی را از حملات موشکی محفوظ میکند، استقبال کنیم.

Norinco یک شرکت دولتی چینی است که در زمینه ساخت وسایل نقلیه زرهی و مهمات سنگین زمینی فعالیت دارد. این شرکت دومین نسل اسکلت بیرونی نظامی خود را عرضه کرده است. این اسکلت بیرونی یک بریس بدن است که برای کمک به پیاده نظام طراحی شده و می‌تواند ۱۰۰ پوند سلاح، لوازم و مهمات را حمل کند.

این نسل از اسکلت بیرونی Norinco در مقایسه با نسل پیشین که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد، دارای باتری بهتر، هیدرولیک و محرک پنوماتیک قوی‌تر و کنترل مؤثرتر است. همچنین نسخه جدید سبک‌تر است که احتمالاً موجب کاهش فشار روی کاربر می‌شود. این ویژگی موجب می‌شود که این فناوری انتخاب بهتری برای سربازان در مناطق کوهستانی باشد.

بهبود در وزن، ارگونومی و منبع تغذیه می‌تواند ضریب نسبی نسل دوم اسکلت بیرونی را افزایش دهد. در اصل نسبت بالاتر، تلاش فیزیکی کمتر برای کاربر است. نسبت ۱:۵ بدان معنی است که برای حمل ۵۰ پوند تجهیزات، بدن کاربر تنها نیاز به تحمل تلاش برای حمل ۱۰ پوند را دارد. این شرکت همچنین ادعا می‌کند که کاهش وزن عملکرد باتری را افزایش می‌دهد. نسل اول اسکلت بیرونی Norinco دارای بیشینه سرعت ۲٫۸ مایل در ساعت برای ۱۲ مایل بود. آنها می‌گویند نسخه جدید این محدوده سرعت و مسافت را بهبود بخشیده اما میزان آن را اعلام نکرده‌اند.

دیگر اسکلت‌های بیرونی چینی

Norinco تنها سازنده چینی اسکلت بیرونی نیست. ماه گذشته، انجمن کشتی‌سازی چین (CSIC) اسکلت بیرونی فعال خود را به نمایش گذاشت. این اسکلت بیرونی برای کارخانه کشتی سازی که در آن افراد مجبورند بارهای سنگین را حمل کنند، طراحی شده است. پیش از این نیز بیمارستان عمومی در منطقه نظامی Nanjing یک اسکلت بیرونی ساخت که به کاربر توانایی حمل ۸۰ پوند را میدهد.

کشور چین تقریباً در هر زمینه‌ای (پزشکی، نظامی، تجاری) به دنبال توسعه اسکلت‌های بیرونی فعال است. اگر برنامه‌های نظامی آنها موفقیت آمیز باشد، پیاده نظام‌های چینی می‌توانند نه تنها تجهیزات سنگین‌تری را برای مسافت‌های طولانی‌تر حمل کنند بلکه زره نیز به خود وصل کنند. این موجب می‌شود که اسکلت‌های بیرونی چینی مانند نمونه‌های آمریکایی از جمله TALOS باشد. البته هنوز هیچک از آنها نمی‌تواند همچون مرد آهنی پرواز کند.


بیشتر بخوانیم:

>>آخرین پژوهش‌های اسکلت بیرونی پوشیدنی نظامی

>>اسکلت‌های بیرونی نظامی، در ۵ دسته‌بندی


منبع: popsci.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *