انواع کفش های هوشمند و ردیاب های تناسب اندام برای پا

بیشتر ردیاب‌های تناسب اندام و نظارت بر ضربان قلب روی مچ دست یا اطراف قفسه سینه قرار می‌گیرد. واضح است که رقابت برای ساخت کفش‌های پیشرفته به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از اینترنت چیزها، عقب مانده است. این به رغم این واقعیت است که پاها منطقی‌ترین مکان برای نظارت بر گام‌ها، فاصله و سایر معیارهای مرتبط است. در این نوشتار از مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی با چند ردیاب هوشمند برای پاها آشنا می‌شویم.

Sensoria

در ایالات متحده بیش از ۳۶ میلیون دونده فعال وجود دارد که بیش از ۶۰ درصد آنها هر سال صدمه می‌بینند. مزیت خرید ردیاب‌هایی که روی پا قرار می‌گیرند این است که این دستگاه‌ها نه تنها سرعت دوندگی، بلکه عملکرد خوب شما را بهبود می‌بخشد. آنها این کار را از طریق پارامترهای مرتبط با فرم دویدن همچون سرعت و زمان فرود پاها بر روی زمین انجام می‌دهند. با ردیاب‌های مبتنی بر مچ دست نمی‌توان این معیارها را اندازه‌گیری و بر آن نظارت داشت. در حالی که این بازار هنوز در ابتدای کار خود است، چندین محصول وجود دارد که با تمرکز بر پا و ردیابی گام‌ها بوجود آمده‌اند.

کفی هوشمند Lechal

Lechal

کفی‌های هوشمند Lechal می‌تواند کفش معمولی را به یک راهنمای شخصی تبدیل کند. این کفی‌های هوشمند را درون کفش خود قرار دهید و از قدرت هدایت آن بهره برید. این وسیله به GPS گوشی متصل می‌شود تا شما را به مقصد هدایت کند. همه چیزی که باید انجام دهید این است که مقصد خود را در برنامه همراه وارد کنید و از مجموعه‌ای از ارتعاشات و الگوهای ساده پیروی کنید. کفش با لرزش مسیر را نشان می‌دهد.

این کفی هوشمند به عنوان یک ردیاب تناسب اندام نیز کار می‌کند. و تعداد گام‌ها، کالری سوزانده شده و فاصله طی شده را اندازه‌گیری می‌کند. شما همچنین می‌توانید داده ها را با Apple Health و برنامه Google Fit همگام سازی کنید. باتری این کفی با هربار شارژ ۱۵ روز کار می‌کند.

جوراب Sensoria

Sensoria

این جوراب، جورابی معمولی نیست. جوراب‌های هوشمند Sensoria دارای حسگرهای پارچه‌ای فشار سنج است. این جوراب میتواند در لحظه به شما اطلاع دهد که با پاشنه پا فرود می‌آیید یا انگشتان پا. این پوشاک هوشمند به یک پابند سبک وزن متصل می‌شود که بی‌درنگ داده‌ها را به برنامه تلفن همراه Sensoria Fitness ارسال می‌کند. این برنامه اطلاعاتی از قبیل روش برداشتن پا از روی زمین یا گذاشتن آن را ارائه می‌دهد و این امکان را فراهم می‌کند تا کاربر در لحظه روش خود را تصحیح کند.

برنامه گوشی هوشمند همچنین یک نقشه از گرمای پا و اطلاعات کلی‌تری از جمله زمان تماس با زمین، سرعت و آهنگ گام برداشتن، ضربان قلب (هنگامی که با Sensoria HRM یا سایر دستگاه‌ها در ارتباط است)، فاصله طی شده و ردیابی GPS را فراهم می‌کند. این استارت‌آپ که در Redmond واقع است، سال گذشته نسل دوم جوراب تناسب اندام خود را به نمایش گذاشت. این جوراب اطلاعات عملیاتی را از طریق مربی هوش مصنوعی Sensoria در مورد چگونگی دویدن سریع‌تر و سالم‌تر ارائه می‌دهد.

کفی‌های گرم کننده Digitsole

Digitsole

با سری‌های گرم کننده Digitsole، پای شما هرگز سرما را احساس نخواهد کرد. بیشتر محصولات متصل، اطلاعاتی را جمع آوری و آنها را به برنامه گوشی هوشمند ارسال میکند. Digitsole Warm Series نخستین گام به سمت نسل جدیدی از محصولات متصل است که نه تنها اطلاعات را جمع آوری می‌کند، بلکه ویژگی‌های خود را متناسب با این اطلاعات تغییر می‌دهد.

تنها با یک ضربه روی صفحه نمایش میتوان عملکرد گرمایشی را فعال و درجه حرارت را برای هر یک از کفی‌ها به طور جداگانه تنظیم کرد. همچنین شتاب سنج داخلی تعداد گام‌ها، مسافت طی شده و مصرف کالری را اندازه می‌گیرد. این شرکت دارای محصولات جانبی متفرقه نیز در محدوده محصول خود است. شما می‌توانید کفش زمستانه Warmin یا Smartshoe 001 را تهیه کنید. هر دو محصول این امکان را فراهم می‌کنند تا از طریق فناوری هوشمند گرمایشی به یک درجه از پیش تعیین شده برسد. Smartshoe 001 کمی پیچیده‌تر است. Digitsole از این کفش به عنوان نخستین کفش متصل، تعاملی، گرم کننده و تغییر خودکار اندازه (به طوری که پا را محکم در برگیرد) که می‌تواند از طریق گوشی هوشمند کنترل شود، نام می‌برد.

در نهایت، Run Profiler نیز دیگر محصول موجود این شرکت است. آنها کفی‌های دیجیتالی هستند که موقعیت سه بعدی پاها و ویژگی گام‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند. Run Profiler می‌تواند خستگی شما را تشخیص و اندازه‌گیری کند و با تجزیه و تحلیل گام‌ها نشان دهد که چگونه انرژی کمتری مصرف می‌کنید و در لحظه به شما توصیه‌های صوتی داده شود.

Runscribe

Runscribe

RunScribe یک ابزار بسیار سبک وزن است که بر روی کفش نصب می‌شود و از یک حسگر ۹ محوره برای دریافت حرکات استفاده می‌کند. این دستگاه هزاران محاسبه را برای هر گام انجام می‌دهد. طیف گسترده‌ای از داده‌ها توسط این ردیاب ارائه می‌شود. از جمله: تعداد گام‌ها، فاصله، سرعت، زمان، طول گام؛ شاخص‌های کارایی (سرعت گام، زمان تماس، آهنگ پرواز)؛ مشخصات حرکت (نوع پیاده‌روی، حرکت گردشی پا، سرعت گردش پا به داخل)؛ تقارن.

حافظه داخلی اطلاعات را ذخیره می‌کند و همگام سازی داده‌های بیسیم از طریق بلوتوث هوشمند iOS یا Android در دسترس است. داده‌ها از طریق برنامه Runscribe و داشبورد وب Runscribe قابل دانلود است.

با استفاده از این ردیاب کوچک می‌توانید مقایسه کنید و ببینید که چگونه معیارها در طول زمان تغییر می‌کنند. تأثیر عوامل مختلف همچون زمین، نوع کفش یا فاصله ممکن است بر معیارها کلیدی باشد و مقایسه کنید که معیارهای شما نسبت به میانگین جامعه runScribe در چه وضعیتی است.

Runscribe

کفش ورزشی Altra IQ

Altra

تولید کننده کفش Altra با iFit، یک شرکت متخصص در زمینه پوشیدنی‌های تناسب اندام و نرم افزارهای مرتبط، برای تولید کفش IQ همکاری داشتند. در اوایل سال جاری، این کفش‌های هوشمند مجهز به چند حسگر در کفی شدند که می‌تواند کفش‌ها را با گوشی هوشمند همگام کند و به شما مقدار زیادی اطلاعات مفید ارائه دهد.

این اطلاعات شامل این می شود که آیا شما وزن خود را بیشتر روی یک پا قرار می‌دهید و اینکه آیا روی پاشنه خود فرود می‌آیید یا انگشتان پا. آنها همچنین می توانند به شما در مورد طول و سرعت گام‌ها، فاصله طی شده و زمان تماس با زمین بگویند. این برنامه پیشنهادات خود را در لحظه در مورد چگونگی تنظیم فرم خود، افزایش عملکرد و کاهش احتمال آسیب بیان می‌کند.


بیشتر بخوانیم:

>>جوراب هوشمند از پاهای افراد دیابتی مراقبت می‌کند

>>کفش هوشمند پوما با قابلیت تنظیم خودکار


منبع: gadgetsandwearables

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *