دست سایبورگ KOSMOS

با توجه به اهمیت آموزش، شروع یادگیری از سنین پایین مفید است. بسته آموزش عملی KOSMOS فرصتی برای جلب علاقه کودکان به مسائل فنی حوزه پوشیدنی در سنین پایین است. این بسته با روشی جذاب به کودکان اجازه ساخت دستگاهی را بادستان خودشان می‌دهد. ساخت مرحله به مرحله یک دستگاه با ایجاد حس موفقیت انگیزه‌ای قوی در کودکان ایجاد می‌کند. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی با این موضوع آشنا خواهیم شد.

KOSMOS cyborg hand

این بسته توصیفی دقیق از فرآیند ساخت ارائه داده است. بنابراین فرآیند ساخت نباید دشوار باشد.

در صورت وجود ابهام،‌ توصیه می‌شود مراقبین کودک نیز در کار دخیل باشند

شرکت مراقبین امکان آسیب را به حداقل می‌رساند، به خصوص در هنگام کار با اشیای تیز یا دارای گوشه‌های تیز.

با توجه به اینکه تفریح برای کودکان عاملی مهم است که علاقمندی آنان را شکل می‌دهد، تمرکز در این بسته روی ساخت یک دستگاه پوشیدنی جذاب است.

معرفی دست سایبورگ KOSMOS

دست سایبورگ KOSMOS یک مجموعه‌ قالب‌گیری شده برای سازوکار جمع کردن انگشتان به صورت هیدرولیک یا پنوماتیک است. این دستگاه با بیش از ۲۰۰ جز برای معرفی اجزای پنوماتیک به کودکان طراحی شده است.

محتویات جعبه

پیچ گوشتی – یک عدد
پیچ سر پهن – سه عدد
مهره بزرگ و کوچک – در مجموع هشت عدد
فنر کوتاه و بلند – هفت عدد
بالشتک فومی – نوزده عدد
میله
روغن روان کننده
قطعات پلاستیکی
قسمت میانی دست
دفترچه راهنما
نیازمندی های همراه کیت
تیغ یا قیچی
سوهان مسطح
خط کش
روان نویس علامتگذاری

دستورالعمل ها

دستورات داده شده نشان می‌دهد که ساخت دستگاه در چند فاز مختلف انجام می‌شود:
ساخت کف دست
ساخت انگشتان
ساخت سامانه هیدرولیکی
ساخت انگشت شصت
سرهم کردن قطعات دست سایبورگ

دستورالعمل همراه دستگاه شامل اطلاعات لازم بین فازهای مختلف ساخت است. این اطلاعات شامل معرفی سامانه‌های هیدرولیک و تفاوت سامانه‌های مختلف پنوماتیک است. اطلاعات لازم در مورد کاربردهای پوشیدنی‌ها نیز در دسترس است.

مراحل ساخت این دست سایبورگ به صورت تصویری و داستان مانند ارائه می‌شود. این امر سبب جذب کودکان و نوجوانان شده و این مهندسین کوچک را تشویق به اتمام این کار می‌کند. آنان با ساخت این دست به شخصیت‌های داستان داخل کتابچه همراه دستگاه کمک می‌کنند که از سیاره بیگانه و خالی از سکنه فرار کنند.

پس از ساخت موفقیت آمیز دستگاه، راهنمای دستگاه اندازه کردن آن با اندازه دست را توضیح می‌دهد. سپس در مورد مشت کردن دست پیرامون اشیا برای بلند کردن آن توضیحاتی داده شده است.

نتیجه گیری و جمع بندی در مورد KOSMOS

جعبه آموزشی KOSMOS یک بسته آموزشی ارزشمند و سرگرم کننده برای  کودکان است. این بسته همراه با دستورات هدفمند کاربر را گام به گام به سمت هدف راهنمایی می‌کند. این راهنمای دقیق نگرانی بابت سردرگمی و ناامیدی کودکان را کاملا مرتفع ساخته و به آنان انگیزه می‌بخشد.

زمان انجام کار در این مورد بسیار مهم است. با اندکی همراهی می‌توان ساخت را در چند ساعت به اتمام رسانید. این میزان به سن و مهارت‌های حرکتی کودک نیز بستگی دارد. انگیزه‌بخشی دراز مدت با توجه به استفاده محدود دستگاه قابل مدیریت است. حتی با توجه به این امر نیز این بسته نسبت به قیمت آن محاسن زیادی ارائه می‌دهد. چراکه آموزش در سنین پایین قابل ارزش‌گذاری نیست.

در حال حاضر این بسته را تنها می‌توان به طور مستقیم از سازنده خریداری کرد. صادرات تنها در آلمان، اتریش و سوئیس پشتیبانی می‌شود. قیمت حال حاضر این بسته 39.33 یورو است. در سایر نقاط جغرافیایی خرید از طریق توزیع‌کنندگان محلی یا Amazon امکان‌پذیر است. در مواردی خرید از طریق یک واسطه تا قیمت ۲۵ دلار نیز ممکن است.


پیشرفت های هیجان انگیز اسکلت بیرونی برای افراد دچار مشکلات حرکتی
پتانسیل فناوری و دستگاه ها برای کمک به معلولان


منبع: exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *