ردیابی اضطراب با ابزار سلامت Spire

اضطراب راهی است که بدن ما برای پاسخگویی به تغییرات احساسی و با آزاد کردن هورمون‌ها انتخاب می‌کند. از جمله کورتیزول و آدرنالین که بدن را برای موقعیت حساس آماده می‌کنند. به عبارتی این واکنش خوب است. اما در صورت عدم مواجهه درست با آن مشکلاتی در بدن ایجاد می‌شود. در دنیای پوشیدنی‌ها دستگاه‌ها برای ردیابی سلامت عرضه می‌شود اما در برخی موارد پارامترهای سلامت ذهن هم در دستگاه ارزیابی می‌شود. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی چنین دستگاهی معرفی می‌شود.

Spire

Spire

این دستگاه کوچک با ظاهری مانند یک تکه سنگ به لبه لباس مانند زیرپیراهنی یا کمربند وصل می‌شود. این وسیله توسط گروهی از Stanford طراحی شده است و برنده جایزه طراحی ملی Hewitt‌در سال ۲۰۱۴ بوده است. Spire با ردگیری الگوی عرق کردن و حرکات بدن اطلاعاتی در مورد سلامت شناختی بدن عرضه می‌کند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که تنفس شکمی به حفظ سلامت روان و کاهش سطح اضطراب کمک می‌کند.

Spire به اندازه کار برای یک هفته در هر بار شارژ، انرژی بدست می‌آورد. این دستگاه ضد آب است. بنابراین در صورتیکه تصادفا همراه لباس‌ها در ماشین لباسشویی باشد، آسیب نمی‌بیند.

دستگاه باید جایی قرار گیرد که امکان سنجش تنفس فراهم شود. اپلیکیشن تلفن همراه آن به ایجاد حس راحتی در روز کمک می‌کند. در این اپلیکیشن گزارش‌ها به صورت روزانه یا هفتگی به کاربر عرضه می‌شود. هر گاه تنفس فرد نشان از اضطراب داشته باشد، اپلیکیشن به کاربر اخطار می‌دهد. افزون بر این اخطار صوت‌های آرامبخش و تمرینات مناسب برای بهبود تنفس نیز ارائه می‌شود.

این دستگاه همچنین گام شماری و سنجش انرژی مصرفی را نیز انجام می‌دهد. اگر مایل باشید با تنظیم یادآور در زمان‌هایی که بیش از حد کم تحرک باشید نیز هشدار دریافت می‌کنید.

spire

ویژگی های مثبت دستگاه

سهولت استفاده، بدون ایجاد مزاحمت

ردیابی سه نوع تنفس

گزارش‌های روزانه با فرمت مناسب

قابلیت شخصی سازی درجه لرزش و فرکانس اندازه‌گیری

مربی الکترونیکی مراقبه


بیشتر بخوانیم:
پوشیدنی ها قادر به انجام چه کارهایی هستند؟
آنتن های پوشیدنی مرزهای فناوری پزشکی را گسترده تر میکند
فناوری های عصبی با خواندن ذهن و آموزش مغز موجب بهبود عملکرد انسان میشوند


منبه: gadgetsandwearables

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *