پروژه خودانجام ساخت اسکیت برد الکترونیکی با برد رسپبری پای

در این مقاله به چگونگی اجرای یک پروژه خودانجام (DIY) ساخت اسکیت‌برد الکترونیکی می‌پردازیم. اسکیت برد دارای موتور و مدار کنترلی رسپبری‌پای مدل زیرو (Zero) است. سرعت اسکیت برد به ۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پروژه خودانجام ساخت اسکیت برد الکترونیکی با برد رسپبری پای
متیو تیمونز براون (Matthew Timmons-Brown) که به پسر رسپبری‌پای معروف است آموزش و ویدئوهای آموزشی زیادی در طی سال‌ها فراهم کرده است. او پروژه خودانجام و جسورانه ساخت اسکیت برد دارای موتور با کمک برد رسپبری پای را انجام داده است.

در این اسکیت برد یک برد رسپبری پای به مدار کنترل‌کننده سرعت، سیگنال سروو ارسال می‌کند. این برد با باتری ۲۲ ولت و جریان ۸ آمپر تغذیه می‌شود. پس از ارسال سیگنال سروو، سیگنال کنترل مدارکنترلی به موتور ارسال می‌شود. موتور بدون جاروبک مدل Alien Power System با قطر ۶۳ میلی‌متر و مشخصات الکتریکی حداکثر جریان ۸۰ آمپر و حداکثر توان ۳۲۰۰ وات برای حرکت اسکیت برد مورد استفاده قرار گرفته است که سرعت آن تا سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در بخش پایینی اسکیت‌برد دو جعبه برای نگهداری باتری و مدار الکترونیکی قرار داده شده است. کنترل از راه دور مدل Wiimote با قابلیت بلوتوث به کار گرفته شده. با کنترل از راه دور، سرعت و شتاب اسکیت برد را می‌توان تنظیم کرد. متیو عقیده دارد این اسکیت برد دارای محدوده حرکت حداقل ۱۰ کیلومتر است. اگرچه هنوز بیشتر از این مسافت را با اسکیت‌برد خود امتحان نکرده است. متیو برای راه‌اندازی اسکیت‌برد حدود ۱۰۰ خط کد برنامه با زبان شی‌گرای پایتون نوشته است. شما می‌توانید کد برنامه و لیست قطعات موردنیاز این پروژه را در سایت GitHub مشاهده کنید. اسکیت‌برد به صورت سفارشی و به کمک گروهی از افراد مشغول به کار در انجمن Makespace ساخته شده. Makespace انجمنی واقع در کمبریج است که با هدف ساخت و انجام پروژه و به اشتراک‌گذاری مهارت‌ها ایجاد شده است. این انجمن به ابزارها و تجهیزات لازم برای ساخت نمونه اولیه توسط افراد مجهز است. ایده این انجمن این است که افراد با عضو شدن و پرداخت مبلغ ماهیانه می‌توانند هر روز هفته و در تمام ساعات شبانه‌روز به فضای انجمن دسترسی داشته باشند و روی پروژه‌های خود کار کنند.


در زمینه اسکیت‌بردهای الکترونیکی خودانجام بیشتر بخوانید:
>>کوچک‌ترین اسکیت برد الکتریکی دنیا
>>WalkCar: یک اسکیت‌برد موتوری که در کوله پشتی شما جا می‌شود
>>این تک چرخ الکتریکی چاپ سه بعدی را هر کسی می‌تواند بسازد


منبع: Recantha

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *