مردی که با استفاده از چاپگر سه‌بعدی و ابتکار خود زندگی افراد قطع عضو را تغییر می‌دهد

مردی که با استفاده از چاپگر سه‌بعدی و ابتکار خود زندگی افراد قطع عضو را تغییر می‌دهد

جاستین براولی اهل ایالت ویرجینیای آمریکا زندگی افراد قطع عضو را تغییر می‌دهد. او این کار را تنها با هزینه کردن ۴۰ دلار برای تهیه پلاستیک موردنیاز، یک چاپگر سه‌بعدی و به کار بردن ابتکار و خلاقیت خود انجام می‌دهد. جاستین براولی می‌گوید: «من کسل بودم و باید مشغول کاری می‌شدم. این کار من را مشغول نگه می‌داشت». جاستین در خانه خود پروتز دست و بازوی مصنوعی می‌سازد.

او می‌گوید: «نخست برای ساخت ربات تلاش کردم اما زمان کافی نداشتم بنابراین تنها یک دست مصنوعی ساختم. مدتی طول نکشید که متوجه شدم دست مصنوعی می‌تواند زندگی مردم را تغییر دهد. اگر برای خودم تلاش می‌کردم و برای مثال رکورد وزنه‌برداری را جابه‌جا می‌کردم مطمئنا چنین احساسی را نداشتم که اکنون برای کمک به تغییر زندگی افراد دیگر دارم.»

هر انگشت پروتز دست مصنوعی، با سیم متصل شده‌ است. دست مصنوعی با کمک حسگرهایی که روی ماهیچه بازو قرار می‌گیرند حرکت می‌کند. جاستین همچنین روی حسگرهای تشخیص گفتار کار می‌کند تا بتوان از طریق تبلت یا تلفن همراه با آن ارتیاط برقرار کرد. هر فعالیتی که به صورت روزمره انجام می‌دهید مانند نوشتن، تایپ کردن، نوشیدن، برداشتن بسته‌های کوچک و باز کردن در با کمک پروتز دست مصنوعی امکان‌پذیر است. جاستین تاکنون سه دست مصنوعی ساخته است.

یکی از افرادی که جاستین برای او دست مصنوعی ساخته است و در کانادا زندگی می‌کند از طریق چت تصویری به جاستین نشان می‌دهد چگونه با دست مصنوعی کارهای خود را انجام می‌دهد. جاستین می‌گوید:« حسی که شما از لبخند او دریافت می‌کنید هنگامی‌که وسیله‌ای را با دست مصنوعی برمی‌دارد از هیچکس دیگری نمی‌توانید بگیرید.»

او هیچ هزینه‌ای برای ساخت دست مصنوعی دریافت نمی‌کند و برای افرادی که توانایی تهیه پروتزهای مصنوعی را ندارند، به صورت رایگان دست مصنوعی می‌سازد. با این حال پروتز دست مصنوعی که جاستین طراحی کرده است از لحاظ قدرت و عملکرد با پروتزهای عالی و گران قیمت امروزی قابل مقایسه است.

وقتی از جاستین پرسیده شد چرا از ساخت دست مصنوعی به عنوان راهی برای کسب درآمد استفاده نمی‌کنی. او در پاسخ گفت: «هیچ حسی بالاتر از این نیست که بتوانی با دو دست خود، به تغییر زندگی مردم کمک کنی. این حس مرا تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

منبع: Wtkr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *