آغاز کارآزمایی بالینی WISE بر روی اسکلت خارجی Ekso Bionics

WISE نخستین کارآزمایی بالینی مورد حمایت شرکت Ekso Bionics است که در ایالات متحده و با رهبری دکتر ادواردز انجام خواهد شد. این کارآزمایی برای بررسی عملکرد اسکلت بیرونی EKSO GT و تأثیر آن بر توانبخشی بیماران مبتلا به همی‌پلژی ناشی از سکته مغزی و افراد مبتلا به آسیب‌های نخاعی انجام می‌شود.

آغاز کارآزمایی بالینی WISE بر روی اسکلت خارجی Ekso Bionics

شرکت اسکلت بیرونی Ekso Bionics اعلام کرد نام نویسی از بیماران برای شرکت در نخستین کارآزمایی درمانگاهی با حمایت این شرکت و رهبری دکتر دیلن ادواردز شروع شده است. دکتر دیلن ادواردز دارای مدرک دکترا از مؤسسه پژوهش‌های پزشکی برک (Burke)، یک نهاد پیشرو در توانبخشی عصبی است. پژوهش تصادفی کنترل شده، تحت عنوان WISE (پیاده روی برای بهبود بیماران آسیب نخاعی با اسکلت بیرونی)، به ارزیابی بهبود سرعت گام‌برداری مستقل در بیماران آسیب نخاعی (SCI) که تحت توانبخشی اسکلت بیرونی رباتیک EKSO GT قرار دارند، خواهد پرداخت. این پژوهش در ۸ مرکز ایالات متحده و با شرکت حدود ۱۶۰ نفر مبتلا به آسیب نخاعی مزمن انجام خواهد شد.

دکتر ادواردز می‌گوید: «ما از همکاری با شرکت Ekso Bionics برای مطالعه بیشتر اسکلت بیرونی EKSO GT، که از آخرین فناوریهای روز برای تحول زندگی بیماران بهره می‌برد، بسیار خرسندیم. ما مزیت‌های جسمی و روانی آموزش راه رفتن با EKSO GT را مشاهده کرده‌ایم و امیدواریم یافته‌های اولیه گسترش یابد و کمک کنیم تا اسکلت خارجی به بخشی از درمان استاندارد برای این بیماران تبدیل شود».

پژوهش چند مرکزی WISE شامل سه شاخه بالینی تصادفی به شرح زیر است:

  • شرکت کنندگانی که به صورت تصادفی در گروه ۱ قرار گرفته‌اند، از EKSO GT برای توانبخشی به مدت ۱۲ هفته و سه مرتبه در هر هفته استفاده می‌کنند.
  • شرکت کنندگانی که به صورت تصادفی در گروه ۲ قرار گرفته‌اند آموزش‌های استاندارد گام برداری برای توانبخشی را سه مرتبه در هر هفته و با استفاده ترکیبی از آموزش تردمیل با حمایت وزن بدن و آموزش روی زمین به مدت ۱۲ هفته دریافت می‌کنند.
  • شرکت کنندگانی که به صورت تصادفی در گروه ۳ قرار گرفته‌اند یک گروه منفعل تحت کنترل هستند و شرکت کنندگان فعالیت‌های روزمره را به صورت عادی و بدون درمان در ۱۲ هفته ادامه می‌دهند.

افزون بر این یک گروه «run in»هم  با ۴۰ شرکت کننده وجود خواهد داشت که برای کمک به پالایش پروتکل هستند. شرکت کنندگان در گروه «run in» نیز از توانبخشی EKSO GT به مدت ۱۲ هفته استفاده خواهند کرد.

همه گروه‌ها در پایان هفته ۶ام و ۱۲ام مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. نقطه پایان اولیه‌ی مطالعه WISE به دنبال این است که نشان دهد ۱۲ هفته آموزش گام برداری رباتیک می‌تواند منجر به بهبود بالینی معنی‌داری در سرعت گام برداری مستقل شود. نقاط پایانی ثانویه‌ی آزمایش عوامل اقتصادی از جمله تعداد درمانگران فیزیکی (PTS) و کارکنان مورد نیاز در طول آموزش را بررسی می‌کند و بار فیزیکی روی PTS ، نظارت در طول آموزش و تأثیر عواملی که ممکن است موجب بهبود راه رفتن شود ارزیابی خواهد شد.

توماس لوبی رئیس و مدیرعامل شرکت Ekso Bionics می‌گوید: « شروع پژوهش WISE (نخستین کارآزمایی بالینی مورد حمایت شرکت) یک نقطه عطف مهم و هیجان انگیز برای شرکت ماست چون راهبرد‌ها اجرا و محصولات ما تجاری می‌شوند. ما اعتقاد داریم که این مطالعه مزایای درمانگاهی و اقتصادی اسکلت بیرونی پزشکی ما را نشان خواهد داد»

بیمارستان توانبخشی و مؤسسه پژوهش‌های پزشکی برک

بیمارستان توانبخشی برک در سال ۱۹۱۵ توسط موقوفه نیکوکار، جان مسترسون برک تأسیس شد. این تنها بیمارستان در بخش وستچستر است که تنها به توانبخشی بزرگسالان اختصاص داده شده است. برک هم خدمات بستری و هم سرپایی را به افراد ناتوان و دارای آسیب و یا جراحت ارائه می‌دهد. برک تمام بیماران از سراسر منطقه شهری نیویورک و جهان را پذیرش می‌کند. پزشکان پرآوازه بیمارستان، پژوهشگران بالینی و درمانگران پیشرفته‌ترین درمان‌ها را فراهم می‌آورند و تمام تلاش آنها این است که اطمینان حاصل کند هر بیمار به کمال بهبودی ممکن دست پیدا کند.

مؤسسه پژوهش‌های پزشکی برک (BMRI) یک مؤسسه پیشرو در تحقیقات علمی اختصاص داده شده به گسترش مطالعه‌ی بیماری‌ها و صدمات عصبی، پیشگام در درمان‌های توانبخشی جدید و توسعه برنامه‌های بالینی و درمانگاهی نوآورانه است. تمرکز این مؤسسه روی بهبود عملکرد آزمایشگاه‌های پژوهشی است.

برای اطلاعات بیشتر درمورد بیمارستان توانبخشی برک به این تارنما مراجعه کنید burke.org.

شرکت EKSO Bionics

EKSO Bionics یک شرکت توسعه‌دهنده پیشرو در صنعت اسکلت بیرونی است. این اسکلت‌های بیرونی با حمایت و یا افزایش قدرت، استقامت و تحرک موجب تقویت پتانسیل انسان در همه‌ی کاربردهای‌ پزشکی، صنعتی و دفاعی می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد و همچنان به کار خود یعنی ساخت و توسعه ربات‌های نوآورانه و پوشیدنی ادامه می‌دهد. آنها تنها شرکت اسکلت بیرونی هستند که فناوری را در سطح گسترده‌ای از کمک به افراد فلج برای ایستادن و راه رفتن تا افزایش توانایی انسان در محل‌های کار در سراسر جهان ارائه می‌دهند. همچنین پژوهش‌هایی را برای پیشرفت پروژه‌های تحقیقی و توسعه‌ای به نفع توانایی‌های دفاعی ایالات متحده نیز انجام می‌دهند.

مقر این شرکت در منطقه Bay Area است و در بازار بورس با نماد EKSO شناخته می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر به این تارنما مراجعه کنید: www.eksobionics.com

آغاز کارآزمایی بالینی WISE بر روی اسکلت خارجی Ekso Bionics

اسکلت بیرونی EKSO GT

EKSO GT نخستین اسکلت بیرونی مورد تأیید سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) در درمان افراد مبتلا به همی پلژی ناشی از سکته مغزی و افراد مبتلا به آسیب‌های نخاعی در سطوح L5 تا C7 است. اسکلت بیرونی Ekso GT  به همراه نرم‌افزار هوشمند Variable Assist تنها اسکلت بیرونی در دسترس برای مؤسسه‌های توانبخشی است که مقدار توان تطبیقی هر سمت از بدن را فراهم می‌کند و با این کار بیمار را در روند درمان خود درگیر می‌کنند. این فناوری پوشیدنی بیماران را قادر می‌سازد تا به دفعات بیشتر و با گام‌های بیشتر حرکت کنند. تا به امروز، این دستگاه به بیماران کمک کرده تا در بیش از ۱۲۰ مؤسسه توانبخشی در سراسر جهان بیش از ۵۵ میلیون گام بردارند.

منبع: eksobionics.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *