ساخت یک آنتن ساده برای یافتن بهترین سیگنال WIFI

آیا می‌خواهید بدانید بهترین جهت تنظیم آنتن وای‌فایتان برای دریافت بهترین سیگنال کدام است؟ شما می‌توانید با استفاده از وسایل در دسترس و به سادگی یک آنتن برای تشخیص بهترین جهت دریافت سیگنال‌ها بسازید. برای آشنایی با روند ساخت این وسیله‌ی جالب با مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

 

ساخت یک آنتن ساده برای یافتن بهترین سیگنال WIFI

با توجه به این که در حال حاضر بیشتر مکان‌ها از پوشش وای فای اشباع شده‌اند، به نظر می‌رسد تلاش برای یافتن یک سیگنال بهینه بی‌معنی باشد. بنابراین ممکن است فکر کنید که ساخت این آنتن هیچ هدف عملی ندارد و بیشتر برای سرگرمی است. اما این آنتن Yagi-Uda کاربردهای عملی نیز دارد. این پروژه با ساخت یک میله‌ی وای فای یاب (WiFi divining rod) آغاز شد که مجهز به یک آنتن Yagi-Uda ساده و یک ESP8266 برای نمایش شدت سیگنال دریافتی در یک نقطه‌ی خاص بود. ESP8266 یک تراشه‌ی وای فای مجهز به میکروکنترلر است. برای اجتناب از تنظیم دستی آنتن، یک اسکنر دو محوری ساخته شد تا آنتن بتواند یک نیم کره‎ی کامل را در بر بگیرد.

طرز کار این آنتن به این صورت است که پس از کامل شدن بررسی محیط و ثبت شدت سیگنال‌های دریافتی همه‌ی نقاط، آنتن در جهت دریافت قوی‌ترین سیگنال قرار می‌گیرد. چنین آنتنی می‌تواند یک ابزار بسیار مناسب برای پیمایش مکانی (site surveys)، جهت‌یابی خودکار رادیویی (automated radio direction finding) و یا نقشه برداری رادیویی محیط اطراف تان باشد.

طرز کار این آنتن را تماشا کنید:


بیشتر بخوانید:

>>تولید امواج تراهرتز به وسیله یک میکروتراشه

>>صفحه‌ای که اتاقتان را به یک ایستگاه شارژ بیسیم تبدیل می‌کند


منبع: hackaday

این نوشتار برای اولین بار با عنوان «ساخت یک آنتن ساده برای یافتن بهترین سیگنال WIFI» در مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی منتشر شده است.

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *