کوله‌ پشتی‌ چرخداری که به دنبال شما می‌ آید

آیا تا به‌حال آرزو کرده‌اید در فرودگاه یک کیف چرخدار داشته‌ باشید که خودش حرکت کند؟ یا از حمل کوله پشتی خود خسته شده‌ باشید؟ با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید تا با کوله‌پشتی چرخدار که مانند ربات حرکت می‌کند آشنا شوید.
کوله‌ پشتی‌ چرخداری که به دنبال شما می‌ آید

تصور کنید مسافران برای حمل‌ کردن کوله پشتی خود در فرودگاه یا هر مکان دیگر از ربات استفاده می‌کنند. در این مقاله یاد می‌گیرید چگونه کوله‌پشتی معمولی خود را با گوشی هوشمند کنترل کنید. همچنین با برنامه کاربردی روی گوشی می‌توانید کیف را وادار کنید به سمت شما حرکت ‌کند.

TannerTech با استفاده از آردوینو (Arduino) و کنترل‌کننده‌های موتور، کوله پشتی خود را به ربات تبدیل کرد. در واقع TannerTech کانال ویدیویی در یوتیوب راه اندازی کرده است که ساخت پروژه‌های الکترونیکی و خودانجام را به عموم نشان می‌دهد. او در تارنمای Instructables نیز ساخت پروژه‌های خود را همراه با وسایل موردنیاز و برنامه‌های آن توضیح می‌دهد.کوله‌ پشتی‌ چرخداری که به دنبال شما می‌ آیددر کوله پشتی موردنظر دو موتور بر روی تکه چوب‌هایی بر کوله‌پشتی تعبیه شده‌اند. کنترل آن توسط آردوینو مدل Mega اعمال می‌شود. همچنین یک کنترل‌کننده موتور H-bridge برای دستیابی به جریان نسبتا بالای موردنیاز به کار می‌رود. به منظور این‌که یک فرد، کوله پشتی خود را فراخواند، از یک برنامه کاربردی “کنترل‌کننده بلوتوث آردوینو” سازگار با سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌شود تا دستورات را به ماژول Mega و بلوتوث در کیف ارسال کند. لوازم الکترونیکی در داخل یک جامدادی قرار گرفته‌اند که پروژه را به پروژه‌ای جالب و دردسترس تبدیل می‌کند.

شما می‌توانید صفحه TannerTech را در تارنمای Instructables دنبال کنید تا اطلاعات بیشتری از دیگر پروژه‌های الکترونیکی جالب کسب کنید. این کوله‌پشتی فراتر از یک پروژه جالب، می‌تواند به افراد ناتوان که در حمل کیف و وسایل خود مشکل دارند کمک کند. گفتنی است که پروژه‌های ساخت چمدان‌های چرخدار کنترل شونده و موتوردار در حال افزایش است. این چمدان‌های هوشمند ویژگی‌های کاربردی مانند امکان ردیابی کیف و شارژ کردن گوشی را شامل می‌شوند. حتی می‌توانند در فرودگاه ساعت پرواز را به شما یادآوری می‌کنند تا از پرواز جا نمانید.


در زمینه پروژه‌های خودانجام بیشتر بخوانید:
>>پروژه خودانجام ساخت اسکیت برد الکترونیکی با برد رسپبری پای
>>ساخت عینک واقعیت افزوده با قابلیت نمایش داده‌های مولتی‌متر
>>فناوری کمکی LipSync ویژه معلولان و امکان استفاده از گوشی‌های لمسی با دهان


منبع: Arduino

باز نشر این نوشتار تنها با ذکر لینک مرجع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *