سفر با دوچرخه به سراسر جهان در دنیای واقعیت مجازی

مردی که بدون ترک خانه خود با دوچرخه حدود ۱۰ هزار مایل را سفر کرده Aaron Puzey نام دارد. او با کمک برنامه کاربردی CycleVR که خودش طراحی کرده و یک دوچرخه ثابت و هدست واقعیت مجازی، سیصد شهر و روستا در کشور انگلیس را طی کرده است. درباره سفر با دوچرخه در دنیای واقعیت مجازی با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

سفر به سراسر جهان با دوچرخه در دنیای واقعیت مجازی

Aaron Puzey با دوچرخه ثابت خود حدود ۱۰ هزار مایل را در دنیای واقعیت مجازی طی کرده. او از برنامه کاربردی CycleVR برای این کار استفاده کرده است و با کمک هدست واقعیت مجازی و برنامه Google Street View در جاده‌ها و خیابان‌های شهر دوچرخه‌سواری می‌کند. دوچرخه CycleVR مسافت و سرعت را معین می‌کند و با واقعیت مجازی تطبیق می‌دهد. آرون با سفر مجازی خود مقدار کالری زیادی می‌سوزاند اما چون همانند یک جهانگرد به تماشای مناظر و مناطق مختلف می‌پردازد خستگی زیادی حس نمی‌کند و با لذت این فعالیت را انجام می‌دهد.

او اگر می‌خواست همه کشور انگلیس را با دوچرخه در دنیای واقعی طی کند حدود ۸ ماه طول می‌کشید. آرون در حال فراهم کردن مجموعه برنامه CycleVR و هدست واقعیت مجازی برای دیگر افرادی است که تمایل دارند بدون ترک خانه خود با دوچرخه مسیری طولانی را سفر کنند. آرون هم‌اکنون برای CycleVR یک Kickstarter راه‌اندازی کرده است. با این کار هر فرد دیگر در سراسر جهان می‌تواند مجموعه هدست واقعیت مجازی و برنامه CycleVR را تهیه کند. او قصد دارد در گام نخست یک مجموعه بسیار ساده شامل هدست VR و حسگر نظارت سرعت دوچرخه Cadence و برنامه گوشی CycleVR که برای گوشی‌های اندرویدی و IOS موجود است فراهم کند. با این مجموعه تنها آنچه شما نیاز دارید پاهای خودتان و یک دوچرخه و گوشی هوشمند سازگار است.

سفر به سراسر جهان با دوچرخه در دنیای واقعیت مجازی

حسگر Cadence از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل می‌شود و داده‌های مربوط به دوچرخه‌سواری مانند دور بر دقیقه (RPM) را اندازه‌گیری می‌کند. چالش‌هایی که برای این مجموعه دوچرخه‌سواری مجازی وجود دارد این است که همه هدست‌های واقعیت مجازی با گوشی‌های مختلف سازگار نیستند بنابراین آرون تصمیم دارد فهرستی از هدست‌ها و گوشی‌های سازگار را فراهم کند. از طرفی برای استفاده از برنامه Google Street View باید هزینه پرداخت شود و راه موثری برای کم‌ترین هزینه نیاز است.

منبع: Tech Insider

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *