رشد قابل توجه ارائه اسکلت بیرونی در Kickstarter

بستر معروف Kickstarter رشد قابل توجهی در درخواست تامین بودجه اسکلت بیرونی داشته است. بخش قابل توجهی از این درخواست‌ها مربوط به اسکلت‌های بیرونی غیر پزشکی و پوشیدنی‌های فعال است. با توجه به پیشینه اسکلت بیرونی این افزایش غیرقابل انتظار است. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به دنیای Kickstarter بیشتر توجه می‌کنیم. با ما همراه باشید.

اسکلت بیرونی در Kickstarter

طبق گزارش این سایت، پس از راه‌اندازی از سال ۲۰۰۹ در حدود ۲۲ میلیون کاربر برای پروژه‌های خود کمک هزینه دریافت کردند. این عدد برای ۲۳۶۱۷۵ طرح و با مبلغ ۷۱۸۶۱۵۲۶۰۲ دلار برابر است. در حال حاضر ۳۳ طرح با عنوان اسکلت بیرونی ثبت شده است. هرچند از این تعداد تنها ۱۹ طرح کمک هزینه دریافت کردند.

اسکلت های بیرونی مهم سایت Kickstarter

اسکلت بیرونی در Kickstarter‌شامل Hypershell‌و Dexmo و EdyExo Prp STEm

قدیمی‌ترین طرح اسکلت بیرونی Dexmo نام دارد. Dexmo یک اسکلت بیرونی برای ارتباط با دنیای دیجیتال است که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. جدیدترین طرح Hypershell است. Hypershell یک اسکلت بیرونی برای کارهای روزمره است. این وسیله با یک موتور در قسمت لگن برای کوهنوردی مناسب است. صفحه این وسیله هنوز برای دریافت کمک فعال است.

در میان طرح‌هایی که کمک قابل توجهی دریافت کردند می‌توان به دو اسکلت بیرونی فعال در قسمت لگن، chairless chair، دو پوشیدنی برای ارتباط با VR‌و AR، کیت آموزشی EduExo Pro STEM و یک آستین بادشو اشاره کرد.

Kickstarter پنجره‌ای است که اسکلت‌های بیرونی را به مصرف کنندگان معرفی کرده است. دانش‌آموزان، دانشجویان، مصرف کنندگان و شرکت‌های اسکلت بیرونی با این سایت طرح خود را محک می‌زنند. بیشتر اسکلت‌های بیرونی این سایت در مرحله نمونه اولیه یا طرح نخستین هستند. بنابراین در این مرحله اثبات کارکرد و سنجش عملکرد اسکلت بیرونی به عهده بازدیدکنندگان سایت است.

جذب بودجه در کیک استارتر برای اگزواسکلتون

پیک دریافت بودجه برای اسکلت بیرونی

اقبال عمومی در امریکا به اسکلت بیرونی غیر پزشکی

در سال‌های اخیر میزان کمک‌های دریافتی اسکلت بیرونی بهبود یافته است. در مقایسه و برطیق اعلام statista.com مجموع هزینه‌های اختصاص یافته به طرح‌های Kickstarter در بازه زمانی ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲ افزایش داشته است.

داده‌های ذکر شده نشان می‌دهد که اقبال عمومی به محصولات تجاری-مصرفی اسکلت بیرونی در حال افزایش است. تا حدی که افراد برای دسترسی به نخستین نمونه‌های اسکلت بیرونی حاضر هستند هزینه کنند. به صورتی عجیب این نتایج با نتایج جمع‌بندی American Pew Research از بیش از ده هزار فرد بالغ آمریکایی در تناقض است. نیمی از شرکت کنندگان در این پژوهش با اسکلت‌های بیرونی مصرفی با هوش مصنوعی داخلی مخالف بودند. این امر حکایت از مقاومتی در میان مصرف کنندگان است. در عین حال اسکلت‌های بیرونی برتر سایت Kickstarter‌ نتایجی مخالف با این دیدگاه را نشان می‌دهد.


HAPO اسکلت بیرونی منفعل و کمکی کمر
ایمپلنت stantrode مغز تحت پوشش Bezos و Gates


منبع: exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *