برچسب تولید کننده عطر سامانه واقعیت مجازی

تا امروز تلاش‌های فراوانی برای تولید رایحه در محیط مجازی انجام شده است. بسیاری از دستگاه‌های پوشیدنی برای این منظور در حال حاضر حجیم و پیچیده هستند. اینک دانشمندان در چین سامانه‌ای ساده و موثر به اندازه فاصله میان لب و بینی ساخته‌اند که این کار را انجام می‌دهد. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به معرفی این برچسب پوشیدنی می‌پردازیم.

برچسب تولید کننده عطر سامانه واقعیت مجازی

اجزای تشکیل دهنده برچسب تولید کننده رایحه سامانه VR

طراحان این دستگاه پایه این پوشیدنی کوچک و آزمایشی را به شکل دو بخش کوچک به نام رایحه ساز یا OG طراحی کرده‌اند. آنان این دو بخش را روی یک زیرلایه منعطف و سبک قرار می‌دهند. سپس کاربر دستگاه حاصل را بالای دهان و زیر بینی قرار می‌دهد.

طراحان برای هر سامانه OG، دو موم معطر پارافینی تعبیه کرده‌اند. زمانی که کاربر سامانه واقعیت مجازی را به صورت بیسیم فعال می‌کند، یک محرک در یک یا هر دو OG موم را گرم و به صورت نسبی آب می‌کنند. گرمایش موم عطر آن را آزاد می‌کند. زمانیکه کاربر عملگر را خاموش می‌کند موم نیز خنک می‌شود و به حالت جامد بازمی‌گردد.

سازندگان یک سامانه پیچیده‌تر با نه OG را نیز طراحی کرده‌اند و در آن رایحه‌های مختلف را روی یک ماسک صورت سوار کرده‌اند. آنان می‌توانند این ساختار را برای مقیاس‌های مختلف و با ترکیبات مختلف برای تولید رایحه‌های مختلف تکرار کنند.

کارایی OG در تولید رایحه

دانشمندان تاکنون ۳۰ رایحه مختلف مانند رزماری، آناناس، کیک تابه‌ای تازه و حتی رایحه بد durian fruit را نیز تولید کرده‌اند. در آزمایشگاه یازده کاربر رایحه حاصل از این سامانه را با ۹۳ درصد موفقیت شناسایی کردند.

دکتر Yu Xingo از City University of Hong Kong  این سامانه را روشی جایگزین برای شبیه سازی حس شامه برای کاربران واقعیت مجازی دانست. این سامانه نرخ واکنش سریع و چگالی بالایی در تولید رایحه دارد. هر دو طرح این سامانه پتانسیل بالایی برای شبیه سازی حس لامسه در موقعیت‌های مختلف، از موقعیت‌های تفریحی گرفته تا آموزشی یا سلامت، دارا هستند. گفتنی است که پژوهشگران City University of Hong Kong این پژوهش را با همراهی دکتر Li Yuhang از دانشگاه پکن انجام داده‌اند.


حضور شرکت پداسیس در نمایشگاه بین المللی ایران هلث
هدف جدید عصبی برای کمک به راه رفتن افراد پس از آسیب نخاعی


منبع: newatlas

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *