شانسی دوباره برای راه رفتن و درمان بیماران آسیب نخاعی

پژوهشگران استرالیایی در حال انجام یک آزمایش بین‌المللی مهم هستند که هدف آن کمک به افراد مبتلا به آسیب نخاعی است. در صورت موفقیت آمیز بودن این آزمایش بالینی که یک روش درمانی عصبی را آزمایش می‌کند، بیماران آسیب نخاعی می‌توانند حرکت کنند و دوباره راه بروند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

شانسی دوباره برای راه رفتن و درمان بیماران آسیب نخاعی

این آزمایش (eWALK) با هدف بازیابی عملکرد اعصاب نخاعی باقی‌مانده از طریق تحریک عصبی انجام می‌شود. این پژوهش تحت هدایت پژوهشگران مؤسسه تحقیقات علوم اعصاب استرالیا (NeuRA) است، یک مؤسسه تحقیقاتی مستقل و غیرانتفاعی در سیدنی استرالیا. هدف این مجموعه به عنوان یک پیشرو در تحقیقات مغز و سیستم عصبی، پیشگیری و درمان بیماری‌ها، اختلالات و آسیب‌های مغزی و سیستم عصبی از طریق تحقیقات پزشکی است.

در این روش درمانی به کمک الکترودهای متصل به پوست، تکانه‌های الکتریکی  از طریق نخاع ارسال می‌شود و امید است که در صورت همراهی با آموزش گام برداشتن و راه رفتن بتواند مسیرهای عصبی را در افراد مبتلا به پاراپلژی مزمن دوباره برقرار کند.

پروفسور سیمون گاندویا، رهبر این پژوهش می‌گوید: «تحریک عصبی برای نخاع مانند سمعک است. ایده این است که جریان‌های الکتریکی متناسب بتوانند پیام‌های منتقل شده از طریق مسیرهای عصبی باقی‌مانده را تقویت کرده و در نتیجه ارتباط میان مغز و بدن افزایش یابد».

پروفسور گاندویا معتقد است نتایج پژوهش‌های کوچک پیشین در مورد تحریک عصبی قانع کننده و مثبت بوده است، اما فقدان آزمایش‌های بالینی جامع، مانع ورود این روش به بازار شده است. وی گفت: «داوطلبان این پژوهش در خارج از کشور حتی توانسته‌اند بایستند و راه بروند. با این حال، تاکنون پژوهشگران نتوانسته‌اند این فناوری امیدوار کننده را در یک محیط بالینی آزمایش کنند».

سیمون گاندویا اهل ملبورن استرالیا است. وی در دانشگاه نیو ساوت ولز تحصیل و در آنجا سه ​​دکترای تحقیقاتی دریافت کرد: PhD ، MD و DSc. پژوهش‌های فعلی گاندویا اساساً بر رابطه بین مغز انسان و حرکت متمرکز است.

بیماران در شهرهای سیدنی، شیکاگو، گلاسگو و تولدو در این آزمایش شرکت می‌کنند، زمان این پژوهش ۱۸ ماه پیش‌بینی می‌شود.

تأثیر آسیب نخاعی بر زندگی بیماران

اما با بیش از ۲۰،۰۰۰ استرالیایی معلول، مؤسسه NeuRA و SpinalCure Australia امیدوارند بتوان این روش را توسعه داد تا بر روی بازگرداندن سایر عملکردهای بدن نیز تمرکز شود.

کاترین بورکوویچ، مدیر اجرایی SpinalCure استرالیا گفت: «تأثیر آسیب نخاعی، دگرگون شدن زندگی است و هیچ درمان، قرص یا تغییر سبک زندگی وجود ندارد که بتواند اثرات آن را کاهش دهد. از دست دادن حرکت تنها بخشی از قضیه است، درد مداوم، مسائل مربوط به سلامت دستگاه گوارش، زخم فشاری، اسپاسم، از دست دادن کنترل مثانه و روده و اختلال در عملکرد جنسی تنها برخی از اثراتی است که می‌تواند زندگی روزمره را بسیار دشوار کند».

آنها از دولت خواسته‌اند تا بودجه این پژوهش را تأمین کند، دست کم ۲۰ میلیون دلار استرالیا (۱۵٫۴۶ میلیون دلار) دیگر برای گسترش تحقیقات لازم است.


بیشتر بخوانیم:

>> روشی جدید برای تنظیم فشار خون بیماران آسیب نخاعی

>> آزمایش ایمپلنتی که بازنشستگان فلج ارتش با آن راه می روند


منبع: neura.edu.au

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *