فناوری های دیجیتال و ربات های برون پوش برای حفظ سلامت پرستاران

ربات‌های برون پوش از برترین فناوری‌های بخش مراقبت‌های سلامت هستند که برای حفظ سلامت فیزیکی پرستاران بسیار موثرند. اما این پوشیدنی‌ها تنها فناوری‌های به کارگرفته شده در این مورد نیستند. در برنامه‌ای که در انگلستان، جزیره Wight و Hampshire اجرا شد ربات‌های برون پوشی که روی لگن و ناحیه پایین کمر قرار می‌گرفت از پرستارانی که در جابه‌جایی بیماران سالمند مشارکت زیاد داشتند در طول روز محافظت می‌کرد. در ادامه این نوشتار به جزئیات بیشتری در مورد فناوری‌های به کارگرفته شده برای محافظت از پرستاران می‌پردازیم. امیدواریم این جزئیات الهام بخش باشند. از شما دعوت می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

آشنایی با برنامه مراقبت دیجیتال

برنامه نوآوری دیجیتال مراقبت‌های اجتماعی و شتاب دهنده‌های نوآوری دیجیتال مراقبت‌های اجتماعی – هر دو بخشی از برنامه پنج ساله مراقبت‌های اجتماعی NHS Digital – از مقامات محلی در سراسر انگلیس برای توسعه و به اشتراک گذاری رویکردها و فن آوری های دیجیتالی جدید در مراقبت‌های اجتماعی بزرگسالان پشتیبانی می‌کنند.

از میان ۴۹ پروژه نوآورانه‌، که بخشی از این ابتکار عمل بوده‌اند، می‌توان از برنامه کاربردی نظارت بر میزان آبرسانی ساختمان‌های مسکونی، جلوگیری از سقوط، تناسب در بهداشت و حمل و نقل کارکنان بیمارستان نام برد.

در حال حاضر اکثر سازمان‌های مراقبت اجتماعی ترغیب شده‌اند تا از این فناوری‌ها استفاده کنند. چراکه این فناوری‌ها باعث کاهش پذیرش بیمار در بیمارستان، افزایش استقلال مردم و صرفه جویی در وقت و منابع کارکنان مراقبتهای اجتماعی می شود.

چرا مراقبت های دیجیتال مفید هستند؟

James Palmer، مدیر این برنامه مراقبت بهداشتی، گفت: «فناوری دیجیتال می‌تواند تغییرات بزرگی در زندگی مردم جامعه ایجاد کند و پروژه‌هایی که از طریق این برنامه‌ها تأمین مالی می‌شوند، به افراد جامعه با ایجاد امکان کنترل بیشتر بر سلامتی خود، قدرت می‌بخشند. در ابتدا، کارکنان برای موفقیت این برنامه، بسیار سخت کار کرده‌اند و ما اکنون می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که این نوآوری‌های خارق‌العاده توسط طیف وسیعی از ارائه دهندگان خدمات مراقبت‌های اجتماعی، مقامات محلی و موسسات خیریه به کار گرفته می‌شود تا اکثریت مردم جامعه بتوانند از مزایای آن بهرمند شوند.»

فناوری دیجیتال به افراد جامعه برای داشتن زندگی سالم و مستقل کمک می‌کند و باعث بالا رفتن کارایی در خدمات بهداشتی و مراقبتهای اجتماعی می‌شود.

مرحله اول برنامه نوآوری دیجیتال مراقبت‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ و به دنبال آن، آخرین مرحله در سال ۲۰۱۹ آغاز شد. این مرحله بیش از ۱ میلیون پوند بودجه برای مقامات محلی جهت استفاده از فناوری برای پاسخگویی به چالش‌های مراقبت‌های اجتماعی بزرگسالان در منطقه خود فراهم کرد.

پروژه‌های شتاب دهنده نوآوری دیجیتال مراقبت‌های اجتماعی از سال ۲۰۲۰ آغاز به کار کرده است و بیش از ۵۰۰۰۰۰ پوند برای تشویق شوراها به منظور مشارکت و همکاری در پروژه های جدید دیجیتال اختصاص داده است.

پروژه‌های توسعه یافته از طریق هر دو برنامه، با هدف تأمین نیازهای مردم، ارائه دهندگان مراقبت و متخصصان، در حالی انجام شده است که با تأمین کنندگان فناوری همکاری می‌کردند.

مراقبت های دیجیتال از راه دور

با وجود اینکه ویروس کرونا (COVID-19) چالش‌هایی را به همراه داشت اما تیم‌ها به گونه‌ای با شرایط سازگار شدند تا ابزارهای دیجیتال بتوانند به طور موثری از مردم پشتیبانی کنند.

مقامات محلی در Essex و Hampshire با استفاده از فناوری‌هایی مانند تبلت‌ها و بلندگوهای فعال صوتی، آزمایشاتی را انجام دادند که به افراد کمک می‌کند در زمان قرنطینه به شبکه متصل باشند و احساس امنیت کنند.

برخی از طرح‌ها خدماتی برای ارزیابی های از راه دور ارائه می‌کنند و روند کار را آسان تر و سریعتر انجام می‌دهند. شورای شهرستان Derbyshire ارزیابی تجهیزات و مراقبت را از طریق تلفن و ویدئو را انجام دادند که بازخورد بسیار مثبتی از شرکت کنندگان دریافت کردند.

در Kirklees ، افراد تحت مراقبت‌های طولانی مدت قرار می‌گیرند و خانواده آنها امکان دسترسی به ارزیابی این مراقبت‌ها را در اختیار دارند. همچنین می‌توانند قرار ملاقات‌های مراقبت‌های اجتماعی را بصورت آنلاین رزرو و خدمات شخصی دریافت کنند.

David Fothergill، رئیس هیئت مدیره بهزیستی گفت: «همه گیری COVID-19 باعث شد فرصت‌های ارائه شده توسط فناوری دیجیتال برای بهبود و متناسب سازی خدمات مراقبتهای اجتماعی با توجه به ترجیحات افراد شدیدا متمرکز شود.»

در حال حاضر شاهد روند رو به رشدی برای استفاده از دستگاه‌های دیجیتال، برنامه‌ها و پشتیبانی آنلاین هستیم تا تجربه مراقبت از هر کس شخصی تر و ویژه نیازهای او باشد.

برنامه نوآوری دیجیتال مراقبت‌های اجتماعی و شتاب دهنده‌های نوآوری دیجیتال مراقبت‌های اجتماعی در اواخر مارس ۲۰۲۱ به پایان رسید. در حال حاضر اطلاعات مربوط به محصولات تولید شده به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفته است تا سایر مقامات محلی بتوانند از آنها استفاده کنند.


اسکلت بیرونی برای درمانگرانی که بیماران را جابه‌جا می کنند|
بهینه کردن تحریک نوری برای بازگرداندن بینایی نابینایان
لباس های هوشمند قابل شستشو وضعیت سلامتی شما را کنترل میکنند


منبع: digital.nhs.uk

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *