طراحی لباس رباتیک برای کمک به بیماران سکته مغزی

یک پژوهشگر ایرلندی موفق به کسب جایزه بین‌المللی شرکت رولکس برای طراحی یک لباس رباتیک شد. این لباس رباتیک منعطف به بیماران سکته مغزی کمک می‌کند تا دوباره راه بروند.

طراحی لباس رباتیک برای کمک به بیماران سکته مغزی

یک پژوهشگرایرلندی موفق به کسب جایزه بین‌المللی برای توسعه لباس رباتیک شد. این لباس به بیماران سکته مغزی کمک می‌کند تا دوباره راه بروند.

پروفسور کانر والش از دانشگاه هاروارد یکی از پنج برنده جایزه پژوهش، با حمایت مالی شرکت ساعت رولکس بود. این جایزه شامل یک پاداش نقدی به ارزش ۹۷۰۰۰ یورو است.

پروفسور والش مهندس مکانیک و زیست پزشکی است که مدرک کارشناسی خود را در سال ۲۰۰۳ در کالج ترینیتی دوبلین به دست آورد و مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را در مؤسسه فناوری ماساچوست گذراند. وی بنیانگذار آزمایشگاه طراحی زیستی دانشگاه هاروارد است. این آزمایشگاه یک مرکز طراحی فناوری رباتیک «نرم» برای کمک به تقویت و بازگرداندن عملکرد انسان است.

این جایزه بین المللی برای کار پروفسور والش در مقابله با مشکلات حرکتی است که برای افراد دچار سکته مغزی بوجود می‌آید. حدود یک سوم افراد دچار سکته مغزی باید یاد بگیرند دوباره راه بروند که یک فرآیند آهسته و دردناک است. لباس رباتیک پوشیدنی پروفسور والش انعطاف پذیر است، می‌توان آن را زیر لباس پوشید و کمک می‌کند تا بیماران دوباره راه رفتن را بیاموزند. این لباس از راه رفتن مستقل پشتیبانی می‌کند و همچنین اعصاب آسیب دیده، عضلات، تاندون‌ها و مفاصل را آموزش میدهد تا دوباره با هم کار کنند.

پروفسور والش قصد دارد این جایزه نقدی را برای ارتباط بیشتر بیماران در سراسر جهان و آشنایی آنها با کاری که انجام می‌دهد و در صورت تمایل برای همکاری با آنها استفاده کند. او جوایزی که از پروژه‌های مهم تحقیقاتی بین‌المللی و دارای پتانسیل کمک به مردم و محیط زیست حمایت می‌کنند را می‌ستاید.

پروفسور والش یکی از پنج نفری است که جایزه رولکس را دریافت کرد. این نخستین بار در تاریخ ۴۰ ساله این برنامه و همایش است که پنج جایزه به پژوهشگران جوان‌تر اعطا می‌شود.

۱۰ برنده از بین ۲۳۲۲ متقاضی از ۱۴۴ ملیت انتخاب شدند. هر برنده ۹۷،۰۰۰ یورو دریافت کرد و به برندگان جوان ۴۸،۵۰۰ یورو اعطا شد و همه آنها یک ساعت مچی رولکس نیز دریافت کردند. این جوایز ۴۰ سال پیش به مناسبت ۵۰امین سالگرد نخستین ساعت ضد آب رولکس (به نام Oyster) معرفی شدند.

منبع: irishtimes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *