مطالعه مزایای استفاده از اسکلت بیرونی بلافاصله پس از آسیب دیدگی

مطالعه مزایای استفاده از اسکلت بیرونی بلافاصله پس از آسیب دیدگی

از عصر پانزدهمین سال تولّد Alex Hadi همه چیز برای او تغییر کرد. در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۵ او و دوستانش در حال سورتمه سواری بودند که سورتمه او با یک تکه یخ برخورد کرد و باعث شد سورتمه منحرف و او با سر پرت شود.

او می‌گوید:« من به خاطر می‌آورم که از یک تپه پرت شدم و وقتی به هوش آمدم متعجب بودم که چه اتفاقی افتاده است. دوستانم گفتند: الکس، می‌خواهی بلند شوی؟ می‌خواهی چند لحظه نفس بکشی؟ و من تنها گفتم: من نمی‌توانم پاهایم را حس کنم.»

آسیب ستون فقرات باعث شد تا او از زیر قفسه سینه کاملاً فلج شود. اما به لطف مطالعات جدید و وسیله رباتیک قابل پوشیدن، الکس صبح روز چهارشنبه توانست راه برود. او مدت کوتاهی پس از آسیب دیدگی به پژوهشگران مرکز پزشکی Foothills که درباره‌ی مزایای استفاده از اسکلت بیرونی برای بیماران آسیب نخاعی مطالعه می‌کردند، پیوست. درحالی که مطالعه در مورد مزایای استفاده از اسکلت بیرونی ماه‌ها یا سال‌ها پس از آسیب انجام شده است، این مطالعه، مزایای استفاده از اسکلت بیرونی در مراحل اولیه پس از آسیب را بررسی می‌کند. دکتر Chester Ho پژوهشگر ارشد این مطالعه  می‌گوید:

«آسیب دیدگان ضایعه نخاعی، بیشترین سرعت بهبود را در شش ماه نخست پس از آسیب دارند. بنابراین ما می‌خواستیم تا از مزایای این فرصت برای بدست آوردن بیشترین توانبخشی استفاده کنیم.»

مطالعه مزایای استفاده از اسکلت بیرونی بلافاصله پس از آسیب دیدگی

در حال حاضر سه بیمار در این مطالعه حضور دارند امّا دکتر Ho امیدوار است با سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه اسکلت بیرونی که هزینه هرکدام تقریباً ۱۰۰,۰۰۰ دلار است، افراد بیشتری را مشارکت دهند. اسکلت بیرونی Ekso Bionics یک قالب فلزی ۵۰ پوندی است که نیم‌تنه و پاهای بیماران را حمایت می‌کند و بوسیله درمانگر کنترل می‌شود. دکتر Ho امیدوار است این فعالیت‌ها، همانطور که به سلامت روح و روان کمک می‌کند، از دست دادن دادن توده عضلانی و تراکم استخوان‌ها را کاهش دهد.

مادر الکس،Stella Efthimiou می‌گوید حالت روحی و روانی پسرش زمانی که در اسکلت بیرونی است ده برابر بهبود پیدا می‌کند. وی افزود از هر فرصتی برای دیدن ایستادن و حرکت پسرش استفاده می‌کند و این خارق العاده است. او می‌گوید: «این واقعیت جدید ما است. اما دیدن لحظه‌ای که او ایستاده و چهره‌اش خوشحال است میلیون‌ها دلار ارزش دارد.»

منبع: Metro News

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *