انتخاب پروتز مصنوعی مناسب ورزشکاران پارالمپیک به کمک دستگاه‌های پیشرفته

انتخاب پروتز مصنوعی مناسب ورزشکاران پارالمپیک به کمک دستگاه‌های پیشرفته

پژوهشگران موسسۀ مهندسی ساخت و اتوماسیون فرانهوفر در اشتوتگارت و مرکز پزشکی دانشگاه فرایبورگ، دوچرخه سواران پارالمپیک آلمان را برای رقابت‌های پیش روی ریو آماده می‌کنند. آنها یک دستگاه دوچرخه‌سواری ثابت را طراحی کرده و از آن برای انتخاب و تنظیم پاهای مصنوعی به طور خاص برای هر دوچرخه‌سوار کمک می‌گیرند.

این سامانۀ جدید دارای شبیه‌سازی است که می‌تواند نحوۀ سازگاری پروتزهای گوناگون با ورزشکار و همچنین انتخاب بهترین تنظیمات را پیش‌بینی کند. این سامانه مجموعه‌ای از توصیه‌ها را تولید می‌کند که نیاز است قبل از انتخاب نهایی آزمایش شوند.

ورزشکار، در حالی که پروتز جدید را پوشیده است روی این دوچرخه ثابت پدال می‌زند و تعدادی دوربین مادون قرمز، حرکت نشانگرهایی را که به نقاطی خاص از بدن ورزشکار متصل شده است را ردیابی می‌کنند. به طور همزمان، حسگرهایی روی پدال‌ها میزان نیروی اعمال شده را اندازه‌گیری می‌کنند. سپس این اندازه‌گیری‌ها برای مشخص شدن میزان بازده انتقال انرژی از ورزشکار به پدالها توسط پروتز با یکدیگر مقایسه می‌شود.

با اینکه این دستگاه برای ورزشکاران حرفه‌ای توسعه داده شده است می‌تواند برای هر شخصی که از پاهای مصنوعی استفاده می‌کند مانند یک سوارکار بکار گرفته شود.


در همین زمینه بخوانید:

>> آماده شدن معلولان برای شرکت در نخستین المپیک سایبورگ های جهان
>> دست مصنوعی برای بازی بسکتبال با فناوری چاپ سه بعدی
>> یک محک جدی برای سازندگان: برگزاری رقابتهای اسکلتهای بیرونی Cybathlon – اکتبر ۲۰۱۶، زوریخ
>> اسکلت بیرونی VariLeg با تغییر امپدانس از زانوی انسان تقلید می‌کند


منبع: medgadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *