معرفی کوتاه دستگاه EyeQue VisionCheck برای سنجش بینایی در منزل

EyeQue VisionCheck نخستین آزمون چشم در منزل است. حق تجاری این دستگاه برای MIT ثبت شده است. EyeQue با هدف ساده سازی فرآیند کنترل دید در منزل و سفارش آنلاین شیشه‌ی عینک طراحی شده است. این سامانه در CES 2020 یکی از برندگان جایزه‌ی نوآوری بوده است. برای آشنایی بیشتر با EyeQue با مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

EyeQue VisionCheck برای سنجش بینایی در منزل

EyeQue VisionCheck یک انکسار سنج خانگی است. به عبارت دیگر میزان نزدیک بینی، دوربینی و درصد آستیگمات را در چشمان کاربر می‌سنجد. در این گزارش میزان نزدیک بینی و نیاز به عینک مطالعه نیز درج می‌شود. نتیجه با فرمت نسخه‌ی پزشک ارائه می‌شود که امکان سفارش آنلاین شیشه‌ی عینک را فراهم می‌سازد.

نحوه ی کار دستگاه EyeQue VisionCheck

دستگاه فاصله‌ی دو مردمک چشم را در چند ثانیه با دقت بالا اندازه می‌گیرد. این فاصله برای هر فرد متفاوت است و در صورت نگاه کردن به اشیا در دوردست و یا نزدیک تغییر می‌کند. یکی از ویژگی‌های این دستگاه استفاده از تلفن همراه برای ثبت سلامت چشم است که EyeQue را به دستگاهی ساده برای استفاده تبدیل می‌کند.

به ادعای سازنده EyeQue راهی برای کاهش هزینه، وقت و انرژی برای سنجش بینایی با دقت و امنیت بالاست. دستگاه EyeQue VisionCheck بر اساس نسخه‌ی نخستین آن EyeQue Vision Tracker در سال ۲۰۱۷ ساخته شده است که دستگاهی دستی بود که در Kickstarter و Indiegogo عرضه شد.

EyeQue VisionCheck برای سنجش بینایی در منزل

افزایش دقت بینایی سنجی در EyeQue VisionCheck

این فناوری بر پایه‌ی انکسارسنجی چشم چند بار در طول روز است. در طول یک روز کیفیت بینایی انسان با تغییر شرایط عوض می‌شود. به همین دلیل انکساری سنجی به دفعات و استفاده از میانگین نتایج برای سفارش عینک گزینه‌ای مطلوب‌تر است. پژوهشگران MIT در طول دو سال بینایی ۱۲۰۰۰ کاربر را به این روش اندازه‌گیری کردند تا از دقت و کارایی دستگاه VisionCheck به عنوان یک دستگاه خودکار اطمینان حاصل نمایند.

کارابران EyeQue می‌توانند یک حساب کاربری ویژه‌ی خود ایجاد نمایند. در این حساب کاربری تاریخچه‌ی اندازه‌گیری‌ها به همراه اطلاعات دیگری مانند توضیحات تکمیلی نتایج و میزان اعتبار نتایج در مورد بینایی کاربر نمایش داده می‌شود. در این حساب فرد می‌تواند جایگاه بینایی خود را در میان کاربران EyeQue مشاهده نماید. این دستگاه خدمات پس از فروش را نیز برای راهنمایی کاربران شامل می‌شود.


بیشتر بخوانیم:
پیش بینی پیشرفت های علمی دنیا در ۲۰۲۰: از مهندسی زیستی تا رباتیک پوشیدنی (بخش نخست)
مروری بر برترین فناوری های پزشکی سال ۲۰۱۹


منبع: medgadget

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *