معرفی نسل پنجم اسکلت بیرونی توان افزای Cray X

آسیب و درد کمر یکی از دلایل مهم از دست دادن ساعات کار برای کارمندان سراسر جهان است. پیشگام آلمانی در توسعه و تولید دستگاه‌های پوشیدنی، German Bionic، به طور مداوم محصولات پوشیدنی خود را بهبود می‌بخشد تا جابجایی دستی اجسام را ایمن‌تر و آسان‌تر کند. این شرکت نسل پنجم اسکلت بیرونی صنعتی و حرفه‌ای Cray X را معرفی کرد. مدل جدید با پیشرفت‌هایی بر اساس بازخورد کاربران ارائه می‌شود. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

معرفی نسل پنجم اسکلت بیرونی توان افزای Cray X

نسل پنجم Cray X شامل موارد زیر است:

کمک فعال به راه رفتن

ضد آب IP54

مهندسی مجدد مدیریت توان

بهبود نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی

ویژگی‌های نسل جدید Cray X

۱- نسل پنجم  Cray X برای کمک به کارگران نه تنها در بلند کردن اجسام بلکه راه رفتن آنها طراحی شده است. این ویژگی موجب می‌شود Cray X به طور همزمان یک اسکلت بیرونی باسن و پشتیبانی از پشت باشد. این ویژگی جدید با فشار دادن آرام روی ران‌های کاربر هنگام راه رفتن یا بالا رفتن از پله‌ها کار می‌کند.

۲- Cray X مقاوم است و دارای استاندارد IP54 ضد گرد و غبار و آب است. به عبارت دیگر، مدل جدید دارای نفوذ محدود گرد و غبار است که تا هشت ساعت در کارکرد اختلال ایجاد نمی‌کند و در برابر نفوذ مایعات از همه جهات محافظت می‌شود. قابل توجه است که این اسکلت بیرونی از محافظ‌های پارچه‌ای یا پوشش‌های اضافی برای دستیابی به این ویژگی استفاده نمی‌کند و اگر این کار را می‌کرد، احتمالاً محافظت بیشتر بهبود می‌یافت.

معرفی نسل پنجم اسکلت بیرونی توان افزای Cray X

۳- باتری جدید ۴۰ ولتی برای حدود ۴ تا ۶ ساعت کار در نظر گرفته شده است که مانند باتری ۱۸ ولتی پیشین است. تغییر بزرگ این است که با سیستم جدید مدیریت انرژی، باتری را می‌توان حین استفاده تغییر داد. کاربران Cray X جدید نیازی به توقف کاری ندارند و باتری آن در دو ثانیه قابل تعویض است. این پیشرفت بدون افزایش وزن ربات پوشیدنی به دست آمده است.

۴- Cray X جدید از پیشرفت‌های فناوری هوش مصنوعی بهره می‌برد. توجه داشته باشید این بدان معنا نیست که دستگاه یاد می‌گیرد چگونه بدون کاربر کار کند؛ هدف این نیست. منظور از نرم‌افزار هوش مصنوعی این است که متوجه شود هر کاربر چگونه اجسام را بلند می‌کند. بسته به نقش و مسئولیت، کارگران ممکن است هزاران بار اجسام را در محل کار خود حمل و داده‌های بسیاری را برای نرم‌افزار فراهم کنند. سپس Cray X منحنی قدرت محرک‌ها را تغییر می‌دهد تا با شیوه کار کاربر مطابقت داشته باشد. این شامل افزایش یا کاهش سرعت موتورها و زمان تحویل حداکثر گشتاور است. این نوع از فناوری هوش مصنوعی برای جایگزینی کاربر نیست، بلکه برای ایجاد یک اسکلت بیرونی قدرتمند است که شخصی‌تر و استفاده از آن آسان‌تر است.

اسکلت بیرونی به عنوان یک حسگر

معرفی نسل پنجم اسکلت بیرونی توان افزای Cray X

در نهایت، این دستگاه می‌تواند به عنوان یک حسگر پوشیدنی نیز عمل کند. چیزی که این شرکت آن را Smart Safety Companion نامیده است، به عنوان یک سیستم هشدار اولیه عمل می‌کند که به دنبال بلند کردن و وضعیت‌های ضعیف مکرر است. پوشیدنی‌های هوشمند با این قابلیت به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند. استفاده از حسگرهای داخلی اسکلت بیرونی تعداد دستگاه‌های جانبی مورد نیاز برای جمع‌آوری داده‌های ارگونومیک را کاهش می‌دهد.

Norma Steller، رئیس IoT در German Bionic گفت: «هوش مصنوعی مبنایی برای توسعه مداوم فناوری اسکلت بیرونی و آینده تقویت انسان است. پلت‌فرم ابری German Bionic برای اسکلت‌های بیرونی در این صنعت منحصر به فرد است و داده‌های لازم برای پیشبرد یادگیری ماشینی، پرورش برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی و ادامه تحقیق و توسعه ما را فراهم می‌کند. با نسل پنجم Cray X، ما گام‌های مهم دیگری در این راستا برداشته‌ایم».

نخستین نسخه Cray X برای نمایش در نمایشگاه لاس وگاس Consumer  Electronics CES 2022 در تاریخ ۵ تا ۸ ژانویه برنامه‌ریزی شده است.


>> راه اندازی سامانه هشدار اولیه ارگونومی برای حفظ ایمنی کارگران

>> راه اندازی سامانه هشدار اولیه ارگونومی برای حفظ ایمنی کارگران


منبع:  exoskeletonreport.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *