نوآوری های رباتیک در نمایشگاه CES 2022

چند سال پیش، تنها ربات‌های به نمایش درآمده در نمایشگاه CES اسباب‌بازی‌ها بودند. اما اکنون در نمایشگاه الکترونیک مصرفی (CES) ربات‌هایی با هر شکل و اندازه، از ماشین‌های خودران، کامیون‌ها و رباتیک ساختمانی گرفته تا ربات‌های تولید غذا، سلامت و توانبخشی به نمایش درمی‌آیند. جوایز نوآوری CES 2022 طیف وسیعی از فناوری‌های رباتیک را به ‌عنوان برگزیده به رسمیت می‌شناسد. برای آشنایی با بهترین ربات‌های CES 2022 با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

نوآوری های رباتیک در نمایشگاه CES 2022

See & Spray

See & Spray یک ربات پیشرفته و عظیم برای صنعت کشاورزی است که از بینایی رایانه و یادگیری ماشینی برای تشخیص تفاوت میان گیاهان و علف‌های هرز استفاده می‌کند و دقیقاً علف‌کش را روی علف‌های هرز اسپری می‌کند. این فناوری پیشگامانه مدیریت در سطح گیاهی را به ماشین هدیه می‌دهد و استفاده از علف‌کش را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد که به نفع کشاورز، جامعه اطراف و محیط زیست است. این رویکرد انقلابی هم در صنعت فناوری و هم در صنعت کشاورزی بی‌سابقه است.

See & Spray

Leica BLK ARC

BLK ARC یک ماژول اسکن لیزری مستقل برای کاربردهای رباتیک است. این یک روش ایمن و مستقل برای ثبت تصاویر و داده‌های مناطقی است که دسترسی به آنها برای انسان دشوار یا خطرناک است. تصاویر به صورت سه بعدی ارائه می‌شود. متخصصان معماری، مهندسی، ساخت و ساز (AEC)، تولید، کارخانه، ایمنی عمومی و رسانه و سرگرمی، BLK ARC را به یک حامل رباتیک متصل می‌کنند تا داده‌هایی را ضبط کند که برای ساخت مدل‌های سه‌بعدی و بازآفرینی موقعیت‌ها استفاده می‌شود. برای نمونه، بلایای طبیعی یا مصنوعی، کارخانه‌های خودروسازی، پل‌ها و مجموعه‌های لوکیشن فیلم. سرعت، دقت، انعطاف‌پذیری و طراحی ماژولار این محصول، اسکن و ناوبری لیدار متحرک و کاملاً مستقلی را فراهم می‌کند.

Leica BLK ARC

WHILL Model F

WHILL Model F یک وسیله نقلیه الکتریکی شخصی تاشو برای همه است، از جمله افراد مسن و افرادی که در راه رفتن مشکل دارند. برخلاف ویلچرها که معمولاً برای بیماران در یک محیط پزشکی ساخته می‌شوند، Model F به گونه‌ای طراحی شده است که برای سبک زندگی فعال و استفاده روزمره مناسب باشد. سبک وزن و تاشو است که بارگیری آن در خودروها را آسان می‌کند و حمل آن در سفر هوایی راحت است. برنامه تلفن هوشمند WHILL به شما امکان می‌دهد تا از راه دور آن را کنترل یا قفل کنید و همچنین اطلاعات کلیدی دستگاه مانند مسافت پیموده شده و سطح باتری را بررسی کنید.

WHILL Model F

DJ25

DJ25 نخستین پهپاد تجاری عمودپرواز پیل سوختی هیدروژنی در جهان است. Doosan و JOUAV با موفقیت فناوری پیشرفته پیل سوختی غشایی مبادله پروتون خود را با پهپاد عمودپرواز ادغام کردند و با این همکاری زمان پرواز را تا ۵٫۵ ساعت افزایش دادند. DJ25 می‌تواند تا ۵۰۰ کیلومتر را در یک پرواز طی کند و در مقایسه با پهپادهای معمولی برای بازرسی از راه دور، نقشه‌برداری مکان‌ها در مقیاس وسیع مناسب است. همچنین نسخه هیدروژنی دارای نویز کم و بدون لرزش می‌باشد و هنگام بارگیری تجهیزات مختلف مأموریت، پایدار و کارآمد است.

DJ25

Mini GUSS

Mini GUSS نخستین و تنها سمپاش خودران تاکستان، رازک، توت و باغات با تراکم بالا در جهان است.

Mini GUSS

WasteShark

شرکت RanMarine Technology برای کمک به چالش بزرگ پاکسازی و نظارت بر آب‌های جهان، WasteShark را توسعه داد. این نخستین ربات خودکار جهان است که برای پاکسازی زباله‌های پلاستیکی دریایی طراحی شده است. هزینه آن ۲۰ درصد سایر راهکارهای حذف زباله‌های دریایی است. کارکرد و نگهداری WasteShark آسان است. WasteShark برای نهادهای دولتی و خصوصی که هدفشان کمک به بازگرداندن محیط زیست دریایی به حالت طبیعی آن است، در دسترس قرار دارد.

WasteShark

SPIDER GO: سامانه اتوماسیون موجودی انبار

SPIDER-GO یک سامانه خودکار انبار است که به صورت دوره‌ای وضعیت موجودی را اسکن و به روز می‌کند. ویژگی‌های کلیدی شامل مدل‌سازی خودکار چیدمان انبار، ارائه موجودی‌ها بر روی نقشه سه‌بعدی و بازرسی وضعیت موجودی از طریق کنترل از راه دور است. همچنین مجهز به عملکردهایی است که امکان نظارت توسط دوربین مدار بسته، تشخیص آتش‌سوزی و به‌روزرسانی از راه دور را فراهم می‌کند. سامانه‌های مدیریت انبار مرسوم مشکلاتی مانند خطاهای مکرر در بارگیری و چیدن، اختلاف میان سامانه و موجودی‌های واقعی به دلیل خطاهای انسانی داشته‌اند. SPIDER-GO می‌تواند به طور خلاقانه‌ای دید و کارایی را برای مدیریت صحیح موجودی انبار بهبود بخشد.

SPIDER GO: سامانه اتوماسیون موجودی انبار

Whiz Gambit: تمیزکننده و ضد عفونی کننده مجهز به هوش مصنوعی

Whiz Gambit یک راهکار رباتیک تمیزکننده و ضدعفونی کننده ۲ در ۱ با هوش مصنوعی است که به طور مشترک توسط Avalon SteriTech وSoftBank Robotics  Group توسعه یافته است. این ربات نخستین ربات ضدعفونی کننده‌ای است که به تأیید SGS، شرکت پیشرو تأیید و آزمایش در جهان، با کارایی ثابت شده برای حذف بیش از ۹۹ درصد بار زیستی میکروبی دست یافته است. نکته مهم این است که Whiz Gambit با عملکرد تمیز کننده و ضدعفونی کننده مؤثر و مداوم، خطرات بالقوه سلامتی را در مناطق عمومی به حداقل می‌رساند. این یک شریک قابل اعتماد برای گروه‌های مهمان‌نواز، مراکز خرید، مدارس و دفاتر سراسر جهان است.

Whiz Gambit: تمیزکننده و ضد عفونی کننده مجهز به هوش مصنوعی

Essentials: بلوک‌های سازنده برای ربات‌های متحرک

Avular با افتخار نخستین راهکار برای ربات‌های سیار را ارائه می‌کند. Essentials بلوک‌های مدولار سازنده سخت‌افزار و نرم‌افزار هستند که به طور خاص برای (۱) ساخت سریع برنامه‌های کاربردی ربات جدید متحرک، (۲) تبدیل ماشین‌های موجود به ماشین‌های مستقل و (۳) توسعه محصولات نهایی قوی و مقیاس‌پذیر طراحی شده‌اند. Essentials تمام قابلیت‌های اصلی مورد نیاز یک ربات متحرک را پوشش و به شما این امکان را می‌دهد تا روی برنامه خاص خود تمرکز کنید. این محصول کارآفرینان و مهندسان را قادر می‌سازد تا ربات‌هایی بسازند که جهان را به مکان بهتری در زمینه‌های غذا، ایمنی، انرژی و موارد دیگر تبدیل کنند.

Essentials: بلوک‌های سازنده برای ربات‌های متحرک

DOT STAND V1

استفاده از رایانه برای ساعات طولانی با وضعیت بدنی نامناسب منجر به سندرم وضعیت سر به جلو (FHP) می‌شود، یک مشکل بسیار رایج که موجب درد و خستگی می‌شود. ویزیت پزشک و درمان هم زمان‌بر و هم گران است. DOT STAND یک پایه مانیتور هوشمند و در انتظار ثبت اختراع است که از یک حسگر هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل کاربر استفاده می‌کند و به طور خودکار موقعیت هر مانیتور را برای ایجاد وضعیت بهتر، بدون اینکه کاربر متوجه شود، تنظیم می‌کند. DOT STAND درد را تسکین می‌دهد و تمرکز و کارایی فرد را بهبود می‌بخشد.

DOT STAND V1

Hey-Bot: ربات مبتنی بر هوش مصنوعی، ضد عفونی کننده و راهنمای هوشمند

Hey-Bot یک ربات ضدعفونی کننده و راهنمای خودران مبتنی بر هوش مصنوعی برای مراکز همایش، بیمارستان‌ها و سایر مکان‌های مهم اما آسیب‌پذیر است. این ربات با به حداقل رساندن احتمال ابتلا به عفونت از افراد در برابر همه‌گیری ویروس کرونا محافظت می‌کند. این ربات به طور مؤثر ویروس را از بین می‌برد و تماس‌های اجتماعی غیرضروری را کاهش می‌دهد. Hey-Bot یک ربات ضد عفونی کننده و راهنمای هوشمند بسیار پیشرفته است.

Hey-Bot: ربات مبتنی بر هوش مصنوعی، ضد عفونی کننده و راهنمای هوشمند

Monarch Tractor: MK5

Monarch Tractor، نخستین تراکتور کاملاً الکتریکی و هوشمند در جهان است که عملکرد فعلی کشاورزان را بهبود می‌بخشد، مشکلات کمبود نیروی کار را کاهش می‌دهد و برداشت محصول را به حداکثر می‌رساند. این تراکتور اتوماسیون، یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل داده را ترکیب می‌کند تا استاندارد جدیدی در فناوری و قابلیت‌های تراکتور ایجاد کند.

Monarch Tractor: MK5

ربات اجتماعی Maicat

ربات اجتماعی Maicat هوش مصنوعی را با رباتیک ترکیب می‌کند و ویژگی‌های مفید یک حیوان خانگی دوست داشتنی و جذاب را با هوش مصنوعی ترکیب می‌کند تا تجربیات همدلانه و شخصی را برای کاربر ایجاد کند. کنترل خودکار و فناوری هوش مصنوعی ربات را قادر می‌سازد تا محیط خود را درک کرده و با آن سازگار شود. امکان ادغام آسان آن با سایر فناوری‌های خانه هوشمند فراهم است. بودن با Maicat بعد دیگری به زندگی شما می بخشد!

ربات اجتماعی Maicat

ساخت بمب حمام با توجه به روحیه شما

Mind-linked Bathbot نخستین راهکار زیبایی است که بر اساس داده‌های الکتروانسفالوگرام (EEG) فرد، بمب‌های حمام را با عطرها و رنگ‌های سفارشی فوراً تولید می‌کند. سیگنال‌های EEG در لحظه با استفاده از یک هدست پوشیدنی اندازه‌گیری می‌شوند و با فناوری توسعه داده شده برای امکان ارزیابی کمی شاخص‌های احساسی ترکیب می‌شوند. این شاخص‌های احساسی عطر و رنگ را انتخاب می‌کند تا تجربه منحصر به فردی را برای کاربر بوجود ‌آورد. این اطلاعات بهینه‌سازی شده توسط کاربر، به Bathbot (ربات سازنده بمب حمام) منتقل می‌شود. این نخستین اختراع تکنولوژیکی است که یک بمب حمام سفارشی را در عرض یک دقیقه تولید می‌کند.

ساخت بمب حمام با توجه به روحیه شما

یک دستگاه رباتیک ورزشی درمانی: rebless

rebless™ یک دستگاه رباتیک ورزشی درمانی تأیید شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای هر دو اندام فوقانی و تحتانی است که حرکت مفاصل آرنج، مچ دست، مچ پا و زانو را فراهم می‌کند. rebless™ دارای حالت‌های عملیاتی متعدد و با قابلیت اندازه‌گیری دامنه حرکتی است، بنابراین می‌توان درمان را بر اساس وضعیت و پیشرفت هر بیمار شخصی‌سازی کرد. حرکات تکراری غیر فعال (CPM) و فناوری Assist-as-Needed به بیماران این امکان را می‌دهد تا بسته به توانایی‌های توانبخشی خود، حالت‌های تمرین را تغییر دهند.

یک دستگاه مانیکور: Nailbot

Nailbot یک دستگاه مانیکور متصل و خانگی است که فوراً هر عکس، شکلک، تصویر یا هر طرحی را روی ناخن چاپ می‌کند.


>> معرفی جذاب ترین و پیشرفته ترین ربات های سال ۲۰۲۱

>> اسکلت های بیرونی، حلقه های هوشمند و خودروهای پرنده در CES 2022


منبع: robohub.org

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *