نکات مهم و کلیدی کنفرانس WearRAcon 23 (بخش دوم)

کنفرانس WearRAcon 23 در ۳۰-۳۱ ماه مارس ۲۰۲۳ در نیواورلئانز برگزار شد. روز دوم این سخنرانی شامل ارائه اصلی از طرف نهاد NIOSH، اجرای موازی ایستگاه‌های اسکلت بیرونی صنعتی و پزشکی، ردوبدل شدن نظرات و خداحافظی یکی از سازمان‌دهندگان اصلی از شرکت‌کنندگان بود. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به مرور وقایع مهم این روز از زبان خبرنگاران حاضر می‌پردازیم.

سخنرانی دکتر Howard از سوی NIOSH در WearRAcon 23

دومین روز کنفرانس نهاد پوشیدنی‌های رباتیک، WeraRA، در New Orleans برگزار شد. سخنرانی اصلی این رویداد توسط دکتر John Howard سرپرست NIOSH ارائه شد.

دکتر Howard از این فرصت برای معرفی NIOSH استفاده کرد. نام کامل این ارگان موسسه ملی سلامت و ایمنی شغلی یا National Institute for Occupational Safety and Health است. ماموریت این سازمان فراهم کردن محیطی ایمن برای بانوان و آقایان شاغل در سطح ملی است. این ارگان این هدف را با حفظ بیشینه منابع دسترس انجام می‌دهد. این هدف با کارکرد اسکلت‌های بیرونی مطابقت دارد. دکتر Howard همچنین به تفاوت‌های نهاد HIOSH و OSHA اشاره کرد. OSHA نهادی تحت نظر وزارت کار است. درحالیکه وزارت خدمات انسانی بخش پژوهش/توصیه پشتیبانی از NIOSH‌ را انجام می‌دهد.

بر اساس این ارائه، NIOSH‌اسکلت‌های بیرونی را بخشی از Industry 4‌می‌داند. پوشیدنی‌های رباتیک، از جمله اسکلت بیرونی و exosuitها، تنها دو عنوان از چندین عنوان تحت نام رباتیک هستند. سایر بخش‌بندی‌های رباتیک این سازمان عبارتند از: ربات‌های خط تولید، ربات‌های کمکی، ربات‌های پرستار و ربات‌های خدماتی.

دکتر John Howard ارائه دهنده از سوی NIOSH
دکتر John Howard ارائه دهنده از سوی NIOSH

کمترین اثر استفاده از اسکلت بیرونی کاهش خستگی فیزیکی است

به عقیده دکتر Howard چندین پژوهش اسکلت بیرونی وجود دارد. با این وجود، با توجه به ۱۸ ماه پژوهش توسط Ford، Kim‌ و همکاران در سال ۲۰۲۲، کمترین اثر به کارگیری این ادوات در حین کار کاهش خستگی فیزیکی است. بنابراین این اسکلت‌های بیرونی خطر ناهنجاری‌های اسکلتی-عضلانی را کاهش می‌دهند. این ارگان در این مطالعه تفاوتی میان ناهنجاری‌های اسکلتی-عضلانی بروز یافته حین کار و با/بدون بهره‌گیری از اسکلت بیرونی قائل نشده است. این امر یک نکته منفی در مورد این پژوهش است. خوشبختانه NIOSH‌ در این ارائه به آسیب جدی در حین پژوهش اشاره‌ای نکرد. دکتر Howard در ادامه کار مایل به مشاهده تاثیرات مثبت اسکلت بیرونی در خصوص ارگونومی و حین آزمایش‌های عملی است.

مقبولیت اسکلت بیرونی و غرفه های اسکلت بیرونی نمایشگاه WearRAcon 23

سپس جهت‌گیری سخنرانی به سمت مقبولیت فناوری تغییر کرد. پژوهش‌های جدید حاکی از اهمیت ارتباطات اجتماعی در مقبولیت فناوری دارد. احساسی که اسکلت بیرونی ایجاد می‌کند، یا ظاهر اسکلت بیرونی به اندازه کارایی آن اهمیت دارد. اسکلت‌های بیرونی صنعتی باید ایمن، سبک، تا حد ممکن عایق حرارت، هماهنگ با تجهیزات موجود کارخانه‌ها و درعین حال دارای ظاهری خوشایند باشند.

پس از سخنرانی شرکت‌کنندگان در کنفرانس به دو راهروی پزشکی یا صنعتی مراجعه کردند. قسمت دوم WearRAcon 23 در حدود هشت غرفه مجزا داشت. ارائه اصلی این کنفرانس توسط ErgoSante انجام شد. در نهایت سخنرانی اختتامیه همه شرکت‌کنندگان را بار دیگر گردهم آورد.

مناظره در مورد اسکلت بیرونی در WearRAcon 23

Bobby Marinov به عنوان ناظر گفت و گو افتخار کار با شرکت کنندگان در حوزه پوشیدنی را داشت. این شرکت‌کنندگان درعکس به ترتیب از چپ به راست عبارتند از Rob Wiliams‌ از Lifebooster، Ryan Porto‌از General Motors، Bobby Marinov (نویسنده مقاله به عنوان ناظر)، Duncan Treffers از GoX Labs ‌و Marisol Barrero‌ از خدمات وب Amazon. این گفت و گوی یک ساعته در مورد داستان‌های موفقیت آمیز حسگرهای پوشیدنی بود. خصوصا مواردی که این حسگرهای برای کارگران مشکلاتی را حل کرده‌اند. سایر موضوعات عبارت بودند از مشکلات، درخواست‌های شغلی و کارایی در حوزه انتخاب بهترین حوزه کاری برای هر اسکلت بیرونی.

به ترتیب از چپ به راست عبارتند از Rob Wiliams‌ از Lifebooster، Ryan Porto‌از General Motors، Bobby Marinov(نویسنده مقاله به عنوان ناظر)، Duncan Treffers از GoX Labs‌و Marisol Barrero‌از خدمات وب Amazon
به ترتیب از چپ به راست عبارتند از Rob Wiliams‌ از Lifebooster، Ryan Porto‌از General Motors، Bobby Marinov(نویسنده مقاله به عنوان ناظر)، Duncan Treffers از GoX Labs‌ و Marisol Barrero‌ از خدمات وب Amazon

با توجه به موارد مشاهده شده به نظر می رسد وبسایت‌های خبری اسکلت بیرونی باید بیشتر به حوزه پوشیدنی دقت کنند. زیرا پوشیدنی‌ها به بخشی از صنعت ساخت و انبارداری تبدیل شده‌اند. همچنین شرکت‌ها در حال ادغام حسگرهای پوشیدنی با اسکلت‌های بیرونی فعال هستند.‌

تشکر ویژه برای هشت سال WearRAcon 23

امسال آخرین سال خدمت Amy Gallagher‌ به عنوان مدیر ارشد روابط مشتریان در گروه کنفرانس بود. وی نیروی پیش برنده کنفرانس‌های WearRAcon‌ بوده است. همه شرکت کنندگان جای مهارت‌های سازمانی فوق‌العاده وی، مثبت نگری و اخلاق حرفه‌ای وی را خالی خواهند یافت. شرکت کنندگان در کنفرانس از این فرصت برای قدردانی از وی استفاده کردند و برای او در مرحله بعدی شغلی به عنوان مدیر همایش‌ها بهترین‌ها را آرزو کردند. در این تصویر مدیر اجرایی WearRA، Bruce Floersheim در سمت چپ و Amy Gallagher‌ در سمت راست قرار دارد. این تصویر در WearRAcon 23‌ ثبت شده است.

ErgoSante‌ و نمایش HAPO

Samuel Corgne‌ به عنوان مدیر ErgoSante از فرصت داده شده برای نمایش محصول خود استفاده کرد تا حسگر HAPO‌ را به نمایش گذارد. این حسگر به قسمت پشت اسکلت بیرونی HAPO متصل شده است. حسگر مذکور نیروی خمش انباشتی که توسط بخش‌های الاستیک HAPO تولید می‌شود را اندازه‌گیری می‌کند. خود Samuel در هر دو روز کنفرانس اسکلت بیرونی ErgoSante را به تن داشت.

دکتر Schneider از ExoWorksAthlon

در آخرین قسمت این گزارش به دکتر Urs Schneider از Franhauger IPA و گذشته،‌ حال و آینده ExoWorkAthlon‌ می‌پردازیم. این قسمت به تعدادی حرکات شبیه سازی شده با نام parcours‌ می‌پردازد که تشخیص می‌دهد چه زمانی و کجا به یک اسکلت بیرونی برای کمک به فرد در دنیای واقعی نیاز است. هر حرکت در این شبیه‌سازی یکبار با اسکلت بیرونی و یکبار بدون اسکلت بیرونی به مدت یک ساعت انجام می‌شود. سپس آزمایش کنندگان نتایج این دو حالت را مقایسه می‌کنند.

تا کنون ۲۱ نفر متخصص( دانشجویان دارای حداقل یک سال سابقه کاری در صنعت ساخت یا انبارداری) هفت اسکلت بیرونی را برای جابه‌جایی بسته‌ها امتحان کرده‌اند. همچنین ۵۱ متخصص پنج اسکلت بیرونی را برای جوشکاری آزموده‌اند. هدف این آزمایش‌ها مقایسه اسکلت‌های بیرونی با یکدیگر نیست. بلکه هدف تعیین میزان استفاده پذیری این دستگاه‌ها به عنوان یک خانواده است.

اسکلت های بیرونی برای جوشکاران یا ربات های جوشکار؟

یکی از نظریات دکتر Schneider در مورد جوشکاری این بود که کارهای خاصی در این حوزه را ربات‌ها انجام می‌دهند ( در خط تولید ماشین). بنابراین در جوشکاری کنترل و ارگونومی کار چیزی است که باید انسان انجام دهد. به عبارت دیگر شغل جوشکاری با محیط خوب کاری در حال کاهش است. چراکه این شغل‌ها را می‌توان با ربات‌ها انجام داد. شغل‌های جوشکاری باقی‌مانده نیازمند قرار گرفتن بدن کاربر در شرایط سخت بدنی است. در این شغل‌ها پشتیبانی از بدن برای مبارزه با خستگی ضروری است.

ذکر این نکته لازم است که ExoWorkAthlon نتیجه همکاری میان Wilhelm-Maybach در Stuttgart‌ آلمان و Fraunhaufer IPA است. یکی از طرفین منابع آزمایش انسانی را به واسطه سالیان سال تجربه در ساخت و انبارداری فراهم کرده است. طرف دیگر به دانشجویان دانش لازم برای آزمایش،‌جمع‌آوری داده و عملیات داخلی را منتقل کرده است. این دو شرکت همکاران شگفت انگیز است.

اما گام بعدی ExoWrkAthlon چیست؟ آزمایش‌های بعدی در A+A Trade Fair‌ و WearRAcon 23 اروپا در اکتبر ۲۰۲۳ انجام می‌شود. مکان این گردهم‌آیی Duesseldorf‌است. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت https://www.exoworkathlon.de مراجعه نمایید.


نکات مهم و کلیدی کنفرانس WearRAcon23 (بخش نخست)
HAPO اسکلت بیرونی منفعل و کمکی کمر
ایجاد یک رشته ورزشی جدید پارالمپیکی با اسکلت بیرونی


منبع: exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *